X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טילרסון סיפר כיצד נודע לו במקרה על פגישה בין קושניר לבין שר החוץ המקסיקני, וטען שלא ידע על גיבוש הצעדים הערביים נגד קטר אומר על טראמפ: אינו קורא תדריכים ונוטה להתמקד בדברים שוליים "פוטין מכבד אנשים שאומרים לו את האמת" - ולכן הטיח בו טילרסון את ההתערבות הרוסית בבחירות
▪  ▪  ▪
קושניר. פגישה במסעדה [צילום: אוון ווצ'י, AP]

שר החוץ האמריקני לשעבר, רקס טילרסון, טוען, כי ג'ארד קושניר פעל בצורה עצמאית מול מנהיגים מרכזיים ברחבי העולם בלא תיאום עם משרד החוץ, והותיר את טילרסון עצמו באפילה בנודע למדיניות הממשל ולטיפול במשברים גיאו-פוליטיים.
וושינגטון פוסט פרסם (יום ו', 28.6.19) את תמליל הראיון של טילרסון עם סגל ועדת החוץ של בית הנבחרים, שנערך בחודש שעבר בדלתיים סגורות ונמשך שבע שעות. טילרסון גם תיאר את הקושי שבמסירת עידכונים לנשיא דונלד טראמפ, אשר איננו קורא תדריכים ונוטה להתמקד בנושאים שוליים. לדבריו, הוא למד שעליו לקצר בדבריו ולהתמקד בנושא בודד.
כדוגמה להתנהלותו של קושניר סיפר טילרסון, כי למד על פגישתו עם שר החוץ המקסיקני, לואיס ויידגריי, רק משום שבמקרה היה בעצמו באותה מסעדה בה נפגשו השניים. "בעלי המסעדה בא ואמר: אדוני השר, אולי יעניין אותך לדעת ששר החוץ של מקסיקו יושב מאחור, אם מתחשק לך להגיד לו שלום". טילרסון קם והתקרב לשולחנם של השניים. "יכולתי לראות שהצבע אוזל מפניו של השר [המקסיקני]. אמרתי לו: ברוך הבא לוושינגטון, תתקשר אלי בפעם הבאה שאתה מגיע העירה".
עוד אמר טילרסון, כי הוא ושר ההגנה דאז, ג'ים מאטיס, הופתעו לשמוע ביוני 2017 על הצעדים שנקטו כמה מבעלות בריתה של ארה"ב במזרח התיכון נגד קטר, גם היא בעלת ברית. לדבריו, הוא לא ידע על הפגישה בין קושניר, היועץ האסטרטגי דאז סטיב בנון ומנהיגי סעודיה ואיחוד האמירויות, בה נדונה הכוונה הערבית להטיל סגר על קטר. "זה הרגיז אותי, משום שלא שאלו אותי ומשום שדעותיו של משרד החוץ לא הובעו". הבית הלבן הכחיש את קיומה של פגישה כזאת, אמר שמגעיו של קושניר עם מקסיקו הם שהובילו לחתימת הסכם הסחר החדש בין ארה"ב, קנדה ומקסיקו, וטען שקושניר פועל תמיד לפי כללי משרד החוץ.
טילרסון העיד, כי ביקש מקושניר להפסיק לבקר בחו"ל בלא להתייעץ עם משרד החוץ או השגרירות הרלוונטית. "מדי פעם הוא נסע לחו"ל וניהל אג'נדה משלו", אמר. קושניר הבטיח "לנסות להשתפר", אך לא הרבה השתנה. לדברי טילרסון, התנהלות זו יצרה קשיים, "כי לא כולם עבדו לפי אותו תסריט". כאשר נשאל טילרסון האם אמר שטראמפ הוא טמבל, כפי שצוטט בתקשורת, סירב טילרסון להשיב.
טילרסון, שהיה מנכ"ל ענקית הנפט אקסון-מובייל לפני מינויו לשר החוץ, אמר לסגל הוועדה, כי נדהם לגלות שדיפלומטים מקצועיים רבים אינם יודעים מהן סמכויותיהם או אפילו מה עליהם לעשות. "חשבתי: זה מטורף. זה משוגע. אי-אפשר לנהל תחנת דלק שכונתית בצורה כזאת".
עוד סיפר טילרסון על פגישה בת שעתיים עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בה עסקו השניים בנושאים דו-צדדיים כולל התערבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016. הוא העיר, כי איש בבית הלבן לא הנחה אותו כיצד לטפל בנושא רגיש זה – ואיש גם לא שוחח איתו לאחר הפגישה. טילרסון אמר לפוטין, כי ההתערבות בבחירות מקשה מאוד על וושינגטון לשפר את היחסים עם מוסקבה. פוטין הכחיש כל מעורבות רוסית, אך טילרסון לא האמין לו. "לא ציפיתי שהוא יתוודה. לא ציפיתי שהוא יאמר: עליתם עלי. אבל זה היה חשוב" [להעלות את הנושא], הוסיף.
טילרסון אמר: "אני מכיר את הבחור הזה [פוטין] הרבה זמן; התעסקתי איתו הרבה זמן; ואני יודע שהוא מכבד אנשים שאומרים לו את האמת. אם הוא מקבל את האמת או לא, זה העסק שלו. אבל הוא מכבד אנשים שאומרים לו את האמת ודבקים בה".
טילרסון נשאל האם הבית הלבן עמד מאחורי הצמצום המשמעותי של התדרוכים לעיתונות של דוברות משרד החוץ, ומאחורי הפחתת מספר העיתונאים שהורשו להצטרף למטוסו. טילרסון השיב בשלילה, והדגיש שהייתה זו יוזמתו-שלו. עוד אמר, כי היה מתוסכל מכך שלא התאפשר לו למנות את מי שרצה לתפקידים הבכירים במשרד, ומכך שהבית הלבן מנע מינוי של מי שאי פעם צייץ משהו שלילי על טראמפ. לדבריו, הגישה הזאת "התפשטה ברחבי העיר [וושינגטון]. אנשים התחילו להבין את זה. התוצאה העצובה של זה הייתה, שאנשים רבים התקשרו אלי ואמרו: היי, אתה יכול למחוק אותי מהרשימה".

תאריך:  28/06/19   |   עודכן:  28/06/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ג'ארד קושניר ניהל מדיניות חוץ משלו; משרד החוץ גרוע מתחנת דלק שכונתית"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טילרסון יכול בהחלט להחשב כאחד
למען האמת  |  29/06/19 13:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
מסע הבחירות שבנו ג'ארד קושניר ובראד פרסקייל מיועד לתעל את זעמו של טראמפ, העולה בקנה אחד עם דעותיהם של עשרות מיליוני בוחרים. מינוף הצלחותיו תופס רק מקום קטן, ולדעת חלק מהיועצים - מקום קטן מדי
איתמר לוין
דונלד טראמפ הגיע לבית הלבן בקמפיין חסר תקדים, וזה מה שהוא מתכנן לקראת 2020. היעד המרכזי שלו איננו להגיע לקולות הצפים, אלא להביא לקלפיות כמה שיותר מבין תומכיו, תוך ניצול מירבי של האינטרנט
איתמר לוין
מחקר של בנק ג'יי.פי מורגן מנפץ את הדעה הרווחת בקרב הסוציאליסטים שבין הדמוקרטים. וושינגטון פוסט תוהה מה תהיה עמדתם כאשר יכירו את העובדות
איתמר לוין
אקונומיסט: המועמד המוביל סובל ממוניטין גרועים, מאז ימיו כעיתונאי בבריסל ומתפקידו כשר החוץ. השאלה היא, האם יוביל את בריטניה לפרישה ב-31 באוקטובר
איתמר לוין
חוקר באוניברסיטת מישיגן מצא, כי שיעור ההחזרה של ארנק ובו כסף, גבוה משמעותית משל ארנק ללא כסף. אקונומיסט מסיק, שהאלטרואיזם הוא אמיתי ואוניברסלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il