X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
האניטי בעצרת בחירות של טראמפ, נובמבר 2018 / AP
הכחשה, כעס ועכשיו דיכאון

האניטי ופוקס מחפשים את דרכם

הרשת שתמכה בנשיא והמגיש הבכיר שהיה התומך הנלהב ביותר שלו, מנסים להסתגל לעידן שאחרי טראמפ - ולירידה נדירה ברייטינג, מדווח וושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
האניטי. מאבד גובה? [צילום: פרנק פרנקלין, AP]

מאז שדונלד טראמפ הפסיד בבחירות בנובמבר שעבר, שון האניטי עובר תהליך בשידור חי – בתוכניתו הפופולרית בפוקס ניוז ובתוכנית הרדיו שלו. תחילה היה שלב ההכחשה, בו אימץ את טענותיו הכוזבות של טראמפ נגד התוצאות; לאחר מכן – הכעס, בו גינה את "ג'ו ביידן החלש והמאותגר קוגניטיבית"; כעת הוא בשלב הדיכאון: "ליבי כואב, אני פועל למען ארצי".
לטענת וושינגטון פוסט, התהליך של האניטי הוא צוהר למתרחש בפוקס ניוז, המנסה למצוא את מקומה בעידן שאחרי טראמפ. כעת, כאשר טראמפ יוצא לקרב נגד הממסד הרפובליקני ופוקס עצמה, הרשת מחפשת את דרכה בלא אוזנו של הנשיא המכהן או קולו מפלורידה. הרשת מבצעת שורה ארוכה של שינויים בלוח המשדרים שלה בעיצומו של משבר זהות – וכאשר בחודש שעבר, לראשונה מזה 20 שנה, היא מפגרת אחרי המתחרות הגדולות שלה בין רשתות הכבלים, CNN ו-MSNBC. בעוד הצפייה ב-CNN זינקה ב-128% לעומת ינואר אשתקד ו-MSNBC רשמה עלייה של 53%, פוקס ספגה ירידה של 13%.
יש הטוענים, כי מדובר בנטישת צופים שמרנים שהתרגלו לראות את פוקס כשותפה נאמנה של טראמפ וזעמו כאשר לא תמכה בטענותיו בנוגע לבחירות. אנשי הרשת עצמה אומרים, כי היא חוותה ירידה דומה כאשר ברק אובמה ניצח ב-2008 וב-2012 ומיהרה אז להתאושש. יש סימנים חלקיים לכך שזה מה שקורה גם כעת. אבל גם אם הירידה זמנית, היא תפסה את תשומת ליבו של הבעלים, רופרט מרדוק בן ה-89 והוא החל להתערב בהחלטותיה.
ההנהלה הבכירה של רשת פוקס בוחנת את כל חטיבת החדשות, בעוד מרדוק ובנו לקלן מרדוק, מנכ"ל קבוצת פוקס, ממקדים את תשומת ליבם בנשיא פוקס ניוז, ג'יי וואלס. "רופרט מחכה לראות מה יניבו הצעדים הראשוניים הללו", מצטט הפוסט אדם שדיבר איתו לאחרונה. מרדוק עצמו הבהיר, כי יש לו אמון מלא ב-וואלס.
מרדוק תמך בפיטוריו של העורך הפוליטי, כריס סטיירוולט, בשל החלטתו להכריז בשלב מוקדם על נצחונו של ביידן באריזונה. ההכרזה עוררה את זעמו של טראמפ ואפשרה למתחרותיה של פוקס ניוז בימין, כמו ניוזמקס ו-One America, לזכות בתמיכתם של טראמפ ואנשיו על-ידי קידום הטענות נגד התוצאות. מרדוק אומר בתגובה, כי לעזיבתו של סטיירוולט לא היה כל קשר להכרזה הנכונה לגבי אריזונה.
סטיירוולט נהנה מכבודם של עמיתיו, אבל הייתה לו בעיה משמעותית נוספת: הרייטינג שלו. פוקס, המנתחת את הרייטינג על בסיס דקות, מצאה שהוא ירד או נותר ללא שינוי בהופעותיו המרובות על המסך. לעומת זאת, הרייטינג עלה בכל פעם בה הופיע דן בוגניסו – לשעבר סוכן השירות החשאי, תומך נלהב של טראמפ ומי שנכשל שלוש פעמים בניסיון להיבחר לקונגרס.
הירידה ברייטינג של פוקס מאז הבחירות בולטת במיוחד לנוכח העובדה, שעד לפני חודשים אחדים דומה היה שהיא בלתי פגיעה. ברבעון השלישי היו נתוני הצפייה שלה גבוהים ב-50% מאשר ברבעון המקביל, והאניטי היה הנצפה מכולם – 4.35 מיליון צופים. 2020 הייתה השנה הרביעית ברציפות בה הוא היה הכוכב של הרשת. אבל הירידה במספרים היא סיפור חדש מבחינתו. טאקר קרלסון, המאייש את מהדורת השעה שמונה בערב, גבר על האניטי במספר הצופים הכולל בחמשת החודשים האחרונים ועשוי להפוך לאיש מספר אחת של הרשת. הוא נתפס כעצמאי יותר מאשר האניטי, התומך הבולט ביותר של טראמפ, ונחשב למקורב למשפחת מרדוק ובמיוחד ל-לקלן.
האניטי לקח באופן אישי את נצחונו של ביידן. בהשבעה ההשבעה הוא אמר לצופים, כי ניסה להזהיר את ארה"ב מפני המדיניות של ביידן וגינה את הצווים הנשיאותיים בהם הפך ביידן את מדיניותו של קודמו. "אמרנו לכם", חזר האניטי שוב ושוב. "ניסינו להזהיר את המדינה. עשינו כמיטב יכולתנו. ידענו שזה יקרה. זה לא טוב למדינה שלנו".
האניטי קונן על כך שספרו "Live Free or die", אותו קידם בצורה נמרצת בקיץ האחרון, לא הצליח לשכנע את הציבור להעניק לטראמפ כהונה נוספת. "לא יהיו יותר ספרים. לא כתבתי אף ספר במשך עשר שנים. אני גמרתי עם הספרים. עשיתי את זה כדי להזהיר את ארה"ב. כעת אנחנו מצויים על הקצה, וקיוויתי שלא נגיע לשם".
אבל האניטי, אשר חתם בתחילת 2020 על חוזה חדש, אומר שאיננו מתכוון לוותר. ידידים ומקורבים משוכנעים שהוא יוציא את עצמו מהדיכאון. "שון מצוי במקום מצוין למלא תפקיד משמעותי בדרישת דין וחשבון מממשל ביידן בבחירות 2022 ובבחירות 2024", אומר הפרשן השמרני ג'פרי לויד. "הוא לא ינוח אפילו ליום אחד". והמנהלים של פוקס יבחנו את הרייטינג שלו, דקה אחרי דקה.

תאריך:  04/02/21   |   עודכן:  04/02/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האניטי ופוקס מחפשים את דרכם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל טמבל יודע שהבחירות זוייפו
Q  |  5/02/21 18:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אקונומיסט סבור, שניהול כלכלי נכון יכול להפוך את העלאת שכר המינימום הפדרלי, אותה יוזם ביידן, לכלי לקידומם של אנשים ומקומות שנותרו מאחור
איתמר לוין
חברת הייעוץ המובילה, הפועלת גם בישראל, לא תודה פורמלית באחריותה בפרשה שגרמה למותם של 450,000 אמריקנים בשני העשורים האחרונים - אך תסכים לפיקוח של בית המשפט על חלק מפעילותה בתחום התרופות ותקבל על עצמה מגבלות במכרזים ממשלתיים    מסמכים רבים חשפו כיצד מקנזי סייעה ליצרני התרופות, ובראשם פורדיו, לשווק אותן בכמויות עצומות תוך התעלמות מהסיכונים הכרוכים בשימוש היתר בהן
איתמר לוין
מיץ' מקונל מדבר על סרטן במפלגתו - אבל אם לא יגבה את עקרונותיו במעשים, ייתכן שיגיע הזמן לשלוח את הרפובליקנים להוספיס, כותב פרשן וושינגטון פוסט
איתמר לוין
סעודיה, טורקיה וקוריאה הדרומית עלולות לשאוף להשיג נשק גרעיני - ועל ארה"ב ורוסיה להגיע להסכם ביניהן כדי לאפשר להרגיע את שאר העולם
איתמר לוין
העיתון יוצא נגד האפשרות שהמחסומים והגבלת הכניסה יהפכו לקבועים ומזהיר שהדבר יהווה פגיעה ניצחון לפורעים; את הסכנה יש לבלום הרחק מן הבירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il