לאחר ועידותיהן של המפלגה הדמוקרטית והמפלגה הרפובליקנית, מצטיירים באופן ברור הנושאים שיבקשו ג'ו ביידן ודונלד טראמפ להעמיד במרכז הקמפיינים שלהם: הטיפול בקורונה מול החוק והסדר. ניו-יורק טיימס מדווח, כי ביידן עומד לחדש את מסעותיו במדינות המפתח ולהשיק פרסומות במיליוני דולרים שיתקפו את טראמפ בנושא הקורונה. טראמפ מצידו יתמקד בשמירת החוק והסדר, על-רקע המהומות האחרונות, ויתקוף את ביידן ככלי של השמאל הקיצוני.
בצוותו של ביידן אומרים, כי הם ינסו למנוע מטראמפ להסיט את הדיון לעבר האלימות בערים מסוימות (שבשליטת הדמוקרטים), בעוד במחנה טראמפ אומרים שהוא לא יפסיק התקפות אלו. הוועידות, שהתקיימו בהפרש של שבוע זו מזו, שרטטו את קווי המערכה בעשרת השבועות שנותרו עד הבחירות: טראמפ ואנשיו האשימו את ביידן בטענות מטעות וכוזבות לגבי עמדותיו בנושא המאבק בפשיעה, ואילו בצד של ביידן מאשימים את טראמפ בכישלון מנהיגותי בכלל ומול הקורונה בפרט.
במחנהו של ביידן שוררת הסכמה כללית, לפיה הבחירות יוכרעו בעיקר בשאלת הקורונה. מספר המתים בארה"ב חצה את קו ה-180,000 – עובדה שהרפובליקנים הסתירו, בעוד הדמוקרטים מתכוונים להעמיד אותה במרכז הקמפיין שלהם, לצד האבטלה של מיליונים והמיתון הכבד. טראמפ יזכיר את ההישגים הכלכליים, הצמיחה הנאה וירידה באבטלה שנרשמו ערב הקורונה.
טראמפ והרפובליקנים גם מציגים את המהומות האחרונות כדוגמה למה שיתרחש, לטענתם, אם ביידן יהיה הנשיא. ואילו ביידן גינה הפגנות אלימות, והוא מיהר להתייעץ כיצד להגיב על ירי משטרת מילווקי בגבו של ג'ייקוב בלייק השחור. הדמוקרטים אומרים, כי ביידן מתייחס ברצינות לנושא החוק והסדר, והוא מתכוון להדגיש בימים הקרובים שאין שום הצדקה להפיכת הפגנות להתפרעויות.
לדברי הטיימס, חלק מן הדמוקרטים סבורים שטראמפ אינו יכול לנצח בבחירות – אך חוששים שביידן יפסיד בהן. לכן הם אומרים שעליו לנהל קמפיין עקבי, לא לחשוף את עצמו יותר מדי ולהתמקד במה שעשוי להיות הגורם המרכזי: שלושת העימותים עם טראמפ. ביידן צפוי להגביר השבוע את הופעותיו הטלוויזיוניות ולחזור לשטח במשנה מרץ אחרי חג העבודה (7.9.20). הוא הודיע, כי בכוונתו לבקר בפנסילבניה, ויסקונסין ואריזונה.
במטה טראמפ מדבר על קמפיין אגרסיבי שיהיה דומה יותר למערכת בחירות רגילה מאשר לזו המתנהלת בעיצומה של מגיפה, עם ביקורים צפויים של טראמפ ומייק פנס במערב התיכון, נבאדה, צפון קרוליינה ופלורידה. מסעות אלו יבואו בעקבות ועידה שאמנם התנהלה בעיקרה און-ליין, אך הובילה לתמונות שטראמפ אוהב: המונים מריעים לו. לדברי מקורות בקמפיין, זו הייתה אחת הפעמים הבודדות בשבועות האחרונים בהן הקמפיין רומם את רוחו של טראמפ, החושש מפני הפסד בבחירות. עוזריו אומרים, כי הוא נהנה מהכעס שגרמו הנאומים מגן הוורדים בבית הלבן במהלך הוועידה, למרות שהחוק אוסר על שימוש במתקני הממשל לצרכים פוליטיים.
ביידן מצידו משוכנע, כי הוא יוכל לגבור על אסטרטגיית הפלגנות של טראמפ באמצעות מסרים של אחדות לאומית ופיוס. קמפיין ביידן גם בונה על מסע פרסומי נרחב, עם 8.4 מיליון דולר שהושקעו בפרסומות בטלוויזיה במדינות המפתח בשבוע המקביל לוועידה הרפובליקנית, ועוד 6 מיליון דולר בפייסבוק. רוב הפרסומות התמקדו בקורונה, אך בליל נאומו של טראמפ (28.8.20) הושקעו 2 מיליון דולר בפרסומות ברשתות העיקריות – כולל פוקס ניוז – אשר הדגישו את הישגי העבר של תנועות מחאה ומאבקים בתחום זכויות האזרח, תוך יצירת זיקה בינם לבין ההווה.
הדמוקרטים סבורים שטראמפ מתמקד בחוק וסדר, במטרה לזכות בקולותיהן של המצביעות הלבנות. בשנת 2016 הוא הביס את הילרי קלינטון בפער של 27% בקבוצה זו, אך יתרונו בה מול ביידן קטן יותר. במחנה ביידן חוששים, כי חלק מן הבוחרים הלבנים יעדיפו את טראמפ אם ישתכנעו שהוא ישמור טוב יותר על בטחונם האישי. סקרים מעניקים לו יתרון בתחום זה: 32% מהנשאלים אמרו שירגישו בטוחים יותר תחת טראמפ, 25% מעדיפים את ביידן אבל 41% אומרים שזהותו של הנשיא לא תשפיע על בטחונם. לעומת זאת, רק 36% מרוצים מהדרך בה מטפל טראמפ בהפגנות.