X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
זכויות אזרחים, תנועת סחורות ושירותים, המעבר בין אירלנד לצפון אירלנד, התשלום הבריטי: דיילי טלגרף מסביר מה יהיו ההשלכות המעשיות של פרישה ללא הסכם
▪  ▪  ▪
תרחישים ומציאות [צילום: פרנק אגוסטין, AP]

ככל שמתקרב 31 באוקטובר, גדל הסיכוי שבריטניה תעזוב את האיחוד האירופי ללא הסכם. דיילי טלגרף מסביר מה יהיו המשמעויות המעשיות.
התשלום. בריטניה התחייבה לשלם לאיחוד 39 מיליארד ליש"ט כחלק מהסכם הפרישה. אם היא לא תעמוד בתשלום, תעמוד בריטניה בפני סכנה של הורדת דירוג האשראי שלה. תומכי הברקזיט המובהקים, כמו ג'ייקוב ריס-מוג, אומרים שבריטניה לא תימנע לחלוטין מתשלום; הוא מציע שתשלם 20 מיליארד ליש"ט ו"תישאר מיודדת עם האיחוד". בפועל, טוען הטלגרף, לא תהיה לבריטניה אלא לשלם.
אזרחים. ההסכם לפיו בריטניה והאיחוד יכבדו הדדית את זכויותיהם של אזרחים השוכנים בשני הצדדים, תלוי בדו-צדדיות שלו. אין סיבה להניח שזה לא יקרה. צפוי להימשך גם הפטור ההדדי מוויזות לתיירים ואנשי עסקים. בטווח הארוך, אם בריטניה תדרוש ויזות עבודה – האיחוד האירופי יעשה זאת גם הוא.
אירלנד. זו הבעיה הגדולה ביותר: הגבול בין אירלנד הנשארת לצפון אירלנד הפורשת. בטווח הקצר, הן דבלין והן לונדון לא יציבו גבול, למרות שבטווח הרחוק – כללי ארגון הסחר העולמי יחייבו את בריטניה לבדוק את הסחורות הנכנסות מאירלנד. אם לא תהיה ביקורת בצד האירי, האיחוד יתחיל לבצע אותן בין אירלנד לבין יתר 26 החברות. בריטניה ואירלנד מחויבות לכך שלא יהיה גבול פיזי, מה שיחייב למצוא פתרונות יצירתיים שכרגע אינם באופק.
פיננסים והסיטי של לונדון. האיחוד האירופי תלוי במידה רבה בשירותים הפיננסיים ובהון מבריטניה, ולפיכך המאסדרים בשני הצדדים מכינים סדרה של "מיני הסכמים" כדי שהללו יימשכו; היבשת תיפגע יותר מאשר מבריטניה אם הקשר ינותק. במקביל, אם יתממשו התחזיות לפגיעת מקרו בכלכלת בריטניה והבנק המרכזי של אנגליה ייאלץ להוריד את הריבית, ייפגעו בצורה משמעותית מחירי הדיור; כלכלנים סבורים, כי ברקזיט ללא הסכם יפחית את התל"ג הבריטי ב-2% עד סוף 2020.
סחר ומכסים. ברירת המחדל הנוכחית של הנציבות האירופית היא, כי בלא הסכם – יחולו על הסחר עם בריטניה כל הכללים הנוגעים למדינה שאינה חברה באיחוד, כולל מכס, מע"מ ואיסור מוחלט על סחר במזון מן החי. התוצאה המעשית תהיה מצור וירטואלי על בריטניה. דיפלומטים צרפתים והולנדים כבר התעמתו עם הנציבות על גישה זו, וממשלת צרפת פועלת להעניק אישורים זמניים לייבוא מבריטניה. ואילו גרמניה, צ'כיה, פולין, בלגיה ואירלנד לוחצות על הנציבות להעניק הקלות למשאיות בריטיות שיובילו סחורות.
האיחוד יכול להנפיק אישורים זמניים רוחביים, שיאפשרו לסחר ההדדי להימשך עד שבריטניה תירשם כ"מדינה שלישית" וייווצר בסיס משפטי חילופי ליחסי הסחר. בריטניה כבר הודיעה, כי בשלב הראשון לא תטיל פיקוח על הייבוא מהאיחוד. היא גם יכולה להגיע להסכם עם האיחוד על מסלול מהיר, כמו שיש לה עם ניו-זילנד, ובכך לבטל את הצורך בבדיקות הדדיות.
נתונים. סחר השירותים בין בריטניה לאיחוד, שהיקפו 89 מיליארד ליש"ט בשנה, תלוי במידה רבה ביכולת להעביר מידע בין גבולות. בריטניה כבר הכניסה את תקנות הגנת המידע האירופיות לספר החוקים שלה. נכון לעכשיו, האיחוד מסרב לומר האם הוא יאפשר זרימת מידע חופשית לבריטניה, אך בעבר – כאשר קרס הסכם המידע בין האיחוד לארה"ב – העניק האיחוד תקופת מעבר של הימנעות מאכיפה. הטלגרף צופה שהמידע ימשיך לזרום.
המסקנה. הן לונדון והן בריסל מעונינות כרגע לתאר את התרחיש של העדר הסכם בצבעים הקודרים ביותר. אבל אם יתברר שזה מה שעומד לקרות, האינטרס של שני הצדדים יהיה למנוע השלכות הרות אסון של הברקזיט. לאיחוד יש יכולת להקל על חייהם של הבריטים, ויהיה עליו להחליט האם וכיצד להשתמש בה. אבל גם אם יינקטו צעדים זמניים, יהיה צורך לפתור את הסוגיה הבסיסית של עיצוב היחסים ארוכי הטווח בין בריטניה לאיחוד; גישה מענישה של האיחוד בוודאי שלא תסייע בכך.

תאריך:  15/08/19   |   עודכן:  15/08/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברקזיט ללא הסכם: ההשלכות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ברקזיט - במהרה בימנו אמן!
אלטע קאקער  |  15/08/19 23:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בריטניה פורשת מהאיחוד
איתמר לוין
נאום של ראש הממשלה שהיה במתכונת קלאסית של נאום בחירות והודעה מפתיעה על הוצאות עתק הנראות ככלכלת בחירות, מלמדים על אפשרות זו - מדווח דיילי טלגרף
איתמר לוין
בכיר בלייבור מציע: אם ג'ונסון יפול באי-אמון ולא יקיים בחירות מיידיות - קורבין צריך להודיע למלכה שהוא מוכן להקים ממשלה    תגובות סוערות: מדובר בהפיכה
איתמר לוין
שיחות שהתקיימו בימים האחרונים ודיווחים על המתרחש בממשלתו של בוריס ג'ונסון הובילו את האירופים למסקנה, שזו התחזית הריאלית ביותר - מדווח דיילי טלגרף
איתמר לוין
ראש ממשלת בריטניה מכין את המדינה לברקזיט ללא הסכם וקורא גם למגזר העסקי להתכונן - אבל הצהרותיו שלו יוצרות אווירה סותרת המקשה על ההכנות, מסביר אקונומיסט
איתמר לוין
ברקזיט ללא הסכם עלול לחסל את האיחוד הבריטי - מזהירים פוליטיקאים בכירים ברחבי האי    ג'ונסון נתקל בעוינות בביקורו בסקוטלנד, מדווח וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il