X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בבתי משפט ובמשרדי תובעים ברחבי ארה"ב, ובמיוחד בוושינגטון ובניו-יורק, מתנהלים תיקים וחקירות נגד הנשיא וקבוצת טראמפ. וושינגטון פוסט מזכיר את העיקריים
▪  ▪  ▪
השבעה, השתקה, עובדים זרים [צילום: אוון ווצ'י, AP]

סיום החקירה בפרשה הרוסית, גם אם דונלד טראמפ ייצא ממנה ללא המלצה להעמדה לדין, אינו סוף הצרות המשפטיות של נשיא ארה"ב. וושינגטון פוסט סוקר את התיקים העיקריים שעודם תלויים ועומדים ויכולים לסבך אותו.
תשלום דמי השתקה
עורך דינו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, הודה שהפר את חוקי מימון הבחירות כאשר שילם 130,000 דולר לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, כדי למנוע את פרסום טענותיה בדבר רומן עם טראמפ. כהן טען, כי הונחה במישרין בידי טראמפ, שגם החזיר לו את הכסף. בחודש שעבר טען כהן, כי אישים נוספים בצמרת קבוצת טראמפ היו מעורבים בתשלומים.
התביעה הגיעה להסדר גם עם דייוויד פקר, מו"ל הצהובון נשיונל אינקוויירר, שרכש ב-150,000 דולר סיפור דומה של דוגמנית פלייבו קארן מקדוגל. לא ברור היכן עומדת החקירה בשני אירועים אלו. טראמפ טוען שהתשלומים היו למטרות פרטיות ולא למטרות בחירות (הוא מכחיש את טענות הרומנים) ושלכן אין המדובר בעבירה על חוקי המימון.
תביעת לשון הרע
סאמר זרבוס, שהתמודדה בתוכנית "המתמחה", הגישה תביעה נגד טראמפ בטענה ללשון הרע כאשר כינה אותה "שקרנית" בתגובה לטענתה לפיה הטריד אותה מינית בשנת 2007. בית המשפט לערעורים בניו-יורק דחה החודש את בקשתו של טראמפ לדחות על הסף את התביעה, לאחר שלא התקבלה עמדת עורכי דינו ולפיה יש לו חסינות מתביעות כאלו בזמן כהונתו. אם ערעורו של טראמפ יידחה, נראה שהוא יידרש למסור תצהיר בחודשים הקרובים; אם ישקר בו – הוא יעמוד בפני סיכון של העמדה לדין בסנאט.
טענות להפרת החוקה
טראמפ ניצב בפני שתי תביעות שהוגשו לבתי משפט פדרליים, בהן נטען שהוא הפר את החוקה בכך שהיו לו הכנסות – דרך מלון טראמפ בוושינגטון – מממשלות זרות, ששילמו תמורת חדרים ואירועים במלון. החוקה אוסרת על נבחרי ציבור לקבל תגמול כלשהו ממדינה זרה. קבוצת טראמפ טוענת, כי רווחי המלון מממשלות זרות הסתכמו אשתקד ב-191,000 דולר וכי היא תרמה את הכסף למשרד האוצר. עוד היא אומרת, כי החוקה מתכוונת לשוחד ולא לתשלומים עסקיים לגיטימיים.
אחת התביעות הוגשה בידי התובעים הכלליים של מרילנד והעיר וושינגטון, בית המשפט קבע שהם יכולים לדרוש מידע מקבוצת טראמפ – אך החלטה זו תלויה ועומדת בערעור. תביעה שנייה הוגשה בידי חברי קונגרס דמוקרטים, והיא מצויה בשלבים מקדמיים.
ההשבעה
התביעה הפדרלית במנהטן הוציאה בחודש שעבר צו לקבלת מידע מוועדת ההשבעה של טראמפ, אשר גייסה 107 מיליון דולר. הצו מקיף שורה רחבה של מסמכים, כולל שמות התורמים, מי עמד איתם בקשר וכיצד הוצא הכסף. התביעה גם מבקשת מידע ספציפי על תרומתו של עימאד זוברי – מנהל קרן הון סיכון מקליפורניה, שתרם 900,000 דולר. הוועדה קיבלה צווים גם מהתובעים הכלליים של מדינת ניו-יורק והעיר וושינגטון.
חקירות במדינת ניו-יורק
מדינת ניו-יורק מנהלת שורה של חקירות נגד טראמפ וקבוצת טראמפ. התובעת הכללית, לטישה ג'יימס, הגישה תביעה נגד קרן הצדקה המשפחתית, בטענה לשורה של עבירות ובראשן שימוש בכספיה לצרכים פרטיים ופוליטיים; כשלב ביניים הוסכם על סגירתה. ג'יימס תובעת להטיל על הקרן קנסות של מיליוני דולרים ולאסור על טראמפ לשמש בתפקיד כלשהו בקרנות צדקה במדינה.
קבוצת טראמפ היא המוקד של שתי חקירות מדינתיות חדשות, בעקבות עדותו של כהן בקונגרס. התביעה הוציאה צו לקבלת מסמכים מדויטשה בנק ומחברת הביטוח Aon, לאחר טענותיו של כהן ולפיהן טראמפ הונה את הבנק כדי לקבל הלוואה, ואת חברת הביטוח – כדי להוריד פרמיות.
שימוש בעובדים זרים
תובעים ממדינות ניו-יורק וניו-ג'רזי שוחחו עם עורך דין המייצג עובדים זרים בלתי חוקיים, שלטענתו הועסקו במשך שנים במועדוני הגולף של טראמפ בשתי המדינות. בחודש ינואר פיטרה קבוצת טראמפ לפחות 18 עובדים זרים, לאחר שביקורת פנימית גילתה שהשתמשו במסמכים מזויפים.
תיק רוג'ר סטון
ידידו הוותיק ויועצו האסטרטגי של טראמפ יעמוד לדין בנובמבר, באשמה ששיקר לקונגרס על קשריו עם וויקיליקס ערב פרסום המסמכים שגנבו פצחנים רוסים מהמפלגה הדמוקרטית ב-2016. כהן טען, כי סטון דיווח מראש לטראמפ על הפרסום הצפוי; שניהם מכחישים.

תאריך:  24/03/19   |   עודכן:  24/03/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצרות המשפטיות של טראמפ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קצת איזון בכתבות בבקשה
מאוזן  |  24/03/19 11:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
הארי דה-קטוויל טוען בדיילי טלגרף, כי המאבק של הנציבות האירופית נגד ענקי ההיי-טק, מאפשר למונופולים פוגעניים לא-פחות לנוח על זרי הדפנה
איתמר לוין
מרטין וולף, הפרשן הכלכלי הראשי של העיתון, אומר שהאינטרס הלאומי הבריטי מחייב את מיי לנטוש את ההסכם עם האיחוד ולחזור אל העם
איתמר לוין
ריאן גנדר, אשר הפיק את הסרט התיעודי "הסלפי ואני", מוצא נקודות דמיון בינו לבין תופעות בנות מאות ואלפי שנים - הדיוקנאות ימי הביניים והמיתולוגיה היוונית. להערכתו, כמו בעבר – גם השיגעון הזה יתאזן מתישהו
איתמר לוין
חברות התעופה הפועלות בבריטניה החלו למכור משקאות אלכוהוליים בטיסות באריזות אטומות שניתן לפתוח רק אחרי הנחיתה, ובנמלים מגבילים את המכירה בבארים
איתמר לוין
קרן הסיוע המרכזית לקורבנות פיגועי התאומים ולמשפחותיהם תצמצם את המענקים ב-70%-50% - ורבים שעתידים לחלות בשנים הקרובות בשל השלכות הפיגועים בתאומים יישארו ללא סיוע, מדווח ניו-יורק טיימס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il