X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פרשן הטכנולוגיה של וושינגטון פוסט השתמש שבועיים ב-Echo Frames - וממש לא התלהב: "אלכסה" פשוט שיגעה אותו
▪  ▪  ▪
ניסוי ענק בעולם חדש [צילום: מארק לניהאן, AP]

  • ג'פרי פאולר, פרשן הטכנולוגיה של וושינגטון פוסט, כתב בגוף ראשון את המאמר שעיקריו מובאים כאן.
כיצד אתם קוראים לקול קטן בראשכם שרק אתם יכולים לשמוע? הזיות? אמזון קוראת לזה "התקדמות". במשך שבועיים חייתי עם מוצר הבינה המלאכותית הדובר החדש שלה, הקרוי Echo Frames. אלו הם משקפיים עם רמקולים זעירים ומיקרופון, כך שניתן לנהל בכל מקום שיחות פרטיות עם "אלכסה", העוזרת הווירטואלית של אמזון. וזה שיגע אותי.
"WashPost" הכריזה המסגרת כאשר שתיתי את קפה הבוקר, כדי להודיע על מבזק חדשות. "אאוטלוק" אמרה באמצע שיחה אמיתית, כדי להציע לי לקרוא את הדוא"ל שזה עתה הגיע. "הסוללה על 20%", התריעה באוזני. "אאוטלוק". ועוד "אאוטלוק". אני יכול לומר, שאתם צריכים ממש לאהוב את "אלכסה" כדי לשים את זה על פניכם. אבל המסגרת מציעה מבט מעולה על העוזרים הווירטואליים המתקדמים ביותר – ואולי גם על מצב העריצות בעולמנו.
הפיתוח של "אלכסה" כמחשב הדובר הראשון, היה מבחינת אמזון ניסוי ענק בעולם חדש. המוצר הראשון בסדרה, רמקול "אקו", היה מוצר ניסויי שאמזון מכרה רק למי שרצתה. אחרי שהוא הצליח בענק כ-די.ג'יי וירטואלי, ניסתה אמזון להכניס מיקרופון או בינה מלאכותית להרבה דברים – החל מטלוויזיה וכלה בחדרי שירותים – בלא הצלחה רבה. אבל היא ממשיכה לנסות. ב-2019 השיקה את ה"אקו פריימז", וגם אותן מכרה תחילה רק לרשימת ההמתנה בה היא שולטת ובלא יכולת של הלקוחות לכתוב ביקורות באתר שלה. אחרי תשעה חודשים, מגיעה לנו ביקורת עצמאית.
אני מחלק כל חומרה חדשה לשתי קבוצות: עד כמה היא עושה היטב את מה שהיא מתיימרת לעשות, והאם יש לה ערך ממשי בחיים שלי. הרעיון של משקפי אלכסה, בניגוד לאוזניות אלכסה, הוא שהם נמצאים איתך כל העת – ומבחינה זאת הם בקושי עושים את מלאכתם. יש בהם רמקולים זעירים המופנים לאוזניך, כך שאתה אמור לשמוע שיחות טלפון או מוזיקה של אלכסה. אנשים מסביבך לא יבחינו בכך, אלא אם תגביר את עוצמת הקול עד לקרוב למירבית.
יש לזה חסרונות. מרחוק אתה נראה כאילו אתה מדבר לעצמך. אלכסה אינה חכמה מספיק כדי לדעת מתי אתה מדבר עם אדם אחר ולפעמים היא מתערבת בשיחה. ואם מישהו בסמוך יזכיר את השם "אלכסה", המשקפיים יתחילו לפעול מעצמם. קבלת שיחות נכנסות במשקפיים עבדה בסדר, אם כי פעמיים ניתקתי בטעות כאשר נגעתי באחת הזרועות הרגישות למגע של המשקפיים. הם שוקלים 40 גרם – כפול מהמשקפיים הרגילים שלי – אם כי זה נסבל. ומבחינת הסטייל: לא הייתי אומר שמסגרת פלסטיק שחורה עבה היא אופנתית.
הבעיה הטכנית המשמעותית יותר מבחינתי הייתה להבטיח שימשיכו לעבוד. הסוללה אף פעם לא החזיקה מעמד כל היום; היא נגמרת אחרי שלוש שעות של מוזיקה ב-60% מעוצמת הקול. קשר האינטרנט של המשקפיים הוא מהסמארטפון דרך בלותות', לעיתים הוא מתנתק וכל מה שנותר לאלכסה הוא לצעוק שאין תקשורת. זה גם אומר שהטלפון שלך צריך תמיד להיות בסמוך, שזה לא תמיד המצב בבית. ואם הטלפון שלך איתך, כבר יש לך את "סירי" של אפל או את "גוגל אסיסטנט".
מה יוצא לך מזה שאלכסה נמצאת בסביבה? אמזון רוצה שהיא תהיה ניידת, כך שנשתמש בה יותר – וכמובן שכך החברה תוכל לאסוף עלינו יותר מידע. המשקפיים עזרו עם תשובות טריוויה אקראיות או עם תוספת לרשימת הקניות שלי. הם נתנו מידע על-פי המיקום שלי, אם כי לא הפגינו יותר מדי ידע על האפשרויות לאכול טאקו בסן פרנציסקו. יכולתי לעשות כמה דברים בזמן שבישלתי, אבל בסופו של דבר – לא מצאתי יותר מדי שימושים למשקפיים. גם הקורונה שהשאירה אותי בבית לא תרמה: מי צריך משקפיים מדברים כאשר הבית מלא ברמקולים חכמים?
החידוש הגדול באמת הוא בכך שהמשקפיים יכולים לדבר איתך בלי שתפנה אליהם. כאשר מגיעה מסרון חדש, אלכסה תקרא אותו בקול. כנ"ל לגבי עידכונים וכמעט כל התראה שתגיע ליישומון. נוח יותר לשמוע דברים מאשר להביט במסך אחר, אבל כל ההתראות התיישנו די מהר. המצב השתפר כאשר למדתי להשתמש במסנן ה-VIP שמאפשר יתר בחירה בין ההודעות, אבל הוא מסנן גס למדי.
מבחינת רובנו, אמזון לא מציגה טכנולוגיה חדשה. לשעון של אפל הייתה אותה בעיה: הוא פשוט הציג הודעות טלפוניות, עד שלמדנו שהוא מעולה לצרכי כושר ובריאות. מי שיקנה כעת את ה-Echo Frames (ב-180 דולר), יסייע לאמזון לפתח את האלכסה, אבל למען האמת – אמזון היא שצריכה לשלם לנו לעשות זאת.

תאריך:  09/08/20   |   עודכן:  09/08/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמזון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פייסבוק אינה מתערבת בפרסומות פוליטיות בתשלום, גם אם הן כוזבות בעליל    בודקי העובדות החיצוניים מצאו, כי טראמפ מנצל את המדיניות כדי להציג כזבים נגד ביידן
איתמר לוין
הצווים מעניקים דמי אבטלה מוגדלים, דוחים את תשלום מס השכר ומבטיחים סיוע למדינות - אם כי לא ברור האם לטראמפ יש סמכות להורות על כך    מספר חולי הקורונה בארה"ב הוכפל בתוך חודשיים ל-5 מיליון
איתמר לוין
יום העבודה התארך ב-48.5 דקות ומספר הפגישות עלה ב-13%    אחד החוקרים אומר לוושינגטון פוסט: מגמת התארכות העבודה לא תחזיק מעמד לאורך זמן
איתמר לוין
הנשיא יודע שאין לו רוב במניין הקולות ולכן מקווה לנצח שוב בחבר האלקטורים    מדובר בעריצות של המיעוט, שהיא עריצות לכל דבר - טוען בואי
איתמר לוין
הפעילות הסעודית בתחום הגרעין מבוצעת בשיתוף פעולה עם סין, ורשמית מיועדת לצרכים אזרחיים בלבד    הדוח מעלה את האפשרות שהשתיים פועלות לעבד אורניום גולמי לצורה שבעתיד ניתן יהיה להעשיר לדלק גרעיני    פקידים אמריקנים מדגישים: גם אם סעודיה תחליט לייצר נשק גרעיני - יידרשו שנים עד שתגיע לראש נפץ בודד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il