X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
האתר The Hill מציג את חמש הסוגיות המרכזיות לקראת פרסום הנוסח הדי-מלא של הדוח: כמה נמחק, מה נדע בשאלות המרכזיות, כיצד יגיבו הקונגרס וטראמפ
▪  ▪  ▪
מולר. לא הכריע בנושא השיבוש [צילום: קליף אואן, AP]

48 השעות הקרובות (14-15.4.19) הן תאריך היעד המשוער לפרסום דוח רוברט מולר – כלומר, הנוסח המצונזר שלו – בידי שר המשפטים, ויליאם באר. יהיה זה חודש אחרי מכתבו של באר לקונגרס, בו תיאר את השורה התחתונה: לא הייתה קנוניה בין קמפיין טראמפ לבין רוסיה, נותר ספק האם דונלד טראמפ שיבש הליכים ובאר קבע שאין ראיות לכך. האתר The Hill מצביע על חמש השאלות המרכזיות לקראת פרסום הדוח ואחריו.
כמה נמחק?
הדוח המקורי כולל 400 עמודים, ועוד טבלאות ונספחים. באר אמר שהמחיקות יהיו בארבע קטיגוריות: חומר שהוגש לחבר המושבעים הגדול וחסוי על-פי חוק, חומר העלוך לחשוף מקורות מודיעיניים ושיטות פעולות מודיעיניות, פרטים העלולים לסכן חקירות תלויות ועומדות, ומידע העלול לפגוע בפרטיות של צדדים בלתי מעורבים. התוצאה עלולה להיות מחיקה של עשרות עמודים.
שמותיהם של טראמפ ואנשי ממשלו לא יימחקו, אך למשרד המשפטים יש מדיניות קבועה של הימנעות מפרסום שמותיהם של מי שנגדם לא מוגשים כתבי אישום. באר עשוי למסור לקונגרס פרטים רבים יותר, אך לא לפני שיפרסם את הגרסה הפתוחה לכל.
מה נלמד על החקירה בנושא השיבוש?
החלטתו של מולר שלא להכריע בנושא השיבוש היא התעלומה הגדולה ביותר של הדוח. באר לא ציין במכתבו מהן הראיות שהיו בידי מולר בנושא זה, והדיווחים בתקשורת רק העצימו את התעלומה. וושינגטון פוסט וניו-יורק טיימס דיווחו לפני שבועיים, כי חלק מאנשי צוותו של מולר חולקים על האופן בו הציג באר את האי-מסקנה בנושא, ורמזו שתוכנו של הדוח מזיק לטראמפ יותר מכפי שתואר בידי באר. סביר להניח שהחלק הזה יהיה גלוי ברובו.
מה נאמר בדוח על קשרים עם רוסים?
באר לא אמר דבר על הקשרים הספציפיים בין אנשי טראמפ לבין גורמים רוסים. חלק ניכר מקשרים אלו כבר נחשפו, בעיקר בכתבי אישום שהגיש מולר ובהסדרי טיעון עם חלק מן הנאשמים, כמו למשל היועץ לשעבר לביטחון לאומי, מייקל פלין. טראמפ גם הודה, כי הפגישה ביוני 2016 בין בכירי הקמפיין שלו – פול מנפורט, דונלד טראמפ הבן וג'ארד קושניר – לבין עורכת דין רוסייה נועד לקבל מידע מזיק על הילרי קלינטון.
הדוח אמור לשפוך יותר אור על מגעים אלו ודומיהם. באר גם ציין במכתבו, כי אישים הקשורים לרוסיה ביצעו אין-ספור נסיונות לסייע לקמפיין טראמפ. הדברים כלולים בפרק העוסק בגניבת תכתובות הדוא"ל של קלינטון ומטה המפלגה הדמוקרטית בידי פצחנים רוסים – רמז לכך שהדוח עוסק בהרחבה בנושא זה.
מה יעשה הקונגרס?
הדמוקרטים בבית הנבחרים דורשים לקבל את הדוח המלא, כולל החלקים החסויים. יו"ר ועדת המשפטים, ג'רוד נדלר, איים להוציא צו לקבלת הדוח, ומתכנן לבקש מבית המשפט להורות שהחומר של חבר המושבעים הגדול יוגש לקונגרס. באר הביע נכונות לשתף פעולה עם הקונגרס, אך לא פירט. לא ברור כמה זמן יחכו הדמוקרטים בטרם יוציאו את הצו, שיגרור מאבק משפטי בינם לבין הבית הלבן.
כיצד טראמפ יגיב?
טראמפ הציג את מכתבו של באר כזיכוי מוחלט, תקף את הדמוקרטים והתקשורת וטען שהיה זה "נסיון הפיכה". טראמפ ובעלי בריתו קיימו סיבוב ניצחון בן שלושה שבועות, ולא ברור עד כמה פרסום הדוח ישנה את הדינמיקה הזאת. ברור שהפרסום ישוב ויעורר מחלוקות, למשל לגבי הפגישה של יוני 2016.
טראמפ מרוצה מאוד משר המשפטים החדש, בניגוד לביקורת הבלתי פוסקת שהטיח בקודמו, ג'ף סשנס. אבל התמונה עשויה להשתנות אם פרסום הדוח יוביל לגל של כותרות שליליות נגד הנשיא. באר הבהיר, שאינו מתכוון להעביר מראש לבית הלבן את הנוסח שיפרסם, כך שלא ניתן יהיה להעלות טענות בדבר חיסיון המוענק לפעולותיו ושיחותיו של הנשיא. טראמפ עצמו אמר בשבוע שעבר, שלא אכפת לו מהדוח.

תאריך:  14/04/19   |   עודכן:  14/04/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
השרה לביטחון פנים, קירסטן נילסן, נאלצה להתפטר השבוע לאחר שהבהירה לטראמפ שדרישותיו ממנה בלתי חוקיות. היא איננה הראשונה, מציינת רשת CNN
איתמר לוין
חליל קראוולי, מומחה לענייני טורקיה, טוען במאמר בניו-יורק טיימס: המפלגות שגברו על ארדואן הן גרסה אחרת של אותו ימין קיצוני ולאומני
איתמר לוין
רשויות התעופה בתאילנד ימנעו צילומי סלפי עם מטוסים הנוחתים באי ומאיימים שהעונש המירבי למפירי החוק יהיה מוות - ובאי חוששים מפגישה קשה בתיירות
איתמר לוין
בית משפט בבריטניה מתבקש לקבוע, כי נשק מקומי משמש את סעודיה להפרת החוק הבינלאומי בתימן. רצח חאשוקג'י מרחף מעל התביעה - מדווח העיתון טיימס
איתמר לוין
חוקרת בכירה מאוניברסיטת קולומביה מצאה, כי המסרים האלימים ביותר של דאעש לא סייעו לו לגייס תומכים - אך הפכו את אלו שכבר תמכו בו לקיצוניים עוד יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il