X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
חתנו ויועצו של טראמפ הוא המנהל מאחורי הקלעים של קמפיין 2020. הוא עצמו מתאר את מסע הבחירות, בראיון נדיר לוושינגטון פוסט, כעסק משפחתי
▪  ▪  ▪
מתמקד בדיגיטל [צילום: אוון ווצ'י, AP]

לאחר שמנהל הקמפיין של דונלד טראמפ, בראד פרסקייל, החליט לתת עדיפות עליונה לגיוס תורמים כבדים, הוא פנה קודם כל לאדם שבאופן רשמי אין לו כל תפקיד בקמפיין: ג'ארד קושניר. הוא התכוון להשקיע 20 מיליון דולר בגיוס התורמים, וידע שהמפתח הוא הסכמת חתנו ויועצו של הנשיא – שאכן נתן אור ירוק. זוהי דוגמה להשפעתו העצומה והנסתרת של קושניר על הקמפיין, כותב וושינגטון פוסט.
קושניר ביקש מהיועץ הבכיר לקמפיין, ביל סטפיין, להגיש לו תוכנית לעשר שנים להביא לנצחון הרפובליקנים בערים. הוא משוחח מדי יום, לעיתים כמה פעמים ביום, עם פרסקייל, והציע שמות של ספקים אפשריים בתחומי המדיה והדיגיטל. מנהלים בקמפיין הרוצים לתדרך את טראמפ, עושים זאת לעיתים קרובות דרך קושניר. יש אף המתארים אותו כמנהל בפועל של הקמפיין; יש המציינים שזהו המצב, אך אין לו הניסיון והכישורים הדרושים לכך. קושניר עצמו מכחיש בתוקף ומביע אמון מלא בפרסקייל, ואומר שתפקידו הוא להשקיף מלמעלה – כפי שעשה ב-2016.
תפקידו של קושניר בקמפיין מצטרף לשורה ארוכה של משימות שהוא מבצע עבור חותנו, כולל הכנת תוכנית המאה למזרח התיכון. בין מקורביו של טראמפ, הדעות עליו חלוקות בצורה קיצונית: יש הרואים אותו כאדם נאמן ופיקח, ויש אומרים שהוא אינו מבין בפוליטיקה ו"קופץ מעל הפופיק". האחרונים מזכירים, כי הוא סבר שהדחתו של ג'ים קומי הייתה צעד נבון, וכי הוא הציע לשחזר את הירידה המפורסמת במדרגות טראמפ טאואר; הם גם אומרים, כי לטראמפ אין סיכוי לנצח בערים, כך שקושניר מבזבז זמן ומשאבים.
לדברי הפוסט, האופן בו תיאר קושניר את חלקו בקמפיין 2016 – כולל בקונגרס ובפני רוברט מולר – גרם לכמה מעמיתיו לקפוץ מכסאותיהם. הדבר נכון במיוחד לגבי קייליאן קונוויי, האישה הראשונה שניהלה קמפיין מנצח לבית הלבן, ואשר חשה שקושניר דוחק את רגליה. "הוא כמו ראש סגל נודד. הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה, להיכנס לכל פגישה שמתחשק לו וכולם מתפקעים כשהוא מתקשר. הוא נמצא בכל מקום, ולא משנה אם מדובר בהנחתת אדם על הירח או במציאת תרופה לסרטן", אומר אסטרטג רפובליקני העומד בקשר רצוף עם הבית הלבן.
קושניר דוחה תיאורים אלו. לדבריו, הוא פשוט עושה את מה שעשה בהצלחה בקמפיין: מתקן דברים שמרגיזים את חותנו וממקד אותו. "רוב האנשים מפחדים לקבל החלטות, וגיליתי שאני לא מפחד מזה. ואם הוא [טראמפ] לא מסכים אתי, הוא מתקשר אלי ואומר לי את זה", הוסיף בראיון נדיר לפוסט.
לגבי קמפיין 2020 אומרים מקורביו של קושניר, כי הוא מתעניין במיוחד בצד הדיגיטלי שלו. הוא היה מעורב בהשקת WinRed – פלטפורמה אינטרנטית לגיוס תרומות בהיקפים קטנים למפלגה הרפובליקנית, שמטרתה להתחרות ב-ActBlue המצליחה של הדמוקרטים. הוא עובד יחד עם פרסקייל על פיתוח יישומון טראמפ, שמטרתו לעודד הצטרפות של פעילים לקמפיין.
מעבר לכך, הוא מעורב בצד הכספי של הקמפיין, ותמיכתו בגיוס התורמים הגדולים מתבררת עד כה כהחלטה נבונה: בשלושת החודשים האחרונים גייסו קמפיין טראמפ והמפלגה הרפובליקנית 97 מיליון דולר ויש להם 118 מיליון דולר בקופה. הוא עצמו פונה אישית לתורמים שלא תמכו בטראמפ בבחירות הקודמות. "זה לא במקרה שיש לנו כסף בבנק. זה לא במקרה שבנינו את הצוות. זה לא במקרה שכמעט אין לנו הדלפות", אומר קושניר.
הפרסומאי לארי וייצנר, שעבד עם טראמפ ב-2016 וכנראה יעבוד איתו ב-2020, מתאר את קושניר כ"מנכ"ל-על. הוא היה מעורב בקבלת כל ההחלטות המרכזיות, הדיונים האסטרטגיים, גיוס המקורות, יעדי הנסיעות של המועמד". ואילו ג'ון לרנר, שהיה סגן השגרירה ניקי היילי ועבד בצמידות לקושניר, אומר שתפקידו בקמפיין דומה לזה שבממשל: "רבים מעורבים, אבל אין ספק שהנשיא הוא המחליט העליון – ואחריו בא ג'ארד".
לדברי קושניר, ההתחלה המוקדמת של הקמפיין – הוא נרשם רשמית ביום ההשבעה של טראמפ – מאפשרת לו להפיק לקחים מהפעם הקודמת. "עשינו הרבה דברים בלתי מקובלים, ואת מה שהצליח – נכפיל ונשלש". אחרים פחות מתרשמים וטוענים שקושניר מילא את הקמפיין בנאמניו, כדי שידווחו לו על כל מה שמתרחש בו. אחרים אומרים, שהוא מתרברב בקשריו עם קבוצות בוחרים, כמו האוונגליסטים, למרות שבפועל אין לו קשרים כאלה.
למרות שהקמפיין הפעם גדול בהרבה מאשר בפעם הקודמת, קושניר משווה אותו לזה של 2016, כאשר דונלד טראמפ הבן חצה את ארה"ב וערך אירועים למען אביו, איוונקה טראמפ נסעה למחוזות מתנדנדים בניסיון למשוך בוחרים מתונים יותר ואריק טראמפ עבד בצד התפעולי. "זה היה למעשה קמפיין משפחתי. הפעם הוא מאוד דומה לקודם, בכך שכולנו עובדים בצורה מאוד הדוקה", הוא אומר.

תאריך:  31/07/19   |   עודכן:  31/07/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקמפיין של ג'ארד קושניר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נו, עוד פעם פייק ניוז? >>
הגלשנית  |  31/07/19 18:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
סגן הנשיא לשעבר כבר בן 76, ויש התוהים האם הגיל משפיע עליו לרעה. הוא עצמו ויועציו משיבים בשלילה, אך השאלה ממשיכה לצוף - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
הפרקליטות נזקקה לעשרה חודשים כדי להגיב על עתירה נגד הריסת בנייה בלתי חוקית בבית ג'אלא - ובזמן הזה לא ניתן היה להרוס אותה    העתירה נדחתה על הסף
איתמר לוין
האוניברסיטה היוקרתית מעדיפה את המוניטין שלה על פני הגנתן של סטודנטיות צעירות - טוענת חוקרת בכירה, המסייעת לקורבנות עבירות המין הרבות בקמפוס
איתמר לוין
הפדרל ריזרב יפחית השבוע את הריבית, לראשונה מאז המשבר הפיננסי. האם מדובר בצעד שיסייע להמשך הצמיחה, או בכזה שיקשה על ההתמודדות עם ההאטה כשתגיע?
איתמר לוין
סוכנויות הפיקוח על התעופה בארה"ב ובאיחוד האירופי הן למעשה שבויות של בואינג ואיירבס. התוצאה עלולה להיות קטלנית, כמו במקרה של הבואינג 737-מקס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il