X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
וושינגטון פוסט מונה שבעה גורמים המובילים לכך שלא ניתן לחזות את תוצאות הבחירות לנשיאות: מהקורונה והכלכלה ועד אישיותו של דונלד טראמפ
▪  ▪  ▪
כמה יצביעו בדואר? [צילום: טד וורן, AP]

הבחירות לנשיאות ארה"ב בעוד חודשיים יהיו שונות מאוד מכל מה שהכרנו: מגיפה, מיתון, מהומות, שיא באבטלה, שיא בבורסות, המועמד המבוגר ביותר בהיסטוריה, נשיא המדבר על התעלמות מהתוצאות. שבעה גורמים מביאים לכך שלמעשה אי-אפשר לצפות את תוצאות הבחירות – טוען דייוויד ביילר, שהכין אין-ספור תחזיות עבור וושינגטון פוסט. והוא מונה אותם.
1. הקורונה. עבור 100 שנה מאז שארה"ב הלכה לבחירות בעיצומה של מגיפה. אי-אפשר לדעת כיצד הבוחרים יגיבו. המגיפה גובה מחיר פיזי, כלכלי וגם פסיכולוגי. קרוב לשני שלישים מהאמריקנים חוששים שהם או בני משפחותיהם יחלו; האם הם ייצאו לקלפיות או לתיבות הדואר?
2. הכלכלה. הקורונה פגעה קשות בכלכלה האמריקנית, ומצב כלכלי קשה הוא בדרך כלל רע לנשיא המכהן. האבטלה אומנם ירדה מהשיא של 10%, אך עודנה גבוהה מאוד ועסקים רבים פועלים בצורה חלקית בלבד וענפים שלמים עשויים שלא להתאושש. למרות זאת, דונלד טראמפ עודנו מקבל ציונים טובים יחסית על טיפולו בכלכלה, והרבעון השלישי עשוי להצביע על התאוששות משמעותית. כאשר מצרפים את הסכנות הפיזיות והמתחים התרבותיים, הבחירות הופכות לבלתי ניתנות לחיזוי.
3. ההפגנות. ארה"ב חווה בחודשים האחרונים גל מתמשך של הפגנות ומהומות, מה שמביא את כולם להתמקד יותר בנושאים של גזע. לרוב, מפגינים אינם זוכים לאהדה רבה, אך כיום כמעט שני שלישים מהאמריקנים תומכים בהם. האירועים הגבירו את המודעות לאפליה גזעית, והזרקור על אלימות משטרתית מעצב מחדש את הפוליטיקה האמריקנית – אך איש עדיין אינו יודע באיזו צורה.
4. אמון הציבור. מזה 50 שנה יורד אמון הציבור האמריקני במוסדותיו, וכעת המגמה הגיעה גם לנערצים ביותר – הצבא והמשטרה. רוב האמריקנים אומרים שאינם סומכים על-אף זרוע של הממשלה. גם ארגונים חוץ-ממשלתיים מאבדים אמון, היחס הכללי כלפי התקשורת הוא של חוסר אמון וכך גם כלפי הדת המאורגנת. אנחנו מדינה עם מעט גיבורים ממסדיים, אומר ביילר.
5. שביעות הרצון. האמריקנים מאוכזבים מן המדינה בכלל. בסקר אחרון של גאלופ, רק 13% אמרו שהם מרוצים מהכיוון בו מתקדמת ארה"ב; שיעור זה הולם שלבים מוקדמים של משבר כלכלי ועימות פוליטי. התסכול מהקורונה, מהמוסדות ומהגזענות הממוסדת מאחדים את האמריקנים בחוסר שביעות רצון נרחב. ג'ו ביידן יכול לנצל זאת כמו ביל קלינטון ב-1992 או להיכשל כמו מיט רומני ב-2012.
6. שיעור ההצבעה. הבחירות יתנהלו בצורה שונה מאוד מאשר בעבר. צפון קרוליינה שיגרה בסוף השבוע (4.9.20) את המעטפות הראשונות להצבעה בדואר ומדינות רבות יצטרפו בקרוב. לשיעור חסר תקדים של 83% מן המצביעים תהיה אפשרות להצביע בדואר; אין אפשרות לדעת כמה מהם ינצלו אותה. שינוי זה עלול להפוך את הבחירות מאירוע חד-יומי לשבועות של ויכוחים, הצבעות, ספירה ועימותים משפטיים. אין שום תקדים לסקרים המביאים בחשבון הצבעה מוקדמת נרחבת בדואר.
7. דונלד טראמפ. הנשיא הנוכחי הוא חסר תקדים כמעט בכל מובן. ברוב שלוש שנותיו הראשונות, שיעור התמיכה בו היה נמוך – בסביבות 40%. אבל הוא כבר ניצח נתונים חלשים: לפני בדיוק ארבע שנים, פחות מ-40% מהמצביעים התייחסו אליו בצורה חיובית. ביידן הרבה יותר פופולרי מאשר הילרי קלינטון; טראמפ מתקשה לקבל את קולותיהם של מי שאינם סובלים אותו ברמה האישית.
המתימטיקה הבסיסית פשוטה: בוחרים אינם מרוצים מניהול משבר הקורונה בידי טראמפ ומהאופן בו הוא מתמודד עם הנושא הגזעי, והפופולריות שלו בתחום הכלכלה עדיין אינה מתורגמת לדי קולות כדי שינצח. אבל המירוצים לנשיאות השתנו בצורה דרמטית בחודשיים האחרונים בבחירות קודמות. אחרי 2016, איש אינו טוען שהסקרים מושלמים. כל מה שקשור לבחירות הנוכחיות לא עלה על הדעת; אין סיבה להניח שזה ישתנה עכשיו.

תאריך:  06/09/20   |   עודכן:  06/09/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
הרוב השמרני מאותת שאיננו נוטה להרחיב את אפשרויות ההצבעה - כאשר שיעורי הצבעה גבוהים יותר נחשבים כעדיפים מבחינת הדמוקרטים    גם בלי פסיקה דרמטית כמו זו שחרצה את תוצאות הבחירות ב-2000, לתשעת השופטים יש כבר תפקיד משמעותי - מנתח אקונומיסט
איתמר לוין
ביידן מתעלם מהמהומות בערי ארה"ב ומהיחסים עם סין, שתי סוגיות העשויות להכריע את הבחירות – בעוד טראמפ משקף את עמדת הציבור בהן
איתמר לוין
לינדה גרינהאוס מזכירה בניו-יורק טיימס את הכרעת בית המשפט העליון באותן בחירות, ומציפה חששות נוספים של משפטנים בכירים לקראת הבחירות הקרובות
איתמר לוין
הוועידות של שתי המפלגות הבהירו: דונלד טראמפ יציג את עצמו כמי שיבטיח את הביטחון האישי, בעוד ג'ו ביידן יצביע על כשלונותיו של הנשיא מול המגיפה    ניו-יורק טיימס מדווח על המהלכים הבאים של שני המועמדים, המתמקדים כצפוי במדינות המפתח
איתמר לוין
מרגרט סליבאן מצביעה, על-רקע ריבוי הכזבים בנאומו של טראמפ בוועידה, על הבעיה האמיתית: בארה"ב חיים אנשים רבים שיש להם עולם מציאותי משל עצמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il