X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מספר הנרצחים בשל מילוי תפקידם כמעט הוכפל בהשוואה ל-2017 מאז 1992 נהרגו 1,300 עיתונאים בעת עבודתם המקצועית, מתוכם נרצחו 850
▪  ▪  ▪
עיתונאים בטורקיה השבוע [צילום: AP]
האיומים רציניים
איתמר לוין, ניו-יורק
הוועדה להגנת עיתונאים הוקמה במטרה לסייע לעיתונאים במדינות דיקטטוריות, אבל הרטוריקה של טראמפ מביאה אותה לעסוק גם בארה"ב: הגבלות גישה, נקמנות רגולטורית ואפילו איומים ברצח
לרשימה המלאה

מספר העיתונאים שנרצחו בשל ביצועם עבודתם הגיע אשתקד ל-34, כמעט כפליים מאשר בשנת 2017 – מדווחת הוועדה להגנת עיתונאים. מאז 1992 נהרגו למעלה מ-1,300 עיתונאים בעת מילוי תפקידם, ו-850 מתוכם נרצחו.
הוועדה מבחינה בין שלוש סיבות מוות בעת עבודה עיתונאית: רצח, איזורי קרב ומשימות מסוכנות (כגון סיקור הפגנות). העובדה שקיימות שלוש קטיגוריות כאלו מלמדת על הסכנה לחופש העיתונות – אומר כתב העת היוקרתי פורצ'ן, אשר הודיע השבוע על הצטרפותו ל-One Free Press Coalition. מדובר בארגון ובו למעלה מתריסר אמצעי תקשורת מובילים (כולל AP, רויטרס, טיים, פייננשל טיימס ופורבס), שמטרתו להגן על עיתונאים המותקפים בשל ביצוע עבודתם.
השבוע פרסם הארגון בפעם השנייה את הרשימה השנתית של עשר הדוגמאות הבולטות ביותר של עיתונאים אשר הוטרדו, אוימו או שנתפרו להם תיקים בשל עבודתם. וזו הרשימה:
  • מירוסלבה בריץ'-ולדוצ'אה – עיתונאית מקסיקנית אשר נרצחה בארצה בשנת 2017 לאחר שחשפה את הקשרים בין פוליטיקאים לבין ארגוני פשיעה.
  • מריה רסה – מייסדת Rappler בפיליפינים, אשר נעצרה ליממה בעקבות תביעת לשון הרע שהגיש משרד המשפטים; נגד האתר תלויות ועומדות האשמות מס שנועדו להשתיק אותו.
  • טראן טי-נגא – בלוגר למען זכויות האדם הפועל בווייטנאם, אשר נדון לתשע שנות מאסר במשפט שנמשך יום אחד, לאחר שהפיק סרטון ובו ביקורת על שחיתות ממשלתית ועל אחריותן של רשויות ממלכתיות לזיהום אוויר.
  • אזימיון אסקרוב – עיתונאי מקירגיסטן, שנדון לפני תשע שנים למאסר עולם בשל דיווחיו על פגיעה בזכויות האדם.
  • ראנה איוב – עיתונאית הודית, אשר הוטרדה שוב ושוב בידי מי שכתיבתה לא מצאה חן בעיניהם. בין היתר היא חשפה את טיוח אחריותה של הממשלה למותם של 1,000 מפגינים ב-2002.
  • מיגל מורה ולוסיה פינדה-אובאו – המנהל ומנהלת החדשות של תחנת טלוויזיה בניקרגוואה, אשר מוחזקים במעצר מזה ארבעה חודשים בטענה ש"עודדו שנאה ואלימות".
  • אנה נימיריאנו – עורכת עיתון בדרום סודן, אשר הצטוותה בידי הממשלה לסגור את העיתון ונאבקת נגד איומים עליה ועל העיתונאים בו.
  • אמייד אבו-בכר – נעצר בחודש ינואר במוזמביק כאשר צילם פליטים שברחו מפני התקפות הצבא בדרום המדינה.
  • קלאודיה דוקיו – עיתונאית ותיקה בקולומביה, שהייתה קורבן לחטיפה, האזנות סתר, עינויים וגלות בשל הגנתה על זכויות האזרח. שלושה אנשי ביטחון הורשעו בעינוי דוקיו ובתה, ואחרים עומדים לדין.
  • עותמן מירגאני – עורך עיתון סודני שנעצר בפברואר לאחר שדיווח על הפגנות במדינה. הוא שוחרר לאחר שמצב בריאותו החמיר בצורה קשה.

תאריך:  04/04/19   |   עודכן:  04/04/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תומר סיימון
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
ארה"ב צריכה להכיר באיום שמציבות רוסיה וסין על עליונותה בחלל, לנסות להגיע איתן להסכמים מינימליים שימנעו פגיעה בלוויני תקשורת ובקרה, ולהבטיח יחד עם בעלות בריתה את המשך היתרון שלה
איתמר לוין
זעם בממשלה ובסיעה השמרנית בפרלמנט על סירובה של מיי לפרוש ללא הסכם ועל נכונותה לשקול "ברקזיט רך" - בניגוד לדעתם של רוב השרים וחברי הפרלמנט
איתמר לוין
טראמפ ויתר על כוונתו לנסות ולבטל את כל חוק ביטוח הבריאות - לפחות עד הבחירות הבאות    הרפובליקנים בסנאט: התוכנית תישאר כל עוד לא ייקבע שאיננה חוקתית
איתמר לוין
ארבעת ילדיו של העיתונאי שנרצח קיבלו בתים בשווי 16 מיליון דולר, מקבלים 40,000 דולר לחודש ועשויים לקבל עוד עשרות מיליונים אם יחונו את הרוצחים
איתמר לוין
מומחים מזהירים שהחולשות שאפשרו לרוסיה להתערב בבחירות ב-2016, קיימות ואף התרבו לקראת הבחירות הבאות. חברות הטכנולוגיה טוענות שהן מוכנות - האמנם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il