X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פייננשל טיימס פסימי לגבי יכולתו של ג'ונסון לעמוד במשימות שלפניו, וקורא לעשות הכל כדי למנוע פרישה ללא הסכם בלא קבלת מנדט ברור מהעם הבריטי
▪  ▪  ▪
תומכי הברקזיט השתלטו [צילום: מאט דונהאם, AP]

בוריס ג'ונסון נכנס לתפקידו כראש ממשלת בריטניה, כאשר בפניו ניצבות נסיבות חמורות במיוחד; מעטים היו ראשי הממשלה שניצבו בפני נסיבות כאלו בתקופת שלום – כותב פייננשל טיימס במאמר המערכת שלו. וגם נדיר מאוד מצב בו המזג, האופי והעבר של ראש ממשלה כל כך לא מתאימים למשימות שבפניו.
ג'ונסון לא הגיע לתפקידו בבחירות כלליות אלא בקולותיהם של פחות מ-100,000 חברי המפלגה השמרנית. האיש שתרם כה רבות להכנסתה של בריטניה לשדה המוקשים של הברקזיט, צריך כעת למצוא דרך להיחלץ ממנו. אם ייכשל במשימתו, הוא עלול להרוס את מפלגתו; אחד מקודמיו אפילו טען, שהוא עלול להיות ראש הממשלה האחרון של הממלכה המאוחדת.
כניסתו של ג'ונסון לדאונינג סטריט 10 משלימה את השתלטותם של תומכי הברקזיט על המפלגה השמרנית ועל הממשלה. כעת אין להם היכן להסתתר ואת מי להאשים. ג'ונסון יכול לבחור שרים שלדעתו יאפשרו לו להצליח היכן שתרזה מיי נכשלה, אבל הוא ניצב בפני אותו פרלמנט מפולג ומשותק. הרוב של השמרנים מצטמק, שרים מתפטרים, חלק מחברי הסיעה אומרים שיפילו את הממשלה אם ג'ונסון יוביל לפרישה ללא הסכם.
הקו הנוקשה של ג'ונסון לאורך הקמפיין שלו מצביע שזה מה שיקרה, מזהיר פייננשל טיימס. הוא מלכד את עצמו בכך שהכריז שבריטניה תפרוש מהאיחוד ב-31 באוקטובר, יהיה מה שיהיה – ובמקביל פסל פשרות אפשריות. רוב חברי הסיעה השמרנית תומכים בקו הזה, מחשש לתבוסה בבחירות למפלגת הברקזיט של נייג'ל פאראג' – אבל זהו חישוב מוטעה. פרישה ללא הסכם היא אשליה מסוכנת, טוען העיתון.
אפילו אם בריטניה תפרוש ללא הסכם, היא תצטרך להסדיר את יחסיה עם האיחוד שהוא שותף הסחר הגדול ביותר שלה. לשם כך, יהיה צורך להתמודד עם כל המרכיבים הבעייתיים של הפרישה – הגבול עם אירלנד, חוב המיליארדים לאיחוד – כאשר בריטניה תחזור לשולחן המו"מ וזנבה בין רגליה, לאחר שפגעה קשות בכלכלתה ובכושר המיקוח שלה.
בניגוד למיי חסרת הכריזמה, לג'ונסון יש חוצפה בשפע [העיתון משתמש במילה העברית]. החוצפה הזאת שירתה אותו היטב כראש עיריית לונדון. אבל תפקיד ראש הממשלה כולל אחריות בקנה מידה שונה לחלוטין. אפשר רק לקוות, שג'ונסון וצוותו יבינו את חומרת המצב. למרות שמנהיגי אירופה אינם מחבבים אותו, הם יהיו מוכנים לנהל איתו מו"מ – במגבלות ברורות: ההסכם הקיים לא ייפתח.
לג'ונסון יש מרחב תמרון צר אותו עליו לנצל. וזה אומר: לדון עם האיחוד על תחומים בהם ניתן לנהל מו"מ מחודש – כגון שכתוב החלק ההצהרתי הדן ביחסים בין הצדדים. ג'ונסון גם חייב לפעול עם הפרלמנט ולא נגדו. והכי חשוב, קובע פייננשל טיימס, הוא למנוע בכל מחיר פרישה ללא הסכם, בלא לקבל מנדט ברור מהעם הבריטי בבחירות כלליות או במשאל עם נוסף.

תאריך:  25/07/19   |   עודכן:  25/07/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למנוע פרישה ללא הסכם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חייבים פרישה ללא הסכם
אלטע קאקער  |  25/07/19 16:40
2
המצב הכלכלי של בריטניה מצויין
דוקא  |  25/07/19 22:34
3
מצחיק-איתמר מבין יותר מג'ונסון ל"ת
גיבור מקלדת  |  25/07/19 22:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בריטניה פורשת מהאיחוד
איתמר לוין
מה זה cabinet ומה זו government, מה ההבדל בין secretary לבין minister
איתמר לוין
אומר שבריטניה תהיה מוכנה למקרה של פרישה ללא הסכם, אשר יתרחש אם האיחוד האירופי יסרב לפתוח מחדש את המו"מ    "אל תזלזלו בכוחה של בריטניה; איש לא הצליח ולא יצליח לדכא את רצונה"
להרכיב ממשלה, לצלוח אי-אמון, לנצח בבחירות משנה ובעיקר לממש את הברקזיט עד 31 באוקטובר. דיילי טלגרף ממפה את המשימות המיידיות של ראש הממשלה ה-77
איתמר לוין
ראש הממשלה המיועד של בריטניה אומר שמטרתו היא לאזן בין הרצון לשמור על יחסי השותפות הקרובים עם ידידיה הקרובים של בריטניה באירופה, לבין הרצון לממש את ההחלטה הדמוקרטית לפרוש מן האיחוד האירופי
איתמר לוין
מי שהוביל את קמפיין הברקזיט והיה שר החוץ, מבטיח שבריטניה תפרוש מהאיחוד ב-31 באוקטובר - גם בלי הסכם    מתנגדיו במפלגה מתכננים מרד גלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il