X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
דיכאון קשה, ניתוק מן החברים, חששות כבדים מן ההשלכות ארוכות הטווח, אכזבה מן הממשלה - אלו כמה מן התיאורים של השפעות הקורונה על ילדי בריטניה
▪  ▪  ▪
מפגינים נגד הסגר בלונדון [צילום: אלברטו פזאלי, AP]

הילדים חייבים להיות במרכזה של מדיניות ממשלת בריטניה ליציאה מן הקורונה. דרישה זו ניצבת בליבו של קמפיין שמנהל העיתון דיילי טלגרף, אשר ביקש מקוראיו לספר כיצד המגיפה השפיעה על הלימודים וההתפחות האינטלקטואלית, הפסיכולוגית והרגשית של ילדיהם. הוא קיבל מאות פניות ופרסם את מקצתן.
ג'וי פרסואד כתבה: "בתי לילי בת ה-11 היא בת יחידה, וכאשר היא מבודדת בבית – זה נורא. היא מאוד חברותית ונדיבה, ומבחינתה הניתוק של הקשרים החברתיים היה הרסני. בית הספר איננו רק מבחנים והצד הלימודי. הוא יותר מזה. הממשלה אכזבה אותי עמוקות. ליבי נשבר למחשבה על ההשלכות ארוכות הטווח. ילדים ייפגעו, וההנחה שילדים מתאוששים במהירות היא מזיקה ומתעלמת מן המציאות".
פרופ' ברברה טורנבול מאוניברסיטת נוטינגהם: "ההשפעה של הקורונה על החינוך והאישיות של ילדי הייתה קשה ואני חוששת שהיא תאריך ימים. הבידוד היה מבחינתם כמו כלא. הם לא יכלו לצאת לשחק, לא היה להם קשר נורמלי עם ילדים אחרים, אף אחד מהפעילויות החברתיות המסייעות להם להתפתח, הם לא ביקרו את סביהם. בני בן השמונה איבד את יכולתו להתבטא כבעבר. המורשת של זה על הילדים תימשך שנים".
סטף ספארק, רואת חשבון, סיפקה דיווח מזעזע במיוחד: "מתיו, בני בן התשע, לא קיבל סיוע כאשר בתי הספר נסגרו. הייתי צריך לשלם תמורת שיעורים פרטיים, כי השיעורים המקוונים לא עבדו איתו. שרלוט, בתי בת ה-12, הייתה חייבת ליצור קשרים חברתיים כי היא מתחילה את התיכון בספטמבר. מתיו נכנס לדיכאון עמוק בסגר הראשון ואמר לי שהוא רוצה להתאבד בגלל שכל כך קשה לו. הוא יושב ובוכה מדי יום. כל מה שהוא רוצה לעשות הוא לשחק פורטנייט, כי זו הדרך היחידה שלו לתקשר עם חברים".
אמה לואיז כתבה: "קספר, בני בן ה-18, איבד את כיתה י"ב החשובה כל כך, ולעולם לא יקבל אותה בחזרה. הוא היה ציר מרכזי במחלקת המוזיקה, שהייתה עבורו כמו משפחה. כל זה נתלש ב-15 החודשים האחרונים. הקש האחרון היה ביטול מסיבת הסיום. הם גם הרסו את השנתיים הראשונות של בני הבכור, ג'יימי, באוניברסיטה. צריך להשקיע הרבה כסף בייעוץ, כדי שהילדים יוכלו לדבר על כל זה".
ריצ'רד וויטיקייס, מנהל תכנות, מספר: "פלורה, בתי בת ה-16, נשלחה לבידוד ארבע פעמים למרות שלא היה לה מגע ישיר עם ילדים חולים. כאשר הייתה בבית הספר, היה עליה לבלות את כל ההפסקות בחוץ והחלונות בכיתה נותרו פתוחים; הצטננויות הפכו לבעיה גדולה יותר מאשר הקורונה. פיבי, בתי בת ה-19, סיימה את השנה הראשונה באוניברסיטה – שלמעשה ירדה לטמיון. אני חושש שהן יחלו בקורונה, אבל יותר חושש לבריאותן הכללית ולבריאותן הנפשית. המערכת צריכה לשים במקום הראשון את הילדים במקום את העובדים ולהפסיק להתייחס לילדים כאל מטרד".
מיכאלה גרטסייד, מנהלת עסק למשאבי אנוש: "אביגיל, בתי בת ה-13, רוצה ללכת לבית הספר. היא אוהבת את בית הספר, אהבה את אומנויות הבמה ואהבה לפגוש חברים. ילדים מתוסכלים כאשר ימי הספורט שלהם מבוטלים וכאשר טקסי הפרסים שלהם הופכים למקוונים, בעוד הם יכולים לראות קהלי ענק באצטדיון וומבלי או בווימבלדון. הם ממלאים את ההוראות, אבל לא מקבלים שוב דבר מן ההטבות".
האמנית אמה לא מסרה את שם משפחתה, ומיד נבין מדוע: "בני בן ה-11 הוא אוטיסטי ודיסלקטי. כאשר בתי הספר נסגרו במארס 2020, הוא אמור היה להישאר בבית הספר בשל מצבו, אבל בית הספר התייחס בעוינות לכך שיגיע ואסר עלי להביא אותו. זה נמשך שבועות ארוכים. לא יכולתי לעבוד והייתי מבודדת לחלוטין מבני משפחה, חברים וסיוע כלשהו. בני שונא את בית הספר והיה לי קשה מאוד לעניין אותו במשהו חינוכי. בית הספר לא נתן לנו תמיכה כלשהי, והוא לא היה יכול אפילו להתחיל את המשימות שקיבל משום שאין לו בבית את הציוד הדרוש".
ג'יימס קליפורד כתב: "בתי הספר ומשרד החינוך אכזבו אותי. דומה שהמצב בלונדון קשה במיוחד. מגוחך בעיני שאחד מילדי נשלח לבידוד ולא האחרים, כאשר כולם הולכים לאותו בית ספר. לילי, בתי בת הארבע, תקועה בבית ורואה אותם יוצאים ונהנים, ולה אסור. הבידוד המיותר הזה מנע מילדי משחקים, ימי ספורט ודברים נוספים".

תאריך:  05/07/21   |   עודכן:  05/07/21
+אושר צו להרחבת האחריות לשהיית קטין בבידוד קורונה
21:11 05/07/21  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) (בידוד בית והוראות שונות) (הוראת שעה) (תיקון מס' 31), התשפ"א-2021 ברוב של 41 תומכים ושני מתנגדים. התיקון מטיל חובה על אחראי על קטין - שהוא הורה, אפוטרופוס, אומן או מי שקטין נמצא במשמורתו או בהשגחתו ומתגורר עמו, לדאוג כי אם הקטין מצוי בבידוד או מחויב בבידוד הוא אכן ישהה בבידוד ולא יצא ממקום הבידוד אלא באישור הגורמים המוסמכים. אחראי על קטין שטרם מלאו לו 12 שנים המפר את חובתו זו יראו אותו כאילו הפר חובת בידוד, דבר המהווה עבירה פלילית.
כמו-כן, אישרה מליאת הכנסת את צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) (בידוד בית והוראות שונות) (הוראת שעה) (תיקון מס' 32), התשפ"א-2021 ברוב של 42 תומכים מול מתנגד אחד. התיקון מטיל החל מיום 25.6.21 בשעה 12:00, חובה גורפת לעטות מסיכה בעת שהות במקום שאינו שטח פתוח, למעט במקום המגורים. הפרת חובה זו מהווה עבירה פלילית.

+השופטים של שקד: לצמצם זכות העמידה
08:09 05/07/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שטיין מצטרף לקו של סולברג, בהסכמת מינץ ואלרון: "הזכות לבוא בשערי בג"ץ כעותר ציבורי נתונה רק למי שבא להעצים את הציבור הרחב או חלק ממנו ולהבטיח את זכויותיו"  ▪  שטיין דחה על הסף עתירה שביקשה לאסור לחסן את הילדים נגד הקורונה וחייב את העותרים בהוצאות בסכום חריג של 10,000 שקל לטובת אוצר המדינה

שטיין. "להיעצר בפתח השער" [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
בנט ובורלא שוחחו על אסטרטגיות להתמודדות עם הנגיף, בדגש על וריאנטים קיימים ועתידיים, וכן על האפשרויות לאספקת חיסוני פייזר נוספים לישראל    על הפרק עסקות להחלפת חיסונים בין ישראל למדינות אחרות
צ'לו רוזנברג
אינני מבין גם את ההפקרות המכונה בידוד    איך ייתכן שבנושא הזה מצפצפים החוזרים מחו"ל המחויבים בכך? 5,000 שקל קנס? מדוע לא 50,000 שקל או חלופת מאסר של חודש-חודשיים?
איציק וולף
הרשויות בגרמניה המליצו לתושבי המדינה שכבר קיבלו מנת חיסון אחת נגד נגיף הקורונה מתוצרת אסטרה-זניקה לקבל חיסון של יצרנית אחרת המסתמך על טכנולוגיית mRNA כמנה השנייה של החיסון    אנגלה מרקל כבר קיבלה חיסון מתוצרת מודרנה אחרי שמנת החיסון הראשונה שקיבלה הייתה מתוצרת אסטרה-זניקה
צ'לו רוזנברג
איך ייתכן שבנושא הזה מצפצפים החוזרים מחו"ל המחויבים בכך? 5000 שקל קנס? מדוע לא 50,000 שקל או חלופת מאסר של חודש-חודשיים?
איציק וולף
הבוקר נפרקו בנתב"ג טונות של ציוד לוגיסטי להקמת אוהל בגודל של כ-1,500 מ"ר, שיאפשר להרחיב משמעותית את מספר בדיקות הקורונה לעוברים בשדה עם תחילת טיסות הקיץ    העבודות להקמתו יארכו עד לכניסת השבת ויימשכו במוצ"ש במטרה להעמידו כבר בתחילת השבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il