X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
משבר האקלים, 1.12.20 / BBC
"אקוסייד" - כמו ג'נוסייד

המטרה: הפללה של פגיעה בסביבה

13 משפטנים מנסחים הצעות לאכיפה פלילית של הרס הסביבה, מתוך שאיפה שניתן יהיה להעמיד לדין על עבירות כאלו - מדווח גארדיאן
▪  ▪  ▪
כריתת יער האמזונס בברזיל [צילום: ליאו קוריאה, AP]

קבוצה של 13 עורכי דין בתחום המשפט הבינלאומי מרחבי העולם מנסחת הצעות לאכיפה פלילית של "אקוסייד" – הרס המערכת האקולוגית העולמית. היוזמה זוכה לתמיכה מצד מדינות אירופה וממדינות איים המצויות בסכנה בשל עליית מפלס הים, מדווח גארדיאן. בראש הקבוצה עומדים פרופ' פיליפה סאנדס מאוניברסיטת הקולג' של לונדון ופלורנס מומבה, שופטת לשעבר בבית הדין הפלילי הבינלאומי. הצוות מתכנן לסיים את עבודתו בתחילת 2021.
המטרה היא לקבוע את ההגדרה החוקית של "אקוסייד" (על משקל "ג'נוסייד"), אשר תעלה בקנה אחד עם עבירות בינלאומיות אחרות כמו פשעים נגד האנושות, פשעי מלחמה ורצח עם. הפרויקט הושק בחודש שעבר, במלאת 75 שנה לפתיחת משפטי נירנברג. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, תומך ברעיון וממשלת בלגיה הבטיחה את תמיכתה. בית הדין הפלילי הבינלאומי, שמושבו בעיר האג, הבטיח בעבר לתת עדיפות לטיפול פשעים הגורמים להרס הסביבה, ניצול יצר של משאבי טבע וניצול פסול של אדמות. בשנת 2016 הסביר בית הדין, כי איננו מרחיב פורמלית את תחום השיפוט שלו, אלא מתכוון ליישם את העבירות הקיימות בהקשר רחב יותר. אולם, עד כה לא נפתחו תיקים וממילא לא הוגשו כתבי אישום בנושאים אלו.
לדברי סאנדס, "הגיע הזמן להשתמש בכוחו של המשפט הפלילי הבינלאומי כדי להגן על הסביבה הגלובלית שלנו. אני מקווה שקבוצה זו תוכל לקבוע הגדרה מעשית, אפקטיבית ובת-קיימא, וייתכן שהיא תוכל להשיג תמיכה בשינוי אמנת בית הדין הפלילי הבינלאומי". מובמה, שישבה בהרכב אשר דן בפשעי המלחמה של משטר החמר-רוז' בקמבודיה, אומרת: "פשע בינלאומי של אקוסייד עשוי להיות בעל חשיבות בכך שניתן יהיה להטיל אחריות אישית ומדינתית, כדי להשיג איזון לשם ההישרדות של האנושות והטבע".
ג'וג'ו מהטה, יו"ר Stop Ecocide Foundation אשר יזמה את הפרויקט, אמרה לגארדיאן: "ברוב המקרים, אקוסייד יהיה עבירה תאגידית. הפיכת מעשה לפלילי בבית הדין הפלילי הבינלאומי, תביא לכך שמדינות אשר אישרו את אמנת בית הדין, יצטרכו להכניס את העבירה לחוקיהן הפנימיים. זה יעניק אפשרויות רבות להעמיד לדין [את החברות העברייניות] ברחבי העולם". לדברי מהטה, אחד האתגרים בניסוח העבירה יהיה לקבוע מתי תיכנס לתוקף; ברור שכריתת עץ אחד לא תהיה מספקת. "זה יהיה חייב להיות הרס מסיבי, נרחב או שיטתי. אנחנו מדברים מן הסתם על כריתת יערות האמזונס, על דיג במעמקי האוקיינוס או על כתמי נפט. אנחנו רוצים שזה יהיה באותה רמה כמו פשעים הנחקרים בידי בית הדין הפלילי הבינלאומי".

תאריך:  02/12/20   |   עודכן:  02/12/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הכלכלה האמריקנית אמורה להתחיל להתאושש בשנה הבאה, כאשר החיסונים יופצו בצורה נרחבת. השאלה היא מי ישרוד עד אז ומה יהיו ההשלכות לאחר מכן
איתמר לוין
חוסר הוודאות הוא חסר תקדים: מה יקרה בשוק העבודה האמריקני? האם תהיה התפרצות אינפלציות? ולהיכן הולכת מלחמת הסחר ארה"ב-סין?
איתמר לוין
תוצאות מדינתיות שיאושרו בשבוע הקרוב יהיו מחוסנות מפני התערבות של הקונגרס    וושינגטון פוסט עושה סדר במהלכים שהיו ויהיו
איתמר לוין
הנשיא הנבחר בונה צוות של אנשים מנוסים לצד כשרונות צעירים, שרובם מכירים היטב אותו וזה את זה - והמשימות שבפניהם הן עצומות ודחופות
איתמר לוין
אלו הבעיות שבפני חברות ומנהליהן בשנה הבאה: האם להחזיר את הייצור לארצותיהם, האם למכור ברשת או בחנויות, והאם לעבוד מהבית או מהמשרד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il