X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בעיית המוזיקאים הבריטים באירופה / NBC
הזמר אלטון ג'ון במאמר בגארדיאן:

עזרו לאמנים צעירים לסייר באירופה

ג'ון עומד על הקשיים הניכרים שמציב הברקזיט בפני אמנים בריטים, קורא להקים קרן שתסייע להם להתמודד עם המכשולים ומזהיר: בלי זה - תהיו תקועים אתי
▪  ▪  ▪
זרקו עליו נקניקייה בפריז [צילום: כריס פיזלו, AP]

  • הזמר אלטון ג'ון כתב את מאמרו בעיתון גארדיאן בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריו.
בשנת 1966 נסעתי להמבורג, כאשר הייתי הקלידן בלהקת Bluesology. הופענו במשך חמש שעות כל לילה בבתי הבושת ובמופעי המין, בפני קהל שלא בא לראות אותנו. אבל זה היה נהדר: ניגנו כל כך הרבה, עד שלא הייתה לנו ברירה אלא להשתפר. הדרך היחידה הייתה למעלה. המשכתי לסייר באירופה ובניתי בהדרגה קהל נאמן בצורה יוצאת מן הכלל.
כל זה היה לפני זמן רב. אם הייתי כעת קלידן או סוליסט בתחילת דרכו, קלושים הסיכויים שהייתי יכול להופיע בהמבורג. כתוצאה מהברקזיט, אמנים בריטים זקוקים מעתה לוויזה, היתר עבודה והתאמת ציוד כדי להופיע באירופה. זהו חלום בלהות מינהלי, המייקר מאוד את עלותו של סיור הופעות ביבשת. זה לא משפיע עלי במישרין, אבל זה כן משפיע עלי בעקיפין, כי אינני רוצה לחיות בעולם בו רק אמנים ותיקים שמכרו מיליוני תקליטים יכולים להרשות לעצמם להופיע.
תמיד הייתי להוט אחרי מוזיקה חדשה, ומדי שבוע אני מקדיש שעות רבות לבדיקת לוחות הזמנים של יצירות חדשות, רכישת אלבומים חדשים והאזנה לשירים בשירותי "סטרימינג". בתור אמן מצליח, אחד המוקדים של חיי הוא קידום אמנים צעירים והתייצבות לצידם. זו איננה גמילות חסדים; הדבר האהוב עלי ביותר במוזיקה הוא האנרגיה וההתרגשות שמעביר אמן צעיר בהופעה חיה.
חיוני ביותר שאמנים צעירים יסיירו באירופה. העברת המוזיקה שלך למאזינים מתרבות אחרת שלא בהכרח דוברים את שפתך, הופכת אותך למוזיקאי טוב יותר. כפי שגיליתי בשנות ה-60, לא לומדים בשעות של חזרות מפרכות את מה שלומדים בחצי שעה של הופעה חיה בניסיון לזכות בקהל בלתי מוכר. חייב להיות קשר ישיר עם בני אדם. סיור באירופה מאפשר להתוודע להשפעות שונות, להבין קהלים שונים ולפגוש מוזיקאים חדשים. בזמן הקורונה למדתי על דרכים חדשות להעביר מוזיקה, אבל אף אחת מהן אינה מתקרבת להופעה בפני קהל.
אנחנו מצויים כעת במצב מגוחך. מוזיקה היא אחד ממוצרי ייצוא התרבות המרכזיים של בריטניה. היא תרמה למשק הבריטי 5.8 מיליארד ליש"ט ב-2019, אבל נותרה מחוץ למו"מ המסחרי על הברקזיט. עובדים בכמה מקצועות עודם יכולים לנסוע לאירופה בצורה חופשית, אבל לא מוזיקאים. מנהלי המו"מ פישלו. ממשלת בריטניה חייבת לפתור את זה. אבל פתרון מלא הוא מסובך ויקח זמן רב להשיגו – זמן שאינו עומד לרשותו של מי שהוציא זה עתה את אלבומו הראשון.
המוזיקאים זקוקים לפתרון לטווח קצר. יש להקים ארגון תמיכה, שימומן חלקית בידי ענף המוזיקה עצמו, ואשר יעניק למוזיקאים גישה לשירותי עורכי דין ורואי חשבון, שיסייעו להם לנווט ביער הביורוקרטי שיצר הברקזיט. הקורונה עצרה את ההופעות החיות בעתיד המיידי, וצריך לנצל את הזמן כדי להקים את הארגון הזה.
שיהיה ברור: לא מדובר באלטון ג'ון. מדובר בצורך להבטיח שאמנים עולים יוכלו לקבל את המרחב הדרוש לכשרונם ולבניית הקהל שלהם. אנחנו צריכים דור חדש של תומכים, ולו רק משום שדור אחד שלהם – הדור שלי – הולך ומזדקן, פורש ונפטר. ולא מדובר רק על מוזיקת פופ; זה משפיע על מוזיקה עממית, על ג'אז, על מוזיקה קלאסית, על תזמורות ואופרות. ומדובר על מי שמייצרים מוזיקה שהיא נסיונית מכדי שתמשוך קהל רחב.
אם אתם שונאים כל תו שהקלטתי, משום שטעמיכם שונים לחלוטין; אם אתם חושבים שמי שזרק עלי נקניקייה בפריז בשנות ה-60 צדק – אתם צריכים לתמוך ביכולתם של אמנים לצאת למסעי הופעות. כי אם ברקזיט ימנע זאת ממוזיקאים צעירים כה רבים, היחידים שיצליחו לנהל קריירה משמעותית של הופעות חיות יהיו אמנים כמוני. ותאמינו לי, אני לא רוצה את זה יותר מכם.

תאריך:  10/02/21   |   עודכן:  10/02/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עזרו לאמנים צעירים לסייר באירופה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בריטניה פורשת מהאיחוד
איתמר לוין
בעל טור בגארדיאן טוען: בריטניה ויתרה על חלק מהריבונות - מטרת הברקזיט - לטובת הסחר    כתב בדיילי טלגרף טוען: ההסכם הוא ניצחון גדול לבריטניה
איתמר לוין
בריטניה והאיחוד כמעט ולא טיפלו בשאלת ייצוא השירותים הפיננסיים מלונדון ליבשת, אין פתרון של ממש למהגרים וההסכם מטיל עומס עצום של ניירת
איתמר לוין
בריטניה והאיחוד האירופי הודיעו על הסכם חסר תקדים בהיקפו, המסדיר את היחסים ביניהם החל ב-1 בינואר הקרוב    במרכזו: אפס מכסות ואפס מכסים על הסחר ההדדי עצום הממדים
איתמר לוין
הסכם הסחר ימנע הטלה הדדית של מכסים ומכסות, ויאפשר לסיטי של לונדון להמשיך לשרת חברות אירופיות    בריטניה ויתרה בנושא זכויותיהם של דייגים אירופיים במימי החופים שלה, והאיחוד ויתר על צעדים חד-צדדיים נגד סובסידיות בריטיות
איתמר לוין
אקונומיסט מנתח: המוטציה החדשה, המו"מ האיטי על הברקזיט ואופטימיות היתר של הממשלה - כל אלו מובילים את בריטניה ל"חג מולד מהגיהנום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il