X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ארבעת ילדיו של העיתונאי שנרצח קיבלו בתים בשווי 16 מיליון דולר, מקבלים 40,000 דולר לחודש ועשויים לקבל עוד עשרות מיליונים אם יחונו את הרוצחים
▪  ▪  ▪
הילדים בפרופיל נמוך [צילום: לפטריס פיטראקיס, AP]

ממשלת סעודיה העניקה בתים בשווי מיליוני דולרים לילדיו של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י ומשלמת להם רבבות דולרים בחודש – מדווח (יום ג', 2.4.19) וושינגטון פוסט, בו הועסק העיתונאי מתנגד המשטר. חאשוקג'י נרצח באכזריות אשתקד בקונסוליה הסעודית באיסטנבול, ככל הנראה בהוראתו של יורש העצר, מוחמד בן סלמאן.
בני בניו ושתי בנותיו של חאשוקג'י קיבלו בתים בסעודיה, וכל אחד מהם מקבל 10,000 דולר בחודש. הם גם צפויים לקבל עשרות מיליוני דולרים כל אחד, לאחר שיסתיימו משפטיהם של הנאשמים ברצח. סעודיה העמידה לדין 21 בני אדם, בטענה שרצחו את חאשוקג'י על דעת עצמם, בעוד המשימה שהוטלה עליהם הייתה לשכנעו לחזור למולדתו. בתמורה לתשלומים אלו, שומרי בני משפחתו של חאשוקג'י על פרופיל נמוך, לא מופיעים בציבור ולא תוקפים את סעודיה.
לדברי הפוסט, ההסדר עם ילדי חאשוקג'י אושר אישית בידי המלך סלמאן, כחלק ממה שריאד מכנה "כפרה על העוול הגדול שנעשה". מקור סעודי אמר לעיתון, כי ההסדר עולה בקנה אחד עם המסורת הוותיקה של מתן סיוע לקורבנות אלימות ואפילו למי שמתו באופן טבעי, ודחה את הטענה שמדובר בדמי שתיקה. "תמיכה כזאת היא חלק מהמנהגים והתרבות שלנו, ואיננה קשורה לשום דבר אחר", טען.
כחלק מההסדר קיבלו ארבעת הילדים בתים בעיר ג'דה, בשווי של 4 מיליון דולר כל אחד. הבתים הם חלק ממתחם בו מתגורר הבן הבכור, סלאח חאשוקג'י. האחרון הוא בנקאי בעיר ג'דה, אשר ניהל את המו"מ בשם המשפחה והיחיד מבין ארבעת הילדים המתכוון להתגורר בסעודיה. שלושת האחרים מתגוררים בארה"ב – בה התגורר אביהם – ובכוונתם למכור את הבתים. החלטתו של סלאח להמשיך ולהתגורר בג'דה עם משפחתו, תרמה לאיפוק שלו ושל אחיו בנוגע לרצח אביהם.
שתי הבנות, נוהה חאשוקג'י ורזאן חאשוקג'י, פרסמו אשתקד מאמר בוושינגטון פוסט, בו תיארו את תקוותו של אביהן לשינויים בממלכה, אך הדגישו שלא היה מתנגד משטר, ולא האשימו את מוחמד או אישי ממשל אחרים ברצח. סלאח נפגש בשנה שעברה עם מוחמד והשלטונות הסעודיים פרסמו תמונה של השניים לוחצים ידיים, אם כי מבקרי המשטר טענו שזו אינה הוכחה לפיוס, אלא ללחצים על בני המשפחה. הבן השני, עבדאללה, נותר לחלוטין בצל.
מו"ל וושינגטון פוסט, פרד ריאן, כתב אתמול – במלאת שישה חודשים לרצח – כי סעודיה אימצה אסטרטגיה של הכחשה, תוך ניהול משפט ראווה המיועד להסיט את האשמה מן האחראים האמיתיים לרצח. את המו"מ עם המשפחה ניהל חאלד בן סלמאן, השגריר היוצא של סעודיה בוושינגטון ואחיו של מוחמד.
ה-
CIA
קבע ברמה גבוהה של ודאות, כי מוחמד עמד מאחורי הרצח – אך הנשיא דונלד טראמפ סירב לאמץ קביעה זו והותיר את הנושא בסימן שאלה. סעודיה טרם הודיעה מה עלה בגורל גופתו של חאשוקג'י, אשר ככל הנראה בותרה וחלקיה הוצאו מן הקונסוליה והושלכו.
התביעה הסעודית מבקשת לגזור עונש מוות על חמישה מבין 21 הנאשמים ברצח חאשוקג'י. אם בית המשפט ייענה לבקשה, תוכל משפחת חאשוקג'י להעניק להם חנינה במסגרת סולחה כספית, שעשויה להגיע לעשרות מיליוני דולרים. ההערכות הן, שממשלת סעודיה שואפת להגיע להסדר שכזה, וכך למנוע מצב בו המבצעים בפועל של הרצח יוצאו להורג – ואילו מי שהורו עליו ייצאו נקיים לחלוטין.
מקורות המקורבים למשפחת חאשוקג'י אמרו, כי בעוד הבנות ביקשו להיות גלויות יותר בנוגע לרצח ולאשמים בו, הבנים שואפים להוציא מסעודיה את סכום הכסף המירבי האפשרי. שבועות אחדים לאחר הרצח אמר עבדאללה לכמה מיועציה של המשפחה, כי הוא רוצה להעניש את מוחמד בכך שייטול ממנו את אחד מאוצרותיו היקרים ביותר – ציור של ליאונרדו דה-וינצ'י, תמורתו שילם 450 מיליון דולר ב-2017.

תאריך:  02/04/19   |   עודכן:  02/04/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
איתמר לוין
חצרו של המלך סלמאן הורתה לבדוק עשרות אסירים ואסירות, וכמעט בכל המקרים המליצו הרופאים לאשפזם מיד לאחר שגילו סימני התעללות, עינויים ותת-תזונה
שאול מנשה
אוכלוסיית היהודים פחות מ-21 מיליון, זכו ב-180 פרסי נובל    המוסלמים 1.5 מיליארד, זכו רק ב-3 פרסי נובל
עמוס גלבוע
הישג מדיני-אסטרטגי ישראלי מהמעלה הראשונה    הוא יוצק טונות של בטון מזוין לישיבה שלנו ברמת הגולן ומשליך לפח האשפה את הסיסמה "שטחים תמורת שלום"    עכשיו תורנו להכפיל את אוכלוסיית רמת הגולן
עמוס גלבוע
מגלומניה וחלומות באספמיה    ישראל תעצב את עתיד המזרח התיכון, תוביל את המדינות הערביות "שואפות היציבות", תציג לפני טראמפ את חזון המזרח התיכון של בעלות בריתו ותחזירו אחר כבוד לאזור שלנו
יורם אטינגר
ב-2019 משוכנעות מדינות ערב שהרקורד המתועד הפלשתיני - הכולל בוגדנות, חתרנות וטרור בינערביים
רשימות נוספות
להפסיק הסיוע לסעודיה בתימן  /  איתמר לוין
צבא רוסיה נצפה באזור המדבר הסורי  /  עידן יוסף
מוחמד הורה על רצח חאשוקג'י  /  איתמר לוין
אביב ערבי חדש? כן ולא  /  איתמר לוין
השריפה הגדולה   /  ארי בוסל
סוריה מתקשה לחזור למשפחה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il