X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
המתקפה של הגנרל חליפה הפטאר על משטרו הפרו-מוסלמי של פייז א-סראז' היא חלק מתופעה רחבה יותר של התפכחות מאשליות כלפי משטרים אלו - טוען דיילי טלגרף
▪  ▪  ▪
המדינה קרועה בין מיליציות [צילום: מוחמד בן-חליפה, AP]

המתקפה של הגנרל חליפה הפטאר בניסיון לכבוש את הבירה טריפולי, עשויה להיות הסיכוי הטוב ביותר לפרוץ את המבוי הסתום השורר במדינה מאז הדחתו של מועמר קדאפי ב-2011 – כותב קון קוכלין בדיילי טלגרף, ומציע גם לראות אותה במבט רחב יותר.
בשלוש השנים שחלפו מאז הוקמה ממשלת האחדות הלאומית בחסות האו"ם, היא לא הצליחה למנוע את הפיכתה של לוב למדינה קרועה בין מיליציות. הממשלה בראשותו של פייז א-סראז' הצליחה לספק שמץ של יציבות, אך מאמציה סבלו מחבלות בלתי פוסקות מצד מוסלמים קיצוניים ותומכיהם העבריינים. במקום לנוע לכיוונה של דמוקרטיה, טריפולי מוצאת את עצמה מחולקת בין קבוצות יריבות, שמטרותיהן העיקריות הן להעביר לאירופה זרם קבוע של פליטים ומחבלים.
ללוב יש עתודות מטבע חוץ של 50 מיליארד דולר ותפוקת נפט גואה – נכסים שאמורים היו לכלכל בכבוד את 7 מיליוני תושביה. אבל בפועל, מחוץ לבנקים בטריפולי ניצבים אלפים בתור במטרה למשוך מזומן. המחזות הללו כמעט ואינם נראים בעולם, משום שהתקשורת הלובית נשלטת בידי שורה של מיליציות מוסלמיות שנציגיהן נמצאים במשרות מפתח, כגון השרים המופקדים על הביטחון ועל הביון. זה גם מסביר מדוע האשם עבדי, חשוד מרכזי בפיגוע במנצ'סטר במאי 2017, בו נהרגו 22 בני אדם, עדיין לא הוסגר לבריטניה.
סירובה של לוב לסייע בחקירת אחד הפיגועים החמורים ביותר שהתרחשו בבריטניה, מדגים את כוחם של המוסלמים הקיצוניים בממשלתה, טוען קוכלין. זה גם מסביר מדוע הפטאר, מתנגד חריף של המיליציות המוסלמיות, איבד את סבלנותו כלפי המאמצים הדיפלומטיים ופתח במתקפה לכיבוש טריפולי.
המתקפה החלה במקביל לביקורו בלוב של מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, המקווה לכנס ועידת שלום שתוביל לבחירות בהמשך השנה. אלא שמאמצי האו"ם ניצבים בפני מכשולים קשים, ובראשם השיטות הרצחניות של המיליציות המוסלמיות, כולל פיגוע התאבדות אשתקד ליד מטה ועדת הבחירות המרכזית בטריפולי. הפטאר, אשר העצים את מעמדו לאחר שהביס תאים מוסלמיים בדרום לוב, סבור שאי-אפשר להמשיך ולהמתין לפתרון המשבר הפוליטי במדינה כולה.
לדעת קוכלין, צעדו של הפטאר גם מצביע על התפכחותם של תושבי צפון אפריקה לנוכח התנהלות הפוליטיקאים המוסלמים בשנים האחרונות. ממשלתו של נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, מנסה לשקם את המדינה מנזקי השלטון קצר הימים של האחים המוסלמים. בסודן הופל שלטונו של עומר אל-בשיר, שתמך במוסלמים ונלחם בדורשי הדמוקרטיה, לצד ההאשמות נגדו בפשעי מלחמה בעימות בדארפור.
לא רק לאזרחי לוב נמאס מהסבל והאומללות שספגו מידי התנועות המוסלמיות, סבור קוכלין. זוהי תופעה ברורה הניכרת ברחבי העולם הערבי, במיוחד מאז הרס החליפות של דאעש בעירק ובסוריה, אשר הראתה את טיבן האמיתי והאכזרי של הפנטזיות המוסלמיות. העידן של השלטון המוסלמי הכושל מתקרב בבירור לקיצו, והמערב צריך לתמוך בתהליך זה. למיליוני התושבים המדוכאים של האזור מגיע משהו טוב יותר.

תאריך:  15/04/19   |   עודכן:  15/04/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לוב כמשל לקריסת המוסלמים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
החונטה כותבת על תקשורת שנשלטת
עיתון בגרוש+חור  |  16/04/19 19:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
איתמר לוין
הפרלמנט המצרי צפוי לאשר מחר שינויים בחוקה שיאפשר לנשיא למשול עד 2030 ויחזקו את שליטתו על המערכת המשפטית, ולאחר מכן הם יובאו למשאל עם. האופוזיציה המועטה למהלך טוענת שהמשטר מדכא אותה
ד"ר יוסי מנשרוף
ביקורו של אסד בטהרן נועדה להבטיח שהוא לא ינקוט מדיניות עצמאית מדי, העלולה להפריע לאירן לקטוף את פירות הכסף, הנשק והחיים שהקריבה כדי לשמר את משטרו
איתמר לוין
בית משפט בבריטניה מתבקש לקבוע, כי נשק מקומי משמש את סעודיה להפרת החוק הבינלאומי בתימן. רצח חאשוקג'י מרחף מעל התביעה - מדווח העיתון טיימס
אליזבט רימיני
למרות מה שמקובל לחשוב, היו רגעים בהיסטוריה בהם השלום היה בהישג יד    עיוורון של מנהיגים גרם לאיבוד הסיכוי, ולא - אלה לא הרגעים שאתם חושבים עליהם    האם אנחנו בפתחו של רגע נוסף כזה?
עליס בליטנטל
נשמע נורא? יותר נורא שמחבלים רוצחים ומתכנני פיגועים יושבים בקייטנות בתי הסוהר, ומשם, הודות לעצימת העין של שלטונות השב"ס, הם ממשיכי בעזרת הטלפונים הניידים שלהם להיות המאסטר-מיינד של מתכנני הפיגועים הבאים    ואנו - אלה שמשלמים בדם עבור התנאים המופרכים והמופרזים המוענקים להם בבתי הסוהר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il