X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
יאנג. "נו, התינוק שלי?" [צילום: יוטיוב / HBA Studios]
קוסמפוליטן, נובמבר 1917. "שיחות גלויות"
כתבי-העת של הרסט מקדמים העצמה נשית - אך במקביל טוענים עובדים רבים, בעבר ובהווה, כי שוררת בהם אווירה סקסיסטית ומפלה המגיעה עד הצמרת מנהל החטיבה, טרוי יאנג, אומר שאין ממש בטענות נגדו - אם כי הקבוצה עצמה מדברת על כך שהוא שינה את "סגנון הניהול שלו"
▪  ▪  ▪

כתבי-העת של קבוצת הרסט מייעצים במשך עשרות שנים לנשות ארה"ב כיצד להתנהג בבית (Good Housekeeping), בחברה (Harper’s Bazaar) ובחדר המיטות (קוסמופוליטן). על שורות הקבוצה נמנו כוכבות כמו אופרה וינפרי והלן גרלי-בראון, העורכת המיתולוגית של קוסמופליטן. אבל בתוך מגדל המשרדים של החברה במרכז מנהטן, עלו האשמות ולפיהן מנהל חטיבת המגזינים, טרוי יאנג, השמיע הערות סקסיסטיות ופוגעניות – כותב ניו-יורק טיימס בתחקיר בנושא.
יאנג הצטרף לקבוצת הרסט בשנת 2013 ומונה לראש החטיבה ב-2018. הקידום הזה בא למרות שלפחות ארבעה עובדים התלוננו בפני מנהלים בכירים או מחלקת משאבי האנוש על התנהגותו הבריונית והמטרידה. בין היתר נטען, כי יאנג שלח דוא"ל פורנוגרפי לעורך בכיר בקבוצה, ג'יי פילדן; האחרון התלונן בפני הממונה עליו, אך לבסוף עזב אשתקד את הקבוצה.
בשנת 2013, כאשר היה מנהל הדיגיטל של הקבוצה, השתתף יאנג במסיבת חג של קוסמופוליטן. עובדת צעירה סיפרה על דייט גרוע עם גבר, שהתלונן על ריח הגוף של חברתו לשעבר. לדבריה, יאנג אמר לה שעליה להכניס את אצבעותיה לתוך גופה ולשאול את הגבר מה דעתו על הריח; היא נדהמה והתרחקה ממנו. שני עובדים אישרו באוזני הטיימס את הסיפור: נייט הופר, שהיה אז עוזר עורך, ובן קולינס, עורך שכיום עובד ברשת NBC.
תגובתו של יאנג: "האשמות ספציפיות שהועלו בידי המשמיצים הן לא-אמת, מוגזמות במידה רבה או הוצאו מהקשרן. קצב ההתפתחות של פעילותנו והמחויבות שלי הם עצומים, ואני מתנצל בכנות על המחיר שזה גבה מכמה אנשים בארגון שלנו". בנוגע לאותה מסיבה, אמר יאנג: "שיחות גלויות על סקס מאפיינות את מותג הקוסמו מזה עשרות שנים, והעובדים בו מדברים על כך בצורה חופשית"; הוא לא הגיב לגוף הטענות. דובר הרסט מגזינים אומר כי שאיפתו הבלתי-פוסקת של יאנג למצוינות כאשר היה מנהל הדיגיטל גרמה לפעמים לפגיעות בלתי מוצדקות, וכי כיום הוא מפתח "סגנון ניהול שונה".
כחלק מהניעור תחת יאנג, מונתה ג'סיקה פלס ב-2018 לעורכת הראשית הצעירה ביותר אי-פעם של קוסמופוליטן. בזמן אירועי המחאה על-רקע גזעי בחודשים האחרונים, היא התייצבה מול דרישות העובדים לפעול נגד מה שתיארו כתרבות של אפליה אשר סבלה זמן רב מהתעלמות. ג'זמין ג'ונס, אפרו-אמריקנית שהייתה כפופה ל-פלס בתפקידה הקודמת כמנהלת הדיגיטל של כתב העת Marie Claire, האשימה את החברה באפליה גזעית; היא העלתה סרטון בו נראתה פלס נוזפת בבת-מיעוטים על השיער והאיפור. פראצ'י גופטה ההינדו-אמריקנית, שהייתה כתבת פוליטית של קוסמופוליטן בבחירות 2016 (לפני מינויה של פלס), טענה, כי נשים שחורות וחומות מרגישות מופלות לרעה בחברה. לדבריה, אשת יחסי ציבור לבנה אמרה לה, שיהיה קל לסדר לה הופעות בתקשורת משום ש"ההופעה שלי מאוד טרנדית", דהיינו – לא לבנה. לדברי הטייימס, עשרה עובדי הווה ועבר בקבוצת הרסט אוששו את דבריהן של ג'ונס וגופטה.
בפגישת וידאו עם עובדיה, פלס התנצלה בדמעות. "לא עשיתי די הצורך כדי לתקן חוסר איזון", אמרה. בתגובה לטיימס הוסיפה פלס, כי הבטחת הגיוון הייתה "עדיפות מבחינתי לכל אורך הקריירה שלי". לדבריה, "ברגע מפתח זה, הצוות שלי ואני עושים שינויים אמיתיים. אנחנו מנהלים דיונים מקיפים, ישרים וגלויים לגבי ההתקדמות שצריכה להיעשות ומה אני כמנהלת יכולה לעשות כדי ליישם זאת בפועל".
בחודש שעבר מינתה קבוצת הרסט את סמירה נאסר, לשעבר עורכת האופנה של וניטי פייר, לעורכת הראשית של המהדורה האמריקנית של Harper’s Bazaar - בת-המיעוטים הראשונה המחזיקה בתפקיד זה. קוסמופוליטן השיק את תוכנית "Cosmo Can Do Better", הקוראת להעסיק יותר שחורים ובני מיעוטים אחרים. העיתון מסר, כי 29% מעובדיו הם שחורים ובני מיעוטים, ובדרג ההנהלה – 21%.
מישל רויז, לשעבר עורכת בכירה בקוסמופוליטן, אמרה לטיימס, כי המסרים של הכלה והעצמה מצד רבים מן המגזינים בקבוצת הרסט, עומדים בניגוד להתנהלותה של הנהלת הקבוצה. היא תיראה מפגש עם יאנג בקפיטריה של הרסט, כאשר הייתה בהריון מתקדם; הוא שאל: "נו, התינוק שלי?". רויז אומרת: "רימוז של בכיר בחברה כאילו הוא הכניס אותי להריון, היה לחלוטין בלתי ראוי. יש צביעות של ממש בקידומו של אדם כזה לעמוד בראש חברה, שכתבי העת שלה מטיפים באופן קבוע להעצמה נשית".

תאריך:  24/07/20   |   עודכן:  24/07/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בריונות, הטרדות ואפליה בקבוצת הרסט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חילוקי הדעות בין הדמוקרטים לרפובליקנים שוב תוקעים את הסיוע החיוני למשק בצל הקורונה, בעוד איש אינו מתייחס ברצינות להצעותיו של טראמפ
איתמר לוין
המגיפה סגרה ל-16 שבועות את הטאואר של לונדון, קרן הארמונות המלכותיים בקשיים - והיא נאלצת לקצץ, מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
אקונומיסט: ילדים רובצים מול המסכים, אוכלים יותר חטיפים ומשקאות מסוכרים, כמעט ואינם פעילים מבחינה גופנית - וההרגלים הללו עלולים ללוות אותם שנים רבות
איתמר לוין
וושינגטון פוסט תוהה: מדוע התקשורת האמריקנית כמעט ולא שמה לב לדבריו של טראמפ בזכותה של מי שמואשמת בשותפות בעבירות המין של אפשטיין?
איתמר לוין
דווקא סגירת חדרי הכושר יכולה לעשות טוב לאמריקנים, שאינם אוהבים להתעמל, טוען טיים: יותר פעילות גופנית ביתית, יותר תשומת לב לבריאות הגופנית והנפשית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il