X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
העיתונאית כריסטין הולסט כותבת בניוזוויק על המאבק לשינוי החוק במדינות סקנדינביה, המקשה להרשיע אנסים - מאבק שהחל בלילה בו היא נאנסה בקופנהאגן
▪  ▪  ▪
אונס בדירה בקופנהאגן [צילום: גו יונג'ן]

  • העיתונאית כריסטין הולסט פרסמה באתר ניוזוויק מאמר העוסק באונס שעברה ובלקחים שיש להפיק ממקרים כאלו. הדברים נכתבו בגוף ראשון וכך גם מובאים כאן עיקריהם.
לפני מספר שבועות ראיתי בטלוויזיה אדם אפור שיער, ומה שאמר גרם לי לבכות. היה זה ראש ממשלת דנמרק, לארס לוקה-ראמוסן, אשר הודיע שממשלתו תגיש חוקי אונס חדשים שיתבססו על שאלת ההסכמה מרצון.
כדי להבין מדוע הגבתי בצורה כזאת, יש להכיר את המסע שעברתי במשך שנתיים מאז ליל קיץ אחד, בו נאנסתי. לא נאנסתי בידי אדם זר בסמטה אפלה, אלא בידי מישהו שראיתי בו ידיד ובדירה בה חשתי בטוחה. התאכסנתי בדירתו בקופנהאגן, כמו מספר פעמים בעבר. הוא נכנס לחדרי. הוא רצה סקס. סירבתי. הוא נכנס למיטה שלי. התנגדתי. הוא הצמיד את ידו לגרוני, ריתק אותי למיטה ואנס אותי.
למחרת בבוקר הייתי בהלם. לקח לי יום שלם עד שיכולתי להגיד את המילה "אונס"; מצאתי את עצמי אומרת "האירוע". נדרשו לי כמה ימים עד שאזרתי אומץ לפנות למשטרה. היה צורך בארבעה נסיונות, ובפעם השנייה נלקחתי לחדר קטן והוזהרתי שאשלח לכלא אם אשקר.
בשנה וחצי שלאחר מכן נאבקתי למצוא את דרכי במערכת המשפטית המורכבת והאיטית. ההיבט הגרוע ביותר היה כאשר השוטרים, עורכי הדין והשופט התמקדו בשאלה האם התנגדתי פיזית או רק אמרתי שאינני מסכימה. למרות שאמרתי לאנס מספר פעמים להפסיק, נשאלתי שוב ושוב האם יש לי הוכחה פיזית לכך שהתנגדתי.
הסיבה לכך הייתה, שהחוק הדני אינו מגדיר אונס על בסיס של חוסר הסכמה, אלא על אלימות פיזית ואיומים, או אם הקורבן לא היה מסוגל להתנגד. התפיסה לפיה הקורבן הסכים אם לא התנגד בצורה פיזית היא בעייתית מאוד, שכן "שיתוק" או "קיפאון" הם תגובות מוכרות מאוד לתקיפה מינית.
וזה לא המצב רק בדנמרק; זהו החוק גם בנורבגיה ובפינלנד. למרות הדימוי של סקנדינביה כמקום של שוויון מגדרי, האמת לגבי הנשים שם שונה לחלוטין. בדנמרק, פינלנד, נורבגיה ושבדיה יש שיעור גבוה של מקרי אונס, והמערכת המשפטית אינה תומכת בקורבנות. חקיקה פגומה, מיתוסים מופרכים על אונס ודעות קדומות גורמים לכך שהאזור הוא חממה לאנסים.
בשנה שעברה נודע לי שהאיש שאנס אותי זוכה, כי כוונתו לפעול באלימות לא הוכחה מעבר לספק סביר. כעסתי והייתי מתוסכלת. אבל במקום לוותר, החלטתי לפעול. התקשרתי לאמנסטי וארגונים אחרים, נפגשתי עם קורבנות אחרות ויחדיו יצרנו את #LetsTalkAboutYes campaign כדי להעלות את המודעות לחוסר הצדק לקורבנות אונס. מטרתו הייתה להביא את האמת לידיעת הציבור ולשנות את הגישות כלפי האונס והטיפול בו – ובעיקר כדי לשנות את החוק כדי שיוכל להעניק לאזרחים הגנה מפני עבריינים.
ידענו שכדי שהקמפיין יהיה אפקטיבי, יהיה צורך לשבור את חומת השתיקה המקיפה את מקרי האונס. יחד עם קורבנות אחרים, התחלנו לספר את סיפורנו ברבים: תחילה בפייסבוק ולאחר מכן במסגרות נרחבות יותר. תחילה לא היה קל לספר לעיתונאים ולאנשים זרים על ניסיון כה אישי וכה כואב, אבל זה הלך ונעשה קל, וגיליתי שהוא מעצים אותי.
בחודש פברואר הצטרפתי למשלחת שהגישה לשר המשפטים הדני 50,000 חתימות על עצומה לשינוי החוק. בחודש מארס דיברנו, אני וקורבנות אחרים, עם למעלה מ-100 עיתונאים וקובעי מדיניות, בעקבות פרסום דוח אמנסטי שכלל את סיפורי. ולא רק דיברנו: גם נשמענו. החוק החדש יעלה בקרוב מאוד להצבעה. אני מקווה שהמסע שהחל בלילה בו נאנסתי, יסתיים בקרוב עם קבלת חוקים דומים גם בפינלנד ובנורבגיה.

תאריך:  05/04/19   |   עודכן:  05/04/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תומר סיימון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקנדינביה היא חממה לאנסים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חגיגה לאורחי הויקינגים
ארכימדס_  |  5/04/19 14:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
מודעות הופנו לקהלי יעד שונים מבחינה גזעית ומגדרית, בהתאם לתוכנן ובהתאם לתמונות שהופיעו בהן    פייסבוק: אנחנו יודעים שעלינו לתקן את מערכת המודעות
איתמר לוין
תוחלת החיים מתקצרת בממוצע ב-20 חודשים בשל זיהום האוויר; המצב הקשה ביותר - בהודו ונפאל    הזיהום אחראי ליותר מ-10% ממקרי המוות של בני 50 ומעלה
איתמר לוין
מספר הנרצחים בשל מילוי תפקידם כמעט הוכפל בהשוואה ל-2017    מאז 1992 נהרגו 1,300 עיתונאים בעת עבודתם המקצועית, מתוכם נרצחו 850
איתמר לוין
ארה"ב צריכה להכיר באיום שמציבות רוסיה וסין על עליונותה בחלל, לנסות להגיע איתן להסכמים מינימליים שימנעו פגיעה בלוויני תקשורת ובקרה, ולהבטיח יחד עם בעלות בריתה את המשך היתרון שלה
איתמר לוין
זעם בממשלה ובסיעה השמרנית בפרלמנט על סירובה של מיי לפרוש ללא הסכם ועל נכונותה לשקול "ברקזיט רך" - בניגוד לדעתם של רוב השרים וחברי הפרלמנט
רשימות נוספות
פול מנפורט המשיך לעבוד באוקראינה  /  איתמר לוין
"ההשבתה יכולה להימשך שנים"  /  איתמר לוין
אריה ברח מכלוב וטרף אישה בת 22  /  איציק וולף
אובמהקר תישאר עד 2020  /  איתמר לוין
דמי שתיקה למשפחת חאשוקג'י  /  איתמר לוין
בחירות 2020: רוסיה באופק  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il