X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ויליאם באר יערוך מסיבת חג פרטית במלון טראמפ ליד הבית הלבן - חושף וושינגטון פוסט. משרד המשפטים טוען שאין בעיה אתית, אבל שאלת ניגוד העניינים עולה בכל זאת
▪  ▪  ▪
הישר לכיסו של הנשיא [צילום: אלכס ברנדון, AP]

שר המשפטים האמריקני, ויליאם באר, עומד לערוך אירוע במלון טראמפ בוושינגטון במחיר של 30,000 דולר – חושף וושינגטון פוסט. באר ישלם על האירוע מכיסו, אך עדיין עולה שאלה של ניגודי עניינים, לנוכח העובדה שהמלון נמצא בבעלותו הישירה של הנשיא דונלד טראמפ, כמו כל יתר עסקיו.
באר הזמין בחודש שעבר את אולם הנשפים הנשיאותי במלון, ל"מסיבת חג משפחתית" לקראת חג המולד, שתתקיים ב-8.12.19 בהשתתפות 200 אורחים. האירוח יכלול מזנון ובר משקאות שיהיו פתוחים במשך ארבע שעות. באר עורך את המסיבה מדי שנה, והיא משלבת את חג המולד עם מוזיקה אירית וסקוטית.
לדברי פקיד במשרד המשפטים, באר בחר במלון טראמפ רק לאחר שמלונות יוקרה אחרים – ובהם וילארד ומייפלאואר – היו תפוסים. הוא אומר, כי לשכתו של באר התייעצה עם הדרג המקצועי המופקד על תחום האתיקה, והללו קבעו שהכללים אינם אוסרים עליו לנהוג בצורה זו. המשרד לא הגיב רשמית משום שאין המדובר באירוע שלו.
טראמפ אמר השבוע, כי הוא מתכנן לקיים בשנה הבאה את פסגת G7 באתר הגולף דוראל שבבעלותו בפלורידה. אם אכן כך יהיה, יזכה האתר להכנסות של מאות אלפי דולרים ולחשיפה בינלאומית רחבה, כאשר יתארחו בו מנהיגי שבע המדינות החזקות ביותר בעולם. על-פי חישובי הפוסט, הממשל והמפלגה הרפובליקנית הזרימו לפחות 1.6 מיליון דולר לנכסיו של טראמפ מאז שנכנס לתפקידו – וקרוב לוודאי שהסכום גבוה יותר.
באר ספג בעבר ביקורת על כך שהשתמש, במסגרת תפקידו כשר המשפטים, בלשון שאימצה את זו של טראמפ. כך למשל אמר התובע המיוחד בפרשה הרוסית, רוברט מולר, כי תיאור הדוח שלו בידי באר לא עלה בקנה אחד עם תוכנו ואופיו. מבקריו של באר טוענים, כי מקרים אלו מלמדים שהוא אינו מצליח לשמור על העצמאות המתחייבת ממי שעומד בראש רשויות האכיפה הפדרליות.
בניגוד לנשיאים קודמים, טראמפ לא העביר את נכסיו לידי נאמן, אלא ממשיך להיות הבעלים הישיר שלהם. הוא רק העביר את הניהול היום-יומי לידי שני בניו, דונלד טראמפ הבן ואריק טראמפ. מאחר שמניות קבוצת טראמפ מצויות בידי הנשיא, הרי שהוא הנהנה הישיר מהכנסותיה.
הפוסט מציין, כי החלטתו של באר להשתמש במלון טראמפ ראויה לתשומת לב מיוחדת, שכן משרד המשפטים מגן בבית המשפט על עסקיו של הנשיא ובהם המלון עצמו. מאז בחירתו של טראמפ, התארחו במלון – השוכן כעשר דקות הליכה מהבית הלבן – שורה של נציגי ממשלות זרות. בשתי תביעות שהגישו התובעים הכלליים של וושינגטון ומרילנד ו-200 מחוקקים דמוקרטיים נטען, כי בכך מפר טראמפ את החוקה, האוסרת על הנשיא לקבל טובות הנאה מממשלות זרות. בשני המקרים מייצג משרד המשפטים את טראמפ ואומר, כי אין ממש בטענות נגדו.
לשכת היועץ המשפטי של הבית הלבן הזהירה את טראמפ ואנשי ממשל בכירים שלא לקיים ביקורים רשמיים בנכסים של הנשיא. המקרה של באר שונה, משום שמדובר כאמור במסיבה פרטית. הוא ישלם 4,500 דולר לשכירת אולם הנשפים – אותה עיצבה איוונקה טראמפ – ו-135 דולר לכל אורח; מחיר זה עשוי להשתנות לאחר בחירת התפריט לאירוע.
קשה לקבוע האם באר משלם את המחיר המקובל, מציין הפוסט. על-פי המחירון הרשמי של מלון טראמפ, האירוע אמור היה לעלות 45,000 דולר, אך לעיתים קרובות ניתנת הנחה משמעותית על אירועים הנערכים ביום ראשון בערב – כמו המסיבה של באר – משום שזהו יום חלש מבחינת אירועים במלונות היוקרה.

תאריך:  28/08/19   |   עודכן:  28/08/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האירוע של באר במלון טראמפ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם שם יש חמוצים
הגלשנית  |  28/08/19 21:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
טוענת שקיימים ספקות האם נעשה ניסיון להצילו כאשר התאבד    התביעה שבה ומבטיחה להמשיך בחקירה ולהעמיד לדין את מי שסייעו לאפשטיין    צפויות עוד תביעות אזרחיות
איתמר לוין
שמונה חוקרים שעקבו אחרי צ'יטות נדירות עלולים להישלח לכלא ואף לגרדום - חלק ממאבק מתמיד של הקיצוניים באירן נגד הקהילה המדעית, מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
התביעה הפדרלית בוושינגטון עומדת להחליט האם להעמיד לדין את אנדרו מק'קייב, שהיה המשנה לראש הבולשת, באשמה ששיקר בחקירה פנימית על הדלפות לתקשורת
איתמר לוין
מדינת אוקלהומה תבעה מענקית התרופות 17 מיליארד דולר, תוך שהיא מייחסת לה את רוב האחריות להתמכרויות    ג'ונסון הודיעה שתערער; הסכום שנפסק - 5% מרווחיה
איתמר לוין
ארה"ב והטליבאן מתקרבים להסכם לסיום המלחמה, אבל רבים חוששים שהקיצוניים שבאנשי ארגון הטרור יעברו בעקבות זאת לדאעש – מדווח וושינגטון פוסט. הארגון כבר מנסה לנצל את ההסכם המתגבש, לצד פעולות טרור בלתי פוסקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il