X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
סוכנויות הפיקוח על התעופה בארה"ב ובאיחוד האירופי הן למעשה שבויות של בואינג ואיירבס. התוצאה עלולה להיות קטלנית, כמו במקרה של הבואינג 737-מקס
▪  ▪  ▪
737-מקס במתקני בואינג [צילום: אליין תומפסון, AP]

בטיחותם של נוסעי המטוסים נמצאת בסכנה משום שהמאסדרים מעניקים כוח רב מדי לענקיות המטוסים בואינג ואיירבס – אומרים לעיתון טיימס הבריטי נציגים של טייסים, מהנדסים ופקחי טיסה.
טייס בכיר השווה את העדר הפיקוח בתעופה האזרחית לזה ששרר במגזר הפיננסי לפני המשבר של 2008. אחר כינה את המצב "משבר עולמי", כאשר חברות בואינג משתמשות בעובדיהן-שלהן כדי לבדוק ולאשר את תוצרתן, והכל באישור המאסדרים. מהנדסים טוענים, כי חלקי מטוסים התפרקו תוך כדי טיסה בשל אישורים רשלניים על עבודות ביצוע תחזוקה.
ממצאים אלו הם חלק מתחקיר של הטיימס על היחסים בין סוכנות בטיחות הטיסה האירופית (Easa), מינהל התעופה האמריקני (FAA), בואינג ואיירבס, בעקבות התרסקות שני מטוסי הבואינג 737-מקס. כל המטוסים מדגם זה עודם מקורקעים בכל העולם, לאחר שתי התרסקות מטוס ליון אייר באוקטובר אשתקד ואתיופיאן איירליינס במארס השנה. שני האירועים העלו על סדר היום את היחסים הקרובים מדי בין בואינג לבין ה-FAA. ניקולס קלוטון, טייס לשעבר בחברה האתיופית, אמר לעיתון: "אין ספק ש-737-מקס יכול היה באותה מידה להתרסק בבריטניה".
סוכנויות התעופה של האיחוד וארה"ב מכירות זו באישורי הבטיחות של זו, ולמעשה השנייה היא חותמת הגומי של הראשונה. הדאגה בבריטניה נובעת מהעובדה שהאישור האירופי ל-737-מקס מבוסס על האישור האמריקני – שכיום מוטלים בו ספקות כבדים. ג'ון הורן, נשיא הארגון האירופי המייצג 40,000 טייסים, אומר על מצב זה: "אם הסוכנויות נפלו בשבי היצרנים, הן לא יבצעו בדיקות ראויות. זה נראה כמו מגזר הבנקאות לפני המשבר הפיננסי".
בואינג אומרת בתגובה: "הבטיחות נמצאת במקום הראשון אצלנו. כך היה תמיד וכך יהיה תמיד. נמשוך לפעול עם ה-FAA ועם אחרים כדי להגביר את ההתמקדות בבטיחות. השיטה של נציגים מורשים והאצלת סמכויות, היא דרך יעילה עבור ה-FAA לממש את פיקוחו על הבטיחות". איירבס אומרת: "הרישוי הוא תוצאה של הליך מעמיק בין החברה לבין Easa. איירבס חייבת להוכיח שהמטוסים עומדים בכל הדרישות הרגולטוריות".
לדברי Easa, היא אינה מוציאה למיקור חוץ את משימות הרישוי. "הפיקוח על הכשירות האווירית מוטלת על המדינות החברות באיחוד האירופי, ולאחר מכן הוא נבחן על-פי קני המידה הרגולטוריים של Easa. אנחנו נוקטים בכל הצעדים הנחוצים כדי להבטיח את בטיחות הטיסה".
FAA אומר, כי בעשור האחרון טסו 7 מיליארד בני אדם ב-90 מיליון טיסות מסחריות, ומספר התאונות היה אפסי. "השגנו את זה משום שאנחנו ממשיכים לפתח את טיפולנו בבטיחות, הן באיתור סיכונים והן בטיפול בהם. מפתח לכך הוא הנכונות לשתף מידע באווירת בטיחות פתוחה וגלוית לב".

תאריך:  30/07/19   |   עודכן:  30/07/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנוסעים בסכנה בגלל המאסדרים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הזדמנות למכון התקנים לעשות $
המשחתן  |  31/07/19 18:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
איתמר לוין
מכבי האש הוזעקו רק חצי שעה לאחר שהדליקה פרצה, והקתדרלה הייתה קרובה לקריסה מוחלטת הרבה יותר מכפי שהיה ידוע עד כה. ומה גרם לדליקה? עדיין אין תשובה
מירב ארד, איציק וולף
הוכרז גיוס כל לוחמי האש ועובדי הכבאות    המשטרה מפנה את תושבי היישוב רמת פנקס וחלק מתושבי אור יהודה    פינוי תושבים מתבצע גם בשבי שומרון, אדרת (ירושלים) נווה מיכאל ורוגלית
זכי הלר
לאור הטמפרטורות הגבוהות הצפויות ברחבי הארץ, מד"א מפרסם הנחיות לציבור על-מנת לצמצם פגיעות אפשריות
איציק וולף
נציב כבאות והצלה לישראל הורה על תגבור כוחות מקסימלי של לוחמי אש, מתנדבים וחניכי הקורסים של המכללה הלאומית לכבאות והצלה    הערכת מצב נערכה בשיתוף צה"ל, המשטרה, קק"ל ורשות הטבע והגנים
איתמר לוין
שלושה חודשים אחרי הדליקה, ממדי הנזק אינם ברורים. המבנה מסוכן מדי לעבוד בתוכו ועל הגג לא ניתן ללכת. האם ניתן יהיה לעמוד ביעד השאפתני של מקרון - שיקום עד 2024? אנשי המקצוע עוד לא בשלב של לחשוב על כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il