X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אם ראש הממשלה הבריטי החדש ירצה לממש את כל הבטחותיו מהקמפיין, בריטניה תצטרך ללוות סכומי עתק ולנטוש את המשמעת התקציבית - צופה גארדיאן
▪  ▪  ▪
שוטרים, חינוך, סחר חופשי [צילום: מאט דונהאם, AP]

במהלך הקמפיין שלו פיזר בוריס ג'ונסון הבטחות שמימושן יעלה עשרות מיליארדי ליש"ט. מדובר בהיפוך גמור של מדיניות הריסון התקציבי, בה נהגו ממשלות בריטניה בתשע השנים האחרונות; ג'ונסון אומר שיממן את הבטחותיו על-ידי הגדלת החוב הממשלתי. העורך הכלכלי של גארדיאן, לארי אליוט, מסביר במה מדובר.
העלאת סף המס המירבי. ג'ונסון הבטיח ששיעור המס המירבי, 40%, יחול על הכנסות שמעל 80,000 ליש"ט בשנה, לעומת 50,000 ליש"ט כיום. המחיר: 9 מיליארד ליש"ט. רק 12% מהבריטים משתכרים למעלה מ-50,000 ליש"ט, כך שמדובר בסיוע לעשירים; ג'ונסון סבור שמדובר בצעד שיניב קולות.
העלאת סף תשלום הביטוח הלאומי. ג'ונסון הבטיח שהסף יועלה ל-12,500 ליש"ט בשנה. מימוש ההבטחה יוציא 2.4 מיליון איש ממעגל המשלמים ויעלה 11 מיליארד ליש"ט.
העלאת ההוצאה לחינוך. ג'ונסון מדבר על הוצאה של 4,000 ליש"ט לשנה לכל תלמיד בבית ספר יסודי ושל 5,000 ליש"ט לכל תלמיד בתיכון. העלות: 4.6 מיליארד ליש"ט. מאז שנת 2015 נרשם קיצוץ בהוצאה לתלמיד; ג'ונסון מבטיח שההעלאה תעמוד בתוקף עד שנת התקציב 2022/23.
העסקת 20,000 שוטרים נוספים. המחיר: 1.1 מיליארד ליש"ט. הבטחות אלו מתקבלות היטב בקרב ציבור הבוחרים השמרני.
פטור מאגרת טלוויזיה לבני 75 ומעלה. העלות: 250 מיליון ליש"ט. בשנת 2015 נקבע ש-BBC יוכל להעניק פטור מאגרה רק ממקורותיו-שלו; ג'ונסון הבטיח מימון להענקת הפטור למבוגרים ביותר.
העלאת הרף לחיוב בביול חוזים למכירת נדל"ן. על-פי דיווחים לא-רשמיים, ג'ונסון רוצה לפטור ממס בולים חוזים למכירת בתים בשווי של מתחת ל-500,000 ליש"ט. עלותו של צעד זה: 3.8 מיליארד ליש"ט.
רשת תקשורת סיבית כלל-ארצית עד 2025. היעד הנוכחי הוא 2033, וג'ונסון מדבר על הקדמתו בשמונה שנים; העלות אינה ידועה. מומחי תקשורת אומרים שזהו יעד בלתי מציאותי, לנוכח העובדה שכיום הכיסוי הוא של פחות מ-10% משטח בריטניה.
יצירת שישה איזורי סחר חופשי שיהיו פטורים ממס. ג'ונסון זרק את הרעיון בצורה כללית ולא פירט. העלות תהיה תלויה בשאלה האם הפעילות הכלכלית שתיווצר באיזורים אלו תכניס יותר מאשר המיסים שלא ישלמו מי שיפעלו בהם. גורמים נוספים שישפיעו יהיו מיקום האיזורים, גודלם ותנאי הפעילות בהם.
בחינה מחודשת של קווי רכבת מהירים. עד כה הושקעו 4 מיליארד ליש"ט בקווים המהירים האמורים לחבר את לונדון עם מרכז אנגליה וצפונה. העלות הצפויה היא 56-32 מיליארד ליש"ט, אך יש מומחים הטוענים שהיא תגיע ל-85-70 מיליארד ליש"ט. ג'ונסון יצטרך להחליט האם להמשיך את הפרויקט, ואם כן – האם במתכונתו הנוכחית או לצמצם אותו. ההחלטה כמובן תקבע את העלויות.
העלאת שכר המינימום. השכר עומד כיום על 8.21 ליש"ט לשעה וג'ונסון הבטיח להעלות אותו – אך לא אמר בכמה. מאחר שממשלת בריטניה מעסיקה שישית מן העובדים, ברור שלכל העלאה תהיה השפעה תקציבית משמעותית עליה.

תאריך:  25/07/19   |   עודכן:  25/07/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בריטניה פורשת מהאיחוד
איתמר לוין
למרות שרוב השרים בממשלת בריטניה החדשה הצביעו בעד הישארות באירופה במשאל העם, מובטחת לג'ונסון תמיכה אם יחליט על פרישה ללא הסכם ב-31 באוקטובר
איתמר לוין
פייננשל טיימס פסימי לגבי יכולתו של ג'ונסון לעמוד במשימות שלפניו, וקורא לעשות הכל כדי למנוע פרישה ללא הסכם בלא קבלת מנדט ברור מהעם הבריטי
איתמר לוין
מה זה cabinet ומה זו government, מה ההבדל בין secretary לבין minister
איתמר לוין
אומר שבריטניה תהיה מוכנה למקרה של פרישה ללא הסכם, אשר יתרחש אם האיחוד האירופי יסרב לפתוח מחדש את המו"מ    "אל תזלזלו בכוחה של בריטניה; איש לא הצליח ולא יצליח לדכא את רצונה"
להרכיב ממשלה, לצלוח אי-אמון, לנצח בבחירות משנה ובעיקר לממש את הברקזיט עד 31 באוקטובר. דיילי טלגרף ממפה את המשימות המיידיות של ראש הממשלה ה-77
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il