X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
גייטס. מיליארדים כדי לחסוך טריליונים [צילום: AP]
הודו. לפחות 52,000 מתים [צילום: רפיק מקבול, AP]
ביל גייטס על הקורונה, מאי 2020 / VOX
ביל גייטס בראיון לעורכת הראשית של אקונומיסט:

מיליונים ימותו במדינות העניות בשל הקורונה

גייטס מסביר, שהתמותה העיקרית תהיה בשל העומס שיצרה הקורונה על מערכות רפואה וכלכלה לחוצות ממילא ובשל השלכות הסגר והירידה בתפוקה החקלאית התחזיות האופטימיות: עד סוף 2021 מספיק בני אדם יחוסנו כדי ליצור חסינות עדר מפני הקורונה
▪  ▪  ▪

מיליונים נוספים ימותו לפני שמגיפת הקורונה תסתיים – צופה ביל גייטס בראיון עם זאני מינטון-בדואוס, העורכת הראשית של אקונומיסט. לדבריו, רוב המתים לא יהיו מן הקורונה עצמה, אלא מהעומס שהיא מטילה על מערכות רפואה וכלכלה לחוצות ממילא, במיוחד במדינות המתפתחות. גייטס גם מגנה את הפוליטיזציה של התגובה למחלה, במיוחד בארה"ב, ואת תיאוריות הקונספירציה שצצו במהלכה – חלקן המערבות אותו. לצד זאת, הוא מספק תחזית אופטימית לפיה עד סוף 2021 ייוצר בצורה המונית חיסון יעיל וחלק מספיק של העולם יהיה מחוסן כדי לבלום את המגיפה.
גייטס הקדיש חלק ניכר מזמנו לנגיפים ומחלות, הרבה לפני התפרצות הקורונה. קרן גייטס ממלאת תפקיד מרכזי במאמץ הבינלאומי לחסל את שיתוק הילדים והקדחת, וכבר הקציבה 350 מיליון דולר לניסיון למצוא חיסון לקורונה. "כולנו צריכים להוציא מיליארדים כדי למצוא את החיסון, כדי לחסוך את הטריליונים של הנזק הכלכלי", אומר גייטס.
גייטס שם את הדגש על המדינות המתפתחות. הנתונים הרשמיים הם 25,000 מתים באפריקה ו-52,000 בהודו, אך קרוב לוודאי שהמספרים האמיתיים גבוהים בהרבה. אך כאמור, הקורונה לא תהיה הגורם הקטלני המוביל: לדעת גייטס, 90% מהתמותה הבלתי-ישירה תהיה בשל תוצאות המגיפה. הסגר מפחית את הגישה לתרופות וחיסונים למחלות אחרות, וכך יעלו מספר המתים מאיידס וקדחת. הירידה בתפוקה החקלאית תחריף את הרעב ושיעורי החינוך יירדו. הנגיף עלול למחות את הישגיו של עשור שלם במאבק בעוני, מזהיר גייטס.
כדי להתמודד עם סכנות אלו, גייטס קורא למדינות העשירות לרכוש חיסונים עבור העניות. זה לא לגמרי אלטרואיסטי: אם כמה מדינות יישארו נגועות, המגיפה תמשיך להגיע למדינות האחרות. אם מחיר החיסון במדינות העשירות יכסה את עלויות הפיתוח והייצור, הרי שההפרש למימונו במדינות העניות יהיה נמוך יחסית: 12-10 מיליארד דולר. גייטס סבור, שארה"ב צריכה לממן את רוב הסכום, ומקווה שתקציב כלשהו לצורך זה ייכלל בתוכנית הסיוע הבאה שיאשר הקונגרס.
אקונומיסט מזכיר, שהשאלה האם בכלל תהיה חבילה שכזאת עודנה מצויה במחלוקת בין הרפובליקנים לדמוקרטים. הקיטוב הפוליטי בארה"ב הפך אפילו את עטיית המסיכה לנקודת מחלוקת בין הצדדים, וגייטס סבור לצערו שזה לא ישתנה אפילו אם ג'ו ביידן ינצח בבחירות. כאשר אין אמון ציבורי והמדיניות עברה מניתוח של עלות-תועלת לפסים פוליטיים, קשה לשנות את המצב. גייטס אפילו צופה, שאם ביידן ינצח – תומכיו של דונלד טראמפ יסרבו לעטות מסיכות כביטוי לזעמם והתנגדותם לממשל החדש.
העדר המנהיגות בארה"ב פגע בתגובה לקורונה גם מחוצה לה, ממשיך גייטס. ארה"ב הובילה במשך שנים את המאבק במגיפות, והעדרותה הפעם מקשה בהרבה על השגת הסכמה ותיאום. מצב הרוח במדינות רבות הוא של נסיגה מהרב-לאומיות ומשיתוף פעולה באמצעות גופים בינלאומיים, וקשה לראות שינוי בגישה זו, שכן הקורונה פוגעת בהכנסותיהן של כל הממשלות. נדיבות נמצאת במחסור כאשר התקציבים לחוצים.
יש עוד בעיה: לא די בכך שיהיה חיסון; צריכה להיות נכונות לקבל אותו. וגם פה ארה"ב נמצאת מאחור. סקר העלה, כי שליש מהאמריקנים לא יסכימו לקבל חיסון שיאשר מינהל התרופות והמזון (FDA) אפילו אם הוא יינתן חינם. אבל כאן יש לגייטס חדשות טובות: חסינות חלקית מפני הקורונה מושגת על-ידי חיסונים למחלות אחרות, והקורונה אינה מדבקת כפי שחששו תחילה. ההערכה האופטימית היא, שיהיה צורך לחסן 60%-30% מאוכלוסיית העולם כדי להגיע לחסינות העדר שתעצור את המגיפה. "למרבה המזל, זו איננו חצבת שמצריכה חיסון של 90%", מוסיף גייטס.
התחזית האופטימית ביותר של גייטס היא שהחיסון לקורונה יימצא במהירות הגדולה ביותר בהיסטוריה. אם החיסון יהיה מוכן להפצה במועד עליו חושב גייטס, הוא יהיה ובגדול המהיר ביותר שיגיע לשוק. העולם נמצא על המסלול להשיג יעד זה. 150 חיסונים נמצאים בפיתוח, ושישה מהם כבר בניסויים קליניים רחבי היקף. גייטס כבר תרם מאות מיליוני דולרים ומוכן לתרום עוד, אך הכסף ממקורות פרטיים הוא מוגבל וגייטס קורא לממשלות ליטול את ההובלה, גם משום שהן שיצטרכו לספק את החיסון וגם כדי לחדש את אמון הציבור. עד כה הוקצבו 10 מיליארד דולר; זה אינו מספיק.

תאריך:  21/08/20   |   עודכן:  22/08/20
+בהוראת שר הפנים תבוטל הנחיית ר"ע בת ים למנוע כניסת תושבי חוץ לחופים
18:46 21/08/20  |  עידן יוסף

בהנחיית שר הפנים אריה דרעי, פנתה הממונה על מחוז תל אביב במשרד הפנים לראש עיריית בת ים והבהירה לו כי החלטתו לאסור כניסה של תושבי חוץ לחופי הים בעיר היא בניגוד לחוק. הנושא אינו בסמכותו ומדובר באפליה פסולה. עוד נאמר לראש העירייה כי אם לא יחזור בו מהנחייתו, יוצא צו שיורה לו לחדול מפעולה זו. מוקדם יותר הגביל ראש העירייה את הכניסה לנוכח ריבוי חרדים המבקרים בחופים לטעמו.

+ראש מועצת מטה אשר נדבק בקורונה
15:32 21/08/20  |  עידן יוסף

ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ נדבק בקורונה. לדבריו, חש אתמול תסמינים קלים. הוא אינו יודע מה מקור ההדבקה, ויעבור חקירה אפידמיולוגית. אנשים שהיו איתו בישיבות נדרשים לבידוד. כל מי שבא עימו במגע מיום שני האחרון מתבקש להיכנס בשלב זה לבידוד מרצון, עד לקבלת הנחיות רשמיות. עד לסיום הבידוד יעבוד מהבית.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיליונים ימותו במדינות העניות בשל הקורונה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מליונים מתים וימותו גם בלי הקו ל"ת
יאקי  |  21/08/20 18:01
2
מהפה של גייטס רק הכסף מדבר
חשדנית  |  22/08/20 09:32
3
כבר יש חיסון עדר.
אייל46  |  22/08/20 14:47
 
- הגלוב-ליסטים עשו טעת אחת חמורה
בן לולו  |  25/08/20 22:18
4
המטוס המלזי וביל גייטס-הפתעה!
חשדנית  |  25/08/20 04:46
5
6 שנים אחרי העלמות המטוס המלזי
חשדנית  |  25/08/20 05:08
6
קיצור תולדות הפרשה:
חשדנית  |  25/08/20 05:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
ה"היגיון" היחיד שבבחירות נוספות הוא של הנאשם בנימין נתניהו המנסה לחלץ את עצמו בכל מחיר    מישהו מוכן לחשוב בהיגיון על תפילות הימים הנוראים?    אם תפרו לנתניהו תיק - מוזר שבפרשת הצוללות הוא בכלל לא נחקר    פסק הדין בנושא הדפוס והלהט"בים הוא שערורייתי    כיצד רשות ניירות ערך מתנהגת כמו הברון מינכהאוזן
איתמר לוין
אנשי השמאל עוה"ד שחר בן-מאיר ויצחק אבירם ישלמו לכנסת ולממשלה 10,000 שקל, בעקבות דחייה על הסף של עתירתם נגד החוק החדש לשימוש בכלי השב"כ לאיכון חולי קורונה
עידן יוסף
קבינט הקורונה התכנס לדון בהצעות של ממונה הקורונה להורדת התחלואה ובהגבלות שהציע    השרים הערימו קשיים: כ"ץ, דרעי, ליצמן ופרץ אמרו כי התבחינים של "מתווה הרמזור" לא אחידים ולא ברורים    ההצבעה נדחתה לשבוע הבא, נתניהו: "מאמץ גדול להימנע מסגר"
רות רזניק
הכבוד האחרון המגיע לכל נפטר ונפטרת הוא ליווי ראוי בדרכם למנוחתם האחרונה, ואפילו זה נגזל מהם
אפרים הלפרין
בואו ננסה לשים קצת שכל בניתוח קצב ההדבקה של הנגיף    אז האם אפשר להפעיל את צופרי ההרגעה? האם אפשר להוריד את המסכות? חלילה, עלינו להיות מאוד מוטרדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il