X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ג'ו ביידן בנאום לאומה, 12.3.21 / CNBC
בנאומו הראשון לאומה מאז נכנס לתפקידו

ביידן: לאפשר מפגשים משפחתיים ב-4 ביולי

הנחה את המדינות להבטיח שכל מבוגר הזכאי לחיסון יוכל לקבלו לכל המאוחר החל ב-1 במאי מזהיר עם זאת שייתכן שהמצב יורע בהמשך, בעיקר בשל התפשטות הווריאנטים החדשים הציב יעד של 2 מיליון חיסונים ביום - כפול מן היעד הקודם; ינסה להאיץ את הפתיחה מחדש של בתי הספר
▪  ▪  ▪
ביידן בנאומו הבוקר [צילום: אנדרו הרניק, AP]

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מציב את יום העצמאות האמריקני - 4 ביולי - כתאריך יעד למתן היתר להתכנסויות קטנות, כחלק מן התהליך לשיבה לשגרה מלאה. הוא גם הנחה את המדינות להבטיח שכל תושביהן הבוגרים יוכלו לקבל חיסון נגד הקורונה לכל המאוחר החל ב-1 במאי. ביידן דיבר (יום ו', 12.3.21) בנאומו הראשון לאומה מאז נכנס לתפקידו.
ביידן גם הודיע על שורה של צעדים נוספים למאבק בקורונה, ובהם הקמת אתר אינטרנט בו יוכלו רופאי שיניים, וטרינרים ובעלי מקצועות רפואיים אחרים להודיע שהם מעניקים את החיסון. "אם נמלא את חלקנו, אם נעשה את זה ביחד, יש סיכוי טוב שב-4 ביולי אתם, משפחתכם וחבריכם תוכלו להתכנס בחצר ביתכם, לעשות על האש ולחגוג את יום העצמאות", אמר ביידן. אולם הוא הוסיף אזהרה: "מספר חודשים לאחר מכן יכולים לקרות הרבה דברים. התנאים יכולים להשתנות. המדענים הבהירו שהמצב עלול להחמיר שוב כאשר מתפשטים וריאנטים חדשים של הנגיף".
ביידן הציב יעד של 2 מיליון חיסונים ביום - כפול מן היעד שהציב בתחילת כהונתו, ואשר מדענים אמרו שהוא נמוך מדי. עד כה השלימו את החיסון רק 10% מן האמריקנים; ד"ר אנתוני פאוצ'י אמר בשעתו, כי יש להתקרב ל-90% כדי להשיג חסינות עדר. מעבר לחוסר הנכונות של רבים מן האמריקנים להתחסן, קיים קושי בהתמצאות בסדרי העדיפות לקבלת החיסון ובהרשמה באתרים המוצפים בגולשים. פקידים בממשל אמרו, שהוא יספק תמיכה טכנית לאתרים של המדינות והרשויות המקומיות, וביידן מתכוון להכפיל את מספר בתי המרקחת בהם ניתן להתחסן ואת מספר מרכזי החיסון הפדרליים ההמוניים.
תאריכי היעד שהציב ביידן נועדו להתמודד עם חוסר הסבלנות של הציבור האמריקני, ומהווים שינוי מסוים מהטון בו נקט עד כה - איזון עדין בין אופטימיות לבין זהירות. פקידים בממשל ממשיכים להזהיר מפני אופטימיות יתר ואומרים שהכל תלוי במידת ההתקדמות במתן החיסונים. גורם נוסף הוא האוטונומיה המוחלטת שיש למדינות בהחלטה על המגבלות והסרתן. טקסס, המדינה השלישית בארה"ב במספר תושביה, הודיעה השבוע על הסרת רוב המגבלות - ובממשל מתחו ביקורת על כך, בטענה שהצעד מוקדם מדי. ביידן מצידו קרא שלא לנטוש את אמצעי הזהירות ובראשם המסכות והריחוק החברתי; גם אכיפת צעדים אלו מסורה בעיקרה למדינות, בעוד ביידן הטיל חובה לנקוט בהם במתקנים פדרליים ובתחבורה בין המדינות.
ביידן לא הזכיר בנאומו את דונלד טראמפ, אשר התגאה השבוע בכך שלטענתו הוא האחראי ליצירה המהירה של החיסונים. ביידן רק אמר כי המגיפה יצאה משליטה בשל "הכחשות במשך ימים, שבועות וחודשים". לעומת זאת, המשיך ביידן את הקו הרגשי-אישי בו נקט במסע הבחירות: הוא הוציא מכיסו פיסת נייר ואמר שהוא נושא עימו תמיד את מספר המתים במגיפה. עד כה מתו 529,000 אמריקנים - למעלה מחמישית מן המתים בעולם, בעוד אוכלוסיית ארה"ב היא פחות מ-4% מהאוכלוסייה העולמית.
ביידן שב וקרא לאחדות - למרות שתוכנית הסיוע אושרה בשני בתי הקונגרס בתמיכה מלאה של הדמוקרטים בלבד ובהתנגדות מלאה של הרפובליקנים. ביידן החליט לקדם את התוכנית במהירות למרות התנגדות הרפובליקנים, ולמעשה ויתר מראש על נסיונות הידברות איתם. "אני מקווה שאחרי כל מה שעברנו, נוכל להתאחד. ניצחון על הנגיף וחזרה לשגרה תלויים באחדות הלאומית", אמר.
בנאום ההשבעה שלו הציב ביידן יעד של פתיחת בתי הספר בתום 100 הימים הראשונים של ממשלו. כעת, ביום ה-51, קצב הפתיחה אינו מצביע על עמידה ביעד זה. תוכנית הסיוע בהיקף 1.9 טריליון דולר, עליה חתם ביידן מספר שעות לפני נאומו, כוללת 130 מיליארד דולר כסיוע לבתי הספר לצורך ההיערכות לפתיחה מחדש. הממשל גם ירחיב את ביצוע הבדיקות בבתי הספר ויקיים החודש פגישה לאומית בדרג בכיר לדון בפתיחתם.

תאריך:  12/03/21   |   עודכן:  12/03/21
+האם טריליוני דולרים ממתינים לצרכנים
16:37 12/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

למשקי הבית במדינות העשירות יש חסכונות ב-6 טריליון דולר, מתוכם 3 טריליון דולר של חסכונות-יתר משום שהקורונה לא אפשרה להוציא אותם ובזכות תוכניות הסיוע הענקיות  ▪  אקונומיסט צופה שלא כל הכסף יישפך לצריכה ולא כולו יישאר בחסכונות - כאשר יש להביא בחשבון את הפערים בין השכבות השונות וגם בין בריטניה ואירופה לבין ארה"ב ויפן

תוכנית הסיוע השלישית / NBC
הררי מזומנים [צילום: קרלוס ג'יוסטי, AP]
+רגב מינתה את שילה אדלר ליו"ר ועדת ההשגות
13:41 12/03/21  |  עידן יוסף

הממשלה אישרה הבוקר להסמיך את שרת התחבורה מירי רגב למנות עובד בכיר ממשרדה לתפקיד יו״ר ועדת ההשגות לעניין כניסה ויציאה לישראל וממנה.
המשנה למנכ״ל במשרדה שילה אדלר יעמוד בראש ועדת ההשגות על החלטות ועדת החריגים לכניסה ויציאה מהארץ ואת מנהל אגף הסייבר והביטחון במשרדה, אברי כהן, לתפקיד יו״ר ועדת החריגים.
ועדת ההשגות תפעל כוועדה בינמשרדית בה חברים משרדי התחבורה, הבריאות, הפנים, החוץ, המשפטים, הקליטה והתפוצות. הוועדה תדון בבקשות ההשגות של האזרחים על החלטות ועדת החריגים לכניסה ויציאה מהארץ. קישור להגשת בקשות לוועדה ישלח לאזרחים עם קבלת מכתב סירוב מועדת החריגים.
במסגרת המתווה הנוכחי המאפשר לישראלים לחזור ולהצביע בבחירות, עד ל-20 במארס, כל בעל דרכון או תעודת מעבר ישראלית רשאי לחזור ארצה, ללא צורך באישור ועדת חריגים. כמו-כן, מחוסנים ומחלימים רשאים לצאת מישראל ללא צורך באישור הוועדה.
נוסעים שאין ברשותם תעודת מתחסן או מחלים, לרבות ילדים להורים מחוסנים או מחלימים, נדרשים להגיש בקשה לוועדה, וזו תיבחן בהתאם לקריטריונים המאושרים על-ידי הממשלה.

+רבנים, למען השם - דברו פחות!
12:28 12/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הסמכות בענייני רפואה היא אך ורק לרופאים ולא לרבנים  ▪  המשטרה והפרקליטות חייבות לטפל ביד קשה במסיתים נגד החיסונים, כולל רבנים  ▪  החיזור המגוחך של סמוטריץ' ובן-גביר אחרי רבנים  ▪  לא על כל שאלה יכול וצריך רב לענות  ▪  כיצד לצמצם את מספרם של רבנים עבריינים  ▪  מהם תפקידיו הנכונים של רב וממה עליו להימנע

למי יש סמכות רפואית [ציור: איזידור קאופמן]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביידן: לאפשר מפגשים משפחתיים ב-4 ביולי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
המדינה: מוטי אפללו, מתנדב במד"א, שלשל לכיסו 120,000 שקל תמורת בדיקות בלתי מורשות, שאת חלקן הכשיל בכוונה; אריה כץ מואשם שסייע לו במקצת מן הבדיקות
איתמר לוין, יצחק דנון
הפרקליטות: חגי וגנפלד סייע לשמעון אוחיון להקים חנות וירטואלית, שתמכור כביכול מוצרי הגנה מפני המגיפה - כאשר המטרה האמיתית הייתה להשיג את פרטי כרטיסי האשראי של הלקוחות
מירב ארד
הנבדק לועס כדור צמר גפן זעיר במשך 30 שניות ויורק אותו ישירות, לצינור איסוף קטן    הקבוצה החלה בקבלת הזמנות ותתחיל לספקן בחודש אפריל
אבי נחמני
שוק העבודה זועק לצעירים לחזור באופן בהול אך 30% מהם טרם התחסנו כלל    הם מצידם בכלל מנופפים בחל"ת שקרוב לסיום    ומה אז ? עו"ס אבי נחמני בטור על חיסונים, תעסוקה ודילמת הצעירים שביניהם
איתמר לוין
המורה טענה שאינה יכולה לעטות מסכה משום שהיא חולת אסטמה ודרשה לאפשר לה ללמד פרונטלית    השופט צבי פרנקל: שכרה של המורה לא נפגע, והנזק העלול לנבוע מאי עטיית מסכה הוא חמור בהרבה; על בתי הדין לדאוג לאינטרס הציבורי כאשר יש התנגשות בין זכויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il