X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ניו-יורק טיימס מתאר את שידוריה של One America News הימנית, המגיעה ל-35 בתים ברחבי ארה"ב ומשקפת דעות של חלק ניכר מהרפובליקנים
▪  ▪  ▪
אסור להגיד "הנשיא טראמפ"

חודשים לאחר השבעתו של הנשיא ג'ו ביידן, ממשיכה רשת הטלוויזיה בכבלים הימנית One America News להעלות ספקות בנוגע לטוהר התוצאות. הרשת, המגיעה ל-35 מיליון בתים ברחבי ארה"ב, הפכה לסוג של Trump TV – תחנה המהדהדת את טענות הכזב של דונלד טראמפ לאחר שהורחק מהרשתות החברתיות, מדווח ניו-יורק טיימס. וכל זה, למרות ש-16 מבין 18 כתבים ברשת בעבר ובהווה, עימם שוחחו כתבי העיתון, מודים שהיא משדרת תכנים מטעים, בלתי מדויקים ואף כוזבים.
כאשר צופים בדיווחים של OAN, ניתן כמעט להתרשם שכלל לא היו חילופי שלטון. היא לא שידרה את השבעתו של ביידן; היא מדווחת על "הנשיא טראמפ" לעומת "ג'ו ביידן" או סתם "ביידן". אפילו ניוזמקס, המתחרה המרכזית של OAN בימין, אינה נוהגת כך. הרשת גם מקדמת את הטענות השקריות לפיהן הפורעים בקפיטול ב-6 בינואר היו אנשי שמאל ותומכי המפלגה הדמוקרטית.
צ'רלס הרינג, נשיא חברת הרינג נטוורקס שבבעלותה נמצאת OAN, אינו רואה בעיה בדיווחיה: "הבדיקות שלנו מלמדות שללא ספק היו אי-סדרים בבחירות, השאלה היא רק באיזה היקף", הוא אומר. הקבוצה הוקמה בידי יזם ההיי-טק רוברט הרינג, אביו של צ'רלס; רוברט הרינג הבן, אחיו של צ'רלס, גם הוא אחד ממנהליה. מרכזה נמצא בעיר סן-דייגו והיא מעסיקה 150 עובדים.
סקר בקיץ שעבר מצא, כי 7% מהאמריקנים ו-14% מהרפובליקנים מקבלים ממנה חדשות פוליטיות, לעומת 43% ו-62% בהתאמה מרשת פוקס ניוז. הטיימס מדגיש, כי הקהל של OAN אומנם קטן יחסית, אך דיווחיה משקפים עמדות נרחבות בקרב הרפובליקנים: 60% מהם סבורים שהבחירות נגזלו מטראמפ ו-50% מאמינים שאירועי 6 בינואר היו הפגנה שלווה או התפרעות של השמאל.
OAN הוקמה ב-2013 ותפסה תשומת לב כאשר שידרה במלואם את נאומי הבחירות של טראמפ ב-2016. בחודשים האחרונים היא מחזרת אחרי צופים שנטשו את פוקס בשל כעסם על "בגידתה" בטראמפ, ובחודש נובמבר ניהלה קמפיין פרסומי בו האשימה את פוקס ב"הצטרפות לתקשורת הממוסדת בצנזורה של האמת".
מרטי גוליגן, מפיק ברשת מאז 2016, אומר שהיא השתנתה מאז הצטרף אליה. בעבר התמקדה OAN בדיווחים אובייקטיביים והסתמכה על סוכנויות ידיעות כמו AP ורויטר'ס. במהלך נשיאותו של טראמפ היא נעה ימינה, וכאשר צפה באירועי 6 בינואר - חשש גוליגן שמא עבודתו סייעה להצית את המהומות. לדבריו, הוא ועובדים אחרים חולקים על הקו של הרשת, ורובם אינם מקבלים את הטענות על הונאת בחירות. גליגן אומר כי במאית החדשות של הרשת, לינדזי אוקלי, נזפה בו כאשר השתמש בביטוי "הנשיא ביידן".
מפיקת החדשות אליסיה בריטון אומרת כי היא בין למעלה מתריסר עובדים שהתפטרו בעקבות ההסתערות על הקפיטול, וכי חלק מדיווחיה של OAN אינם עומדים בקני מידה עיתונאיים. "הרבה אנשים הביעו דאגה, אבל אם אתה מדבר – אתה מסתבך", טוענת בריטון. צ'רלס הרינג מאשר שכתריסר עובדים פרשו בחודשים האחרונים ואומר שרובם לא היו בדרג בכיר. הוא גם אומר כי הרשת בודקת את עצמה כדי להבטיח את איכות שידוריה.
ברשת אומרים, כי דיווחים בהם מתעניין במיוחד רוברט הרינג מכונים בה "סיפורי H". למחרת ההסתערות על הקפיטול הוא הנחה בכתב את עובדי הרשת "לדווח על כל מה שאנשי אנטיפה [השמאל] עשו אתמול". על חלק מ"סיפורי H" מופקד כריסטיאן רוז, שבעבר כתב באתר ספוטניק המופעל בידי הקרמלין. במאי שעבר הוא טען, כי ייתכן שמקור הקורונה ב"מזימה עולמית להשתלט על האוכלוסייה", אליה קשורים ביל והילרי קלינטון, ביל גייטס וג'ורג' סורוס וה-"deep stste". בחודש שעבר הבהירה אוקלי לעובדים, כי יש להתייחס ברצינות לדיווחיו של רוז והזכירה את העניין האישי של רוברט הרינג בהם.
לערוץ היוטיוב של OAN יש 1.5 מיליון מנויים. אחד הסרטונים הפופולריים ביותר בו, אשר זכה ל-1.5 מיליון צפיות מאז הועלה בשלהי נובמבר, מותח ביקורת על מכונות ההצבעה מתוצרת חברת דומיניון. המכונות נמצאות בשימוש בכמחצית ממדינות ארה"ב, כולל כאלו בהן ניצח טראמפ, אך תומכיו טוענים שהן חובלו במזיד כדי למנוע ממנו את הניצחון. דומיניון הגישה תביעות במיליארדי דולרים נגד פוקס ופרקליטיו של טראמפ, רודי ג'וליאני וסידני פאואל, אך נכון לעכשיו – אינה תובעת את OAN. לדברי גוליגן, כמה מעובדי OAN מקווים שדומיניון תתבע אותה ובכך תשים קץ לדיווחים כאלה.

תאריך:  21/04/21   |   עודכן:  21/04/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשת בה טראמפ הוא הנשיא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה הכתבלב לא מספר ?
Q  |  21/04/21 17:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עשרות מדינות וערים הנהיגו רפורמות בשנה שחלפה מאז מותו של ג'ורג' פלויד, אך שוטרים עדיין הורגים שלושה בני אדם מדי יום - מציין ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
השוטר דרק צ'ובין הורשע בכל האישומים: רצח מדרגה שנייה, רצח מדרגה שלישית והריגה מדרגה שנייה    העונשים המירביים המצטברים: 75 שנות מאסר
איתמר לוין
אחת השאלות המרכזיות היא האם ארה"ב וסין יצליחו לשתף פעולה לכל הפחות בנושא האקלים; הדעות חלוקות, מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
קורא במאמר בניוזוויק לדבוק בעיצומים הכלכליים על משטר אסד ובבידודו הדיפלומטי, כדי להכריח אותו להשלים עם הפתרון היחיד: בחירות חופשיות והוגנות
איתמר לוין
הממשל נתקל בבעיות שהקשו על הנפקת אישורים דיגיטליים - ונוכלים כבר מנצלים את הפרצה כדי למכור בגלוי אישורים מזויפים, מדווח וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il