X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ההקלות במשיכת כספי הפנסיה הביאו לזינוק במעשי המרמה להם נופלים קורבן החוסכים ההערכה: ההונאות עולות לחוסכים עד 4 מיליארד ליש"ט בשנה
▪  ▪  ▪
השקעות מפוקפקות [צילום: כריס רטקליף, AP]

תרמיות פנסיה עולות לחוסכים הבריטים עד 4 מיליארד ליש"ט בשנה והן יהיו השערורייה הפיננסית הגדולה הבאה – קובע (שבת, 20.7.19) העיתון טיימס.
מספר ההונאות זינק מאז 2015, כאשר ניתנו הקלות בכללים ניהול הפנסיות. בשנה שעברה נפלו קורבן להונאות לפחות 100,000 איש, אשר שוכנעו להעביר את כספיהם מקרנות בטוחות לידי גופים מפוקפקים. העיתון אומר, שבין הקורבנות מצוי מגיש טלוויזיה נודע – שאת שמו לא ניתן לפרסם מסיבות משפטיות – אשר ככל הנראה הפסיד מיליון ליש"ט במרמה שכזאת.
ההונאות כוללות הן מעשי מרמה פליליים מובהקים, והן מקרים בהם החוסכים משתכנעים להשקיע את כספיהם באפיקים מסוכנים במיוחד – בניגוד לאופי הסולידי המתחייב מכך שמדובר בחיסכון לעת זיקנה. טיימס מצא עשרות מקרים בהם החוסכים איבדו את מרבית כספם, אך על האחראים לכך לא הוטלו עונשים ממשיים.
בין היתר גילה העיתון, כי שניים משחקני השחמט הטובים ביותר בבריטניה שיווקו תוכניות פנסיה שיצרו ללקוחות חבויות מס ניכרות, אך הם עצמם יצאו בלא פגע. במקרים אחרים שימשו מיליוני ליש"ט מכספי החוסכים לרכישת מכוניות פרארי ולתשלום שכר הלימוד בבתי ספר פרטיים, אך מי שהיו מעורבים בכך אפילו לא נחקרו במשטרה.
נוכל אחר גנב 13 מיליון ליש"ט מכספי החוסכים למימון אורח חיים פזרני בספרד, בית המשפט קבע לפני 18 חודשים שהוא פעל במרמה – אך טרם הוגש נגדו כתב אישום. המפקח על הפנסיות מטעם ממשלת בריטניה הסיר מאתר האינטרנט שלו את הפרטים על מרמה אחרת, שעלתה לחוסכים 14 מיליון ליש"ט. וגוגל מריצה פרסומות של מי שמבטיחים "שחרור מוקדם של כספי הפנסיה", למרות שמדובר בסכנה ממשית ליצירת חבויות מס ניכרות.
בשנת 2015 הנהיג שר האוצר דאז, ג'ורג' אוסבורן, רפורמה המאפשרת לחוסכים למשוך ללא חיוב במס רבע מכספי הפנסיה בהגיעם לגיל 55. התוצאה הייתה זינוק של כמעט פי שבעה במשיכות המוקדמות, שהגיעו השנה ל-33 מיליארד ליש"ט. השינוי היה מבורך כשלעצמו, אך הוא גם הביא לפריחתם של מעשי מרמה, שמטרתם לשכנע את החוסכים לבצע משיכה מוקדמת ולהעביר את כספם להשקעות מסוכנות כגון חקלאות ושירותי איחסון.
המפקח על הפנסיות השלים עד כה חקירה אחת בלבד נגד נוכלי פנסיה, ואילו הרשות לפיקוח על ההון הודתה לאחרונה, כי רק עשרה מבין עובדיה עוסקים במאבק בהונאות הפנסיה ומנהלת שתי חקירות פליליות בתחום. משטרת לונדון, במסגרתה פועלת היחידה לחקירות הונאה, אישרה שאין לה נתונים על היקף הונאות הפנסיה.
אוזלת היד של הרשויות בולטת עוד יותר לנוכח העובדה, שחברת הייעוץ הפנסיוני XPS אומרת, כי זיהתה לפחות דגל אדום אחד בשליש מהמשיכות המוקדמות של קרנות הפנסיה עליהן היא יודעת – זינוק של כמעט פי שישה מאז 2016. ביניהם: יועצי פנסיות שאינם מורשים כחוק, עמלות גבוהות מדי או כאלה ששיעורן אינו ידוע או שללקוחות יש הבנה מוגבלת בתחום.

תאריך:  21/07/19   |   עודכן:  21/07/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
למרות שהעיצומים הבינלאומיים אוסרים על ייצוא מוצרי יוקרה לקוריאה הצפונית, הצליח הרודן לקנות אשתקד שתי לימוזינות משורינות תוצרת מרצדס
איתמר לוין
המחקר מצביע בצורה פרטנית על קשר ישיר בין מספר שעות המדיה החברתית והטלוויזיה לבין עלייה ברמות הדיכאון. CNN מציינת, כי יש צורך לקבוע האם מי שסובלים ממילא מדיכאון, אינם צורכים יותר שעות מסך
איתמר לוין
הפעילות המוגברת והאפשרות של כריית מחצבים בירח, מחייבים להתאים לעידן המודרני את החוקים המעטים הקיימים - סבור אקונומיסט
איתמר לוין
שלטונות אירן אוסרים על נשים לצפות במשחקי נבחרת הכדורגל, שהיא החזקה ביותר באסיה ונהנית מפופולריות עצומה. האוהדות קוראות לפיפ"א לאיים על אירן בהרחקה ממונדיאל 2022 אם המצב לא ישתנה
איתמר לוין
מחקר נרחב מגלה, כי נושא התלונה מספר אחת על תנאי העבודה הוא חדרי השירותים. פיליטה קלארק, בעלת טור בפייננשל טיימס, נתקלה בכך בעצמה כאשר העיתון נכנס לבניין מחודש - ויש לה מסקנות רוחב מעניינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il