X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
עוד ועוד בתי כל-בו נסגרים, הלקוחות לא ממהרים לחזור והחנויות הקטנות עלולות לנטוש גם הן ניו-יורק טיימס בתמונת מצב עגומה
▪  ▪  ▪
מרכז הקניות Geove, לוס אנג'לס [צילום: מרסיו סנצ'ז, AP]

מפת ההתמצאות של קניון בעיר בורבונס שבמדינת אילינוי מציינת שלושה חללים גדולים ריקים, בהם שכנו בעבר חנויות כל-בו. בקרוב יצטרף רביעי, כאשר ג'יי.סי פני שבהליכי חדלות פרעון תסגור את הסניף שלה. למלא חלל גדול אחד זו משימה קשה בפני עצמה; למלא ארבעה – זה עלול להיות בלתי אפשרי, ובעלי הקניון מדברים עם העירייה על אפשרות של שינוי ייעוד.
הקניון האמריקני המקובל נבנה סביב חנויות כל-בו, אך הקורונה הייתה הרסנית לענף המסחר ורבות מהן נעלמות במהירות או מתקשות לשלם את דמי השכירות. סגירתן עלולה לגרום לשוכרים אחרים לנטוש את הקניונים, שעוד לפני המגיפה סבלו מירידה במכירות בשל התגברות הקניות המקוונות. ניו-יורק טיימס מצטט אנליסטים הסבורים, כי מאות בתי כל-בו ייסגרו ברחבי ארה"ב בחמש השנים הקרובות.
הדבר עשוי לשנות את פני הפרברים, כאשר בקהילות רבות כבר דנים בשאלה האם להפוך את הקניון המקומי לשוק, לשטחי משרדים או אפילו לדיור בר-השגה. הקניונים שיצליחו לשרוד יהיו בריאים יותר – שוכרים טובים יותר, מאירי פנים והומי אדם – אבל ההערכה היא שרבע מכלל 1,200 הקניונים בארה"ב מצויים בסכנה. בתי כל-בו תופסים 30% משטחי הקניונים, כאשר 10% בידי סירס שקרסה וג'יי.סי פני הקורסת. ההערכה היא, שמחצית מכלל חנויות הכל-בו בקניונים ייסגרו עד סוף 2021.
ההשלכה תהיה מעבר לירידה במספר הקונים. חנויות קטנות רבות יכולות, על-פי החוזים שלהם עם הקניונים, להוריד את דמי השכירות או אפילו לבטל לחלוטין את ההתקשרות, אם שתי חנויות עוגן עוזבות את הקניון. רוב הקניונים לא יצליחו למלא את החללים שהותירו בתי הכל-בו, שכן המועמדים הטבעיים – מתחום הפנאי – לא ייכנסו אליהם בעיצומה של הקורונה. ולכל זה יצטרפו הלקוחות, שאולי לא יהיו להוטים לחזור למתחמים הסגורים בהם יהיו מוקפים באנשים אחרים, ואשר כבר התרגלו במידה רבה לקניות ברשת.
עוד לפני המגיפה, מציין הטיימס, הורגשה הרעה במגזר הקניונים בארה"ב. אלו מהם השוכנים באיזורים מבוססים ונהנים מחנויות יוקרה ומסעדות טובות אומנם פרחו, אך אלו שברמה נמוכה יותר – במיוחד באיזורים מרובי תחרות – סבלו לאורך שנים מירידה בפעילות וחלקם פשטו את הרגל. מייסי'ס הודיעה בחודש פברואר שתסגור בשלוש השנים הקרובות 125 חנויות בקניונים מדרג ב'. וזה בא, כאמור, אחרי שרשת סירס כבר נעלמה; המגיפה כמובן החמירה משמעותית את המצב, שכן שוכרים חילופיים עלולים להתקשות לשלם.
בחודש שעבר נחשבו 84% מ-1,174 הקניונים שבארה"ב לכאלו שבמצב טוב, עם חללים פנויים של 10% ומטה. אבל, בשנת 2006 השיעור הזה עמד על 94% מבין הקניונים. ומספר הקניונים הבריאים יירד בחודשים הקרובים, בשל מימוש תוכניות סגירה עליהן הוכרז השנה, בהיקף כולל של קרוב ל-10 מיליון מ"ר. חלק משמעותי מן הסגירות הוא של חנויות בגדים, התוספות 60% משטחי הקניונים. ויקטוריה סיקרטס סוגרת 250 חנויות בצפון אמריקה, וגאפ – 160 חנויות ברחבי העולם.
כמה מבעלי הקניונים הגדולים מתחילים לשדר אותו מצוקה. סיימון פרופרטי גרופ, מפעילת הקניונים המובילה בארה"ב, מנסה לבטל את העסקה לרכישת טאובמן ב-3.6 מיליארד דולר, חברה המפעילה 25 מרכזי קניות יוקרתיים. בפנייתה לבית המשפט בחודש שעבר טענה סיימון, כי מרכזי הקניות של טאובמן הם המקום האחרון בו ירצו הקונים לבקר בעידן הקורונה. בית המשפט הורה להם לפנות לגישור, אבל אם לא יהיה הסכם עד סוף יולי – הם ינהלו את המשפט.
חברת CBL, הבעלים של 60 קניונים, חנויות עודפים ומרכזי קניות פתוחים, הודיעה בחודש שעבר שאינה יכולה לשלם ריבית בסך 30 מיליון דולר, וכי היא מנהלת שיחות עם השוכרים "כדי למצוא אסטרטגיות אחרות"; החברה הודתה, כי קיים ספק בדבר יכולתה להמשיך ולפעול כעסק חי. שורה של קניונים כבר נכנסו להליכי חדלות פרעון. יש המעריכים, כי קניונים אחרים יהפכו למבוססים על עסקים מקומיים ואיזוריים במקום על רשתות לאומיות. ואילו קניון ווסטסייד פבילון, מן הידועים בלוס אנג'לס, הופך לשטח משרדים של גוגל.

תאריך:  07/07/20   |   עודכן:  07/07/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הקורונה ממשיכה להשתולל ברחבי היבשת והמצב הולך ומחמיר, במיוחד בברזיל    גארדיאן: ההשלכות החברתיות עלולות להיות קשות עוד יותר מהמגיפה
איתמר לוין
אקונומיסט מנתח את תוכניותיו של ג'ונסון וטוען, כי הוא מתמקד במה שיוכל להראות לבוחרים ב-2024 ולא בפתרונות האמיתיים לבעיות חוסר השוויון
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: חלק ניכר מן המרצים במוסדות להשכלה גבוהה לא מוכנים ללמד פרונטלית בטרם יהיה חיסון לקורונה    לאוניברסיטאות אין מדיניות אחידה
איתמר לוין
מדינות שאינן מצליחות לפתח מערך אמין של בדיקות ואיתור, נאלצות לפנות לשינויי התנהגות ועלולות לחזור לסגר    אקונומיסט מסביר עד כמה קשה לשנות נורמות חברתיות, ומצביע על חוסר האמון בפוליטיקאים כאחד הגורמים המסוכנים במיוחד
איתמר לוין
הנוקשות של שוק העבודה האירופי, שהיוותה נקודת תורפה במשבר הפיננסי, מעניקה ליבשת יתרון במשבר הנוכחי - מסביר ניו-יורק טיימס    כל עוד המגיפה לא תחמיר, ממשלות אירופה יוכלו להעניק לאזרחיהן ביטחון כלכלי החיוני להתאוששות מהמשבר - ואילו בארה"ב קיים מרכיב קבוע של חוסר ודאות מבחינת מדיניות הממשל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il