X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראמפ הפך לאדם שממעיטים בערכו או אף מתעלמים מדבריו, הן בארה"ב והן מחוצה לה - טוען וושינגטון פוסט הבית הלבן: לדברים אין שחר
▪  ▪  ▪
אפילו ביידן מתעלם ממנו [צילום: אנדרו הרניק, AP]
טראמפ על הפיצוץ בביירות, 6.8.20 / גארדיאן

זמן קצר לאחר הפיצוץ הקטלני בביירות בשבוע שעבר, הציע דונלד טראמפ תיאוריה חסרת כל ביסוס לכך שמדובר ב"התקפה נוראה" ו"בפצצה כלשהי". במצב רגיל, הודעה כזאת מצד נשיא ארה"ב הייתה מכניסה את כל העולם לכוננות. אבל מלבד הבעת דעה מצד פקידים לבנונים, הדברים עברו ללא תשומת לב.
אחרי 3.5 שנות נשיאות – טוען וושינגטון פוסט – טראמפ נמצא במצב בו ממעיטים בערכו או אף מתעלמים ממנו, בשל הריבוי העצום של הצהרותיו הכוזבות או חסרות היסוד. השקיעה לחוסר-רלוונטיות חלקי עלול להקשות עליו עוד יותר להיבחר שוב, בעידן של מגיפה וקריסה כלכלית. רבים ממושלי המדינות מתעלמים מההמלצות המגוחכות של הנשיא בעניין הקורונה, ופועלים על דעת עצמם. וכך למשל בתי הספר יפעלו בלימוד מרחוק, במקום חזרה לכיתות פיזיות כפי שדרש טראמפ (כולל בית הספר בו לומד בארון טראמפ, בנו הצעיר של הנשיא). ואילו פקידי הבריאות הבכירים של הממשל סותרים את טראמפ בפומבי ומציגים הערכות קודרות בהרבה משלו.
הרפובליקנים בקונגרס מעולם לא התייחסו ברצינות להצעתו של טראמפ להשעות או לבטל את מס השכר, ובכל המו"מ האחרון על חבילת הסיוע הנשיא היה יותר צופה מאשר משתתף. אפילו ג'ו ביידן נראה כמי שמתעלם מהנשיא נגדו הוא מתמודד ובמקום זאת מתמקד במסריו-שלו. מנהיגים זרים ודיפלומטים לא מעסיקים את עצמם עם כל ציוץ של טראמפ, כפי שעשו בשלבים מוקדמים יותר של נשיאותו. הם מבינים שחלק גדול מדבריו אינם מהווים מדיניות רשמית, ורובם צברו מספיק ניסיון כדי לדעת למה צריך להתייחס ברצינות ולמה לא.
ביידן מצידו הפך את חוסר אמינותו של טראמפ לאבן יסוד בקמפיין שלו, וטוען שהדבר חותר תחת עצם הנשיאות כמו גם תחת הרלוונטיות של ארה"ב בזירה העולמית. הוא כינה את טראמפ "שרלטן" ו"שקרן סדרתי", וקרא לציבור שלא להאזין לדבריו של הנשיא בנוגע לקורונה. לעיתים ביידן מתעלם לחלוטין מטראמפ, או מתייחס אליו בטון דיבור לעגני.
הבית הלבן דוחה את הטענה בדבר ההתעלמות מטראמפ. "בעוד השמאל הקיצוני והביצה בוושינגטון ממשיכים לתקוף את הנשיא, הציבור האמריקני מכיר במנהיגותו הנחושה ובמחויבותו לשים את אמריקה במקום הראשון בכל יום. הנשיא הוכיח שוב ושוב שהוא לא יירתע מהתמודדות עם הנושאים המרכזיים הניצבים בפני המדינה, כולל הבסת הווירוס הסיני, בנייה מחדש של הכלכלה והגנה על ארצנו", אומר הדובר ג'אד דיר.
הפוסט טוען, כי הקורונה מקשה עוד יותר על טראמפ להישמע. פקידים רבים ברמות המדינה והרשויות המקומיות קובעים אסטרטגיה משלהם, תוך התעלמות משאיפותיו ורצונותיו של הנשיא. בחודש מאי הודיעו שורה של מדינות במזרח ארה"ב שהן מתארגנות לקנות יחד ציוד רפואי, והחודש הקימו מושלים משתי המפלגות קונסורציום לטיפול במחסור הקשה בערכות בדיקה; בשגרה, אלו הן פעולות שהממשל הפדרלי אמור לבצע.
כאמור, בכירי הפקידים בתחום הבריאות יוצאים בגלוי נגד טראמפ. בשבוע שעבר אמרה מתאם הקורונה בבית הלבן, דבורה בריקס, כי הנגיף מתפשט בצורה מהירה הן בערים והן באיזורי הכפר; יום למחרת טען טראמפ שהמגיפה נמצאת בנסיגה. שלושה ימים לאחר מכן אמר אנתוני פאוצ'י, בכיר הרופאים בצוות, שהמצב בארה"ב גרוע לעומת יתר העולם; "המספרים אינם משקרים", הדגיש.
טראמפ כמעט ואינו מורגש במו"מ בין המפלגות על חבילת הסיוע הבאה. טראמפ הודיע בסוף השבוע שעבר על צווים נשיאותיים שיעניקו חלק מן הסיוע, אך לא ברור האם יש לו סמכות חוקית לעשות זאת. יום קודם לכן טען טראמפ, כי אין זה נכון שהוא מעורב עמוקות בשיחות על הסיוע, ואמר שהוא מיוצג באופן יום-יומי בידי שר האוצר, סטיב מנוחין, וראש הסגל, מארק מדואוז. אבל הרפובליקנים בסנאט המשילו את טראמפ לדוב גריזלי השקוע בשינת חורף, ואשר עלול להרוס הכל אם יתעורר, מצטט הפוסט את אחד מאנשי הסגל בסיעה.

תאריך:  11/08/20   |   עודכן:  11/08/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"דוב גריזלי השקוע בשינת חורף"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
וגם שיבח את נשיאת ארהב הילרי ק
הגלשנית  |  11/08/20 18:25
2
עד שיש נשיא אמריקני שאוהב יהוד
פרעאנקי  |  11/08/20 22:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
התובע סיירוס ואנס הודיע לבית המשפט, כי הרחיב את החקירה נגד טראמפ וקבוצת טראמפ - שהתמקדה עד כה בתשלומי ההשתקה לשתי נשים ערב בחירות 2016 - וכעת הוא חוקר חשדות להונאה כלפי בנקים וחברות ביטוח    החשד המסתמן: ניפוח שווי נכסיו לצורכי הלוואות מן הבנקים ולצורכי ביטוח
איתמר לוין
הציוץ של טראמפ מלמד עד כמה הוא הפך לקול רם אך מבודד בממשלה ובחיי הציבור בארה"ב - טוען אלכסנדר ברנס בניו-יורק טיימס    אפילו הרפובליקנים מיהרו לדחות את האפשרות, אם כי הדמוקרטים חוששים מכך שהנשיא ותומכיו ישבשו את ההצבעה    ובינתיים, בעוד הנשיאים לשעבר משתתפים באשכבה של חלוץ זכויות האזרח ג'ון לואיס, טראמפ קרא לתמוך בפיצריה בניו-יורק
איתמר לוין
וושינגטון פוסט תוהה: מדוע התקשורת האמריקנית כמעט ולא שמה לב לדבריו של טראמפ בזכותה של מי שמואשמת בשותפות בעבירות המין של אפשטיין?
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס על שלושה מבכירי המפלגה הרפובליקנית, שגם אבותיהם היו מראשי המפלגה, המתייצבים כיום נגד טראמפ - אם כי לא באותה צורה
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: הנשיא מתעניין בעיקר בפיתוח החיסון ואת הניהול היום-יומי הוא מותיר בידי המדינות והרשויות המקומיות    הוא רוצה שבתי הספר ייפתחו בסתיו - אך לא מציג דרך בטוחה לעשות זאת    הוא טוען שארה"ב מובילה בבדיקות - אך למעשה קיים חוסר משמעותי בהן ופיגור קשה בפענוח התוצאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il