רוב פעילות הבחירות של הנשיא
דונלד טראמפ ושל מי שככל הנראה יהיה יריבו,
ג'ו ביידן, נפסקה בשל הקורונה או עברה לרשת. גיוס תרומות הוקפא, עצרות בוטלו ושני המחנות בוחנים את השימוש בטכנולוגיה – מדווח וושינגטון פוסט.
רק מעטים מוכנים להסתכן בתחזית לגבי השפעת המגיפה על תוצאות הבחירות ב-3 בנובמבר, אך הדמוקרטים מקווים שהיא תסייע להם להעביר את המסרים שהשמיעו מזה חודשים: הממשל בתוהו ובוהו. הרפובליקנים מצידם מקווים שתפקידו של טראמפ כמנהיג התגובה הפדרלית למשבר תעמוד לזכותו. טראמפ אמר ליועציו, כי התדרוכים היומיים שלו על הקורונה מסייעים לו.
שיהיה ברור: שני הצדדים ממשיכים להחליף מהלומות. קמפיין טראמפ האשים את ביידן בכך שהוא תוקף את הנשיא ופוגע בצורה חמורה בהתמודדות עם הקורונה, שכן הוא "זורע בלבול ופחד רק לצרכים פוליטיים". ביידן הגיב: "טראמפ אומר לנו בצורה כוזבת שננקטו פעולות שלמעשה לא ננקטו, מפזר הבטחות שאינו יכול לקיים ומכריז על פעולות שלא הורה לבצע".
כחלק מן ההתאמה למגיפה, קמפיין ביידן הקים אולפן טלוויזיה בביתו במדינת דלאוור, ממנו הוא פונה במישרין לבוחרים. הצוות גם מחפש פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו לביידן לנהל בווידאו שיחות אינטראקטיביות עם בוחרים, כתחליף למפגשים פנים אל פנים. המסר הפוליטי שלו: טראמפ נכשל בטיפולו במשבר, אשר אושש את החששות של רבים מהקולות הצפים לגבי טראמפ. הדמוקרטים גם מציינים באנחת רווחה, שהמגיפה אילצה את טראמפ להפסיק את התקפותיו האישיות על ביידן, בעוד האחרון מנסה לאחד את המפלגה ולהביא לפרישתו מן המרוץ של
ברני סנדרס.
אנשי קמפיין טראמפ יודעים שהוא פגיע במידה מסוימת בשל תפקודו בימים הראשונים של הקורונה. כמה ממקורביו חוששים שאם שוק המניות ימשיך ליפול והאבטלה תמשיך לגאות, יהיה קשה לבחור מחדש נשיא ששם את הדגש על הבום הכלכלי בקדנציה הראשונה שלו. עם זאת, יועציו מעודדים מסקרים לפיהם מחצית מהאמריקנים מרוצים מטיפולו במשבר, ומקווים שהציבור יתאחד מאחורי הנשיא בזמן משבר.
טראמפ מנסה לשכתב את ההיסטוריה ולהציג את עצמו כמי שזיהה את המשבר בשלביו הראשונים והגיב בהתאם, ולטעון שביידן והדמוקרטים לא עשו דבר פרט לקיטורים מן היציע. ביידן כמובן מציג עמדה שונה: טראמפ פיגר אחרי האירועים וכעת מציג גרסה שקרית שמטרתה להפוך אותו לגיבור.
ביידן ניהל עם יועציו שיחות ארוכות על הצגת תוכנית כלכלית משלו כתגובה למגיפה. הוא גם פעל מאחורי הקלעים מול הדמוקרטים בסנאט בנוגע לחקיקה שהם מגבשים והביע את עמדותיו. וכמו טראמפ, גם ביידן שוחח עם מושלים – בעיקר אנשי המפלגה הדמוקרטית. אבל, מדווח הפוסט, ביידן מתוסכל מכך שהוא מרותק לביתו משום שבהיותו בן 77 הוא מצוי בקבוצת סיכון גבוהה.
יועציו של ביידן סבורים, כי קמפיין דיגיטלי פועל במידה רבה לרעתו, משום שכוחו נעוץ ברגשות שהוא מעורר במפגשים פנים אל פנים – קמפיין שכעת כמובן לא ניתן לנהל. השינוי הגדול ביותר באסטרטגיה הדיגיטלית של ביידן הוא בתחום גיוס התרומות: בסוף השבוע שעבר ערך שני אירועים וירטואליים כאלו והשתתף בהם בווידאו. במקביל, מקווה ביידן לגייס יותר תרומות קטנות און-ליין, תוך שימוש בטכניקות רכות יותר מן המקובל, כגון מסרי דוא"ל המנסים לגייס תמיכה בקמפיין. גם תומכיו הרבים של ביידן, ובהם מועמדים שפרשו מהמרוץ, צפויים להופיע בקרוב באירועים דיגיטליים למענו.
טראמפ נכנס לקמפיין עם יתרון כספי משמעותי [אם מנטרלים את הסיוע העצום שהבטיח מייקל בלומברג לביידן], אך המגיפה עלולה לשנות זאת. כעת קשה יותר לבקש תרומות, משום שלא ברור מה יתרחש בשווקים והאנשים מודאגים. כרגע אין לטראמפ תוכניות לקיים אירועי התרמה ועצרות, אם כי אנשי המפלגה הרפובליקנית ממשיכים בגיוס תרומות שקט ובשיחות טלפון לתומכים אפשריים.
הפעילים במדינות המרכזיות מקיימים פגישות אינטרנטיות עם אנשי השטח והמתנדבים, כדי לתכנן כיצד להגיע לבוחרים. קמפיין טראמפ מתכוון להסתמך בחודשים הבאים במידה רבה על המידע הרב שבידיו, כדי להתקשר בצורה דיגיטלית עם התומכים. מדובר במידע על עשרות מיליוני אמריקנים, המשמש לשמירה על קשר ולהעברת מסריו של הנשיא.