X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
4.7 טריליון דולר וגרעון של 1.1 טריליון דולר בשנת 2019/20 - אלו המספרים הגדולים. ויש גם הרבה פרטים משמעותיים בהצעה שהגיש הנשיא לקונגרס
▪  ▪  ▪
יותר לביטחון, פחות לרווחה [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הגיש אמש (יום ב', 11.3.19) לקונגרס את הצעת התקציב שלו לשנת 2019/20, בסך 4.7 טריליון דולר. במרכז ההצעה: קיצוץ בתקציבי הפנים והגדלה של תקציבי הביטחון והחומה בגבול מקסיקו. התקציב צפוי לעבור שינויים משמעותיים בהליך החקיקה, אך בינתיים מצביעה הת'ר לונג בוושינגטון פוסט על עיקריו.
הגרעון הענק יימשך. ההצעה של טראמפ מדברת על גרעון של 1.1 טריליון דולר, ועל גרעון שמעל טריליון דולר מדי שנה לפחות עד 2022/23. מדובר בגרעון חסר תקדים כאשר המצב הכלכלי טוב, והוא נגרם בעיקר בשל קיצוצי המס הנרחבים שהעבירו טראמפ והרפובליקנים אשתקד וההעלאה בהוצאות. התקציב צופה עלייה בהכנסות ממיסים בשנים הקרובות, אך רבים מטילים ספק בכך.
התחזית: לא יהיה מיתון במשך עשור. אף נשיא אינו אוהב לצפות האטה, אבל טראמפ אופטימי בצורה יוצאת דופן. התקציב צופה צמיחה של כ-3% מדי שנה בעשור הקרוב, לעומת 2% שצופה משרד התקציבים של הקונגרס; לשנה הקרובה התחזית היא 3.2%, לעומת 2.3% של הפדרל ריזרב.
המרוויחים: הצבא והחיילים לשעבר. התקציב מעניק העלאה של 5% למשרד ההגנה והעלאה של 7.5% למשרדי הוותיקים וביטחון הפנים.
המפסידים: רבים. עשרה משרדים וסוכנויות ממשלתיות יספגו קיצוץ של לפחות 10% בתקציביהם: החקלאות, החינוך, האנרגיה, הבריאות, השיכון, הפנים, החוץ, התחבורה, מחלקת ההנדסה והסוכנות להגנת הסביבה. שני האחרונים יאבדו כמעט שליש מתקציביהם.
החומה והרווחה. טראמפ רוצה עוד 8.6 מיליארד דולר לחומה בגבול מקסיקו, הנושא שצפוי לעורר את הקרב הפוליטי הלוהט ביותר. במקביל, הוא רוצה להקשיח את התנאים למתן קצבאות ממשלתיות ולזכאות להשתתפות בתוכניות רווחה פדרליות, כגון בריאות, שיכון ותלושי מזון. על-פי התקציב, הטבות אלו יינתנו רק למי שימצא עבודה או שלפחות ינסה בצורה ממשית למצוא כזו. המטרה: לחסוך 240 מיליארד דולר בעשור הקרוב.
קיצוץ במדיקייר. טראמפ הבטיח בקמפיין שלו שלא יגע בביטוח הלאומי ובמדיקייר – תוכנית הבריאות לנזקקים – אך התקציב הנוכחי מציע לקצץ בתוך עשור 500 מיליארד דולר ממדיקייר. הדרך: להרחיב את רשימת הטיפולים המצריכים אישור מראש והפסקת ההתקשרות עם ספקים הגובים יותר מאחרים.
מעונות וחופשת לידה. טראמפ מבקש לעודד יציאת נשים לעבודה, על-ידי תוספת חד-פעמית של מיליארד דולר לקרן אשר תסייע לאוכלוסיות מוחלשות ולחברות שיממנו מעונות לילדי העובדים. התקציב גם קורא להרחיב את חופשת הלידה בתשלום, אך מותיר לקונגרס לקבוע את הפרטים.
יותר אחריות למדינות. התקציב מעביר יותר סמכויות לממשלות המדינות. למשל: מדיקאייד – עוד תוכנית בריאות לסיוע לשכבות החלשות – תמומן במענק פדרלי שיינתן למדינות, והללו יצטרכו להחליט כיצד להוציאו בצורה היעילה ביותר. המטרה היא לחסוך לממשל 241 מיליארד דולר בעשור הקרוב.
העלאת אגרות. הממשל מבקש להעלות את האגרות על ויזות הגירה, מכס, סיגריות אלקטרוניות ועוד. הכספים מיועדים למימון הוצאות אחרות או לשדרוג מערכות המחשב של אותן סוכנויות.
שינוי משמעותי בהלוואות לסטודנטים. טראמפ רוצה לשנות את התוכנית המעניקה הלוואות לסטודנטים המצטרפים לשירות הציבורי, תוך האצת ההחזר שלהן והטלת חלק מן הנטל על המוסדות האקדמיים. המטרה: לחסוך 207 מיליארד דולר בעשור הקרוב.

תאריך:  12/03/19   |   עודכן:  12/03/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
מושלי המחוזות מנפחים את נתוני ההשקעות והתפוקה התעשייתית, והתוצאה היא שגודלו של המשק הסיני כולו הוצג כגבוה ב-16% מנתוני האמת - מצטט אקונומיסט
איתמר לוין
חברי פרלמנט בכירים מהסיעה השמרנית לוחצים על מיי שלא לבקש מהפרלמנט לאשר הסכם עם האיחוד האירופי - שטרם הושג - אלא לאשר הצעה שתציג את דרישותיה של בריטניה העשויות להביא לאישור ההסכם
איתמר לוין
הבית הלבן מבקש לקצץ 5% בתקציבי הפנים ולהגדיל את תקציב הביטחון    צופה כעת איזון תקציבי רק בעוד 15 שנה    התקציב הסופי יהיה שונה מהותית
איתמר לוין
נשיא סין אינו מהסס להראות שהוא מזדקן - בניגוד לקודמיו, שרצו להיראות צעירים לנצח. הסינים, הרואים שיער לבן כסמל לחוכמה, מקדמים בברכה את השינוי
איתמר לוין
ראש ה-FBI לשעבר, שפיטוריו הובילו למינוי התובע המיוחד, טוען שנוהלי משרד המשפטים מאפשרים לפרסם ממצאים גם בלא העמדה לדין, כאשר יש עניין ציבורי מיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il