X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מדוע התבקש הבית הלבן לתרום חיסונים לוויטנאם

היחס המשתנה קורונה-כלכלה

זן הדלתא פוגע פחות בצמיחה אבל מאיץ את האינפלציה - מנתח אקונומיסט הפגיעה העיקרית היא בשירותים, ומגבלות עליהם יהיו כבדות מבחינה כלכלית ושוליות מבחינה בריאותית
▪  ▪  ▪
חיילים בדרך לבתי חולים בעיר הו צ'י מין [צילום: AP]

היה זה קיץ של הפתעות בלתי נעימות לכלכלה העולמית. הצמיחה בארה"ב, אירופה וסין איטית מכפי שקיוו המשקיעים. המחירים לצרכן עולים בשיעור מדאיג, במיוחד בארה"ב. אפילו בגוש האירו הם עלו באוגוסט ב-3% בהשוואה לאשתקד – השיעור הגבוה ביותר מזה עשור. כלכלנים מודאגים מן המחסור בחלקים ובעובדים, מהתובלה האיטית והיקרה וממגבלות הקורונה.
האשם הוא זן הדלתא, קובע אקונומיסט, אבל השפעתה של הקורונה על הכלכלה משנה את צורתה. העולם התרגל להתפשטות הנגיף ולכן שגלי תחלואה גורמים להפסקה פתאומית של הפעילות ולירידה במחירים. לעומת זאת, הדלתא נראה כגורם לפגיעה פחות קשה בצמיחה אך להאצה באינפלציה. הסיבה: במדינות בעלות שיעור התחסנות גבוה, הצרכנים פחות חוששים לצאת לקניות. לפני שנה מספר הסועדים במסעדות בארה"ב היה מחצית מאשר באוגוסט 2019; השנה הירידה היא 10% בלבד, למרות שמספר החולים המאושפזים גבוה פי שלושה. מצב החירום בטוקיו אינו מרחיק את הקונים מהחנויות. רק במדינות שהנהיגו צעדים דרקוניים, כמו אוסטרליה וניו-זילנד, הלקוחות נשארים בבית ויש סימנים של מיתון מחודש.
במקביל, התפשטות הדלתא ממשיכה לשבש את שרשרת האספקה העולמית, כאשר הצרכנים – במיוחד בארה"ב – רוצים לקנות יותר מכוניות וציוד ספורט מאשר אי-פעם. התפרצויות בדרום-מזרח אסיה גורמות לסגירת המפעלים ורשתות הלוגיסטיקה ומאריכות את הפגיעה באספקה. קמעונאים אמריקנים גדולים לוחצים על הבית הלבן לתרום יותר חיסונים לוויטנאם, כדי שמפעליה החיוניים יוכלו לחזור לעבוד. המחסור גורם לעליית מחירים.
ליחסים המשתנים בין הנגיף לכלכלה יש השלכות מבחינת מקבלי ההחלטות, מציין אקונומיסט. הם לא יוכלו לחזור על הטריק בו השתמשו בתחילת המגיפה: הגבלת תנועה כדי להכיל את הנגיף לצד הזרמת סיוע כדי ליצור זינוק בביקושים. התאוששות במגזר השירותים היא כעת הדרך המהירה היחידה לצמיחה מואצת, משום שזהו החלק החלש כעת של הכלכלה. הוצאת משקי הבית האמריקניים בתחום השירותים ברבעון השני של השנה הייתה נמוכה ב-3% מאשר בתקופה המקבילה ב-2019. אם הדלתא ימשיך לפגוע בתחומים כמו הפנאי והאירוח, תמריצים נוספים רק יאיצו עוד יותר את האינפלציה.
קשה לטעון שהחשש מפני הנגיף מפחיד צרכנים מלהוציא את כספם, ושלמגבלות הקורונה יש לפיכך השפעה כלכלית מועטה. קשר חלש יותר בין התחלואה לבין חופש התנועה, והצורך להאיץ את מגזר השירותים, מעלים את מחירו של סגר. אם הלחץ על בתי החולים יוביל אפילו מדינות בעלות התחסנות גבוהה, כמו בריטניה, להגביל את השירותים בחודשי החורף – הנזק הכלכלי ממגבלות כאלו יהיה רב והתועלת הבריאותית תהיה מועטה. גל הדלתא עשוי לשכוך בקרוב ולהוריד את הלחץ מעל הכלכלה. אם זה לא יקרה, או אם זן אחר יתפוס את מקומו – יהיה קשה יותר להצדיק את מחירם של הצעדים למאבק בנגיף.

תאריך:  02/09/21   |   עודכן:  02/09/21
+לא רק לחוזרים מחו"ל: פיקוח טכנולוגי לכלל המבודדים
01:07 03/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת החוקה: "אכיפת הבידודים היא עקב אכילס בהתמודדות עם הקורונה והחוק יסייע בשיפור האכיפה והגנה על הציבור"  ▪  המשטרה: בחודש אוגוסט כ-40% שיתפו את מיקומם; בין 7,500-6,500 ביקורי בית ביום למבודדי חו"ל  ▪  אושר המתווה המשופר המחריג ילדים בעלי תו נכה מהתו הירוק

ח"כ גלעד קריב [צילום: מן הטלוויזיה]
+עודכנו תנאי הבידוד לנכנסים לארץ וליוצאים ממנה
23:30 02/09/21  |  עידן יוסף

ממחר (3.9.21) מחוסן או מחלים החוזר ממדינה כתומה, מחויב בבידוד עד לקבלת תוצאת PCR שלילית עוד עד חלוף 24 שעות מכניסתו לישראל, בתנאי שמתקיים בו אחד התנאים הבאים:
  • מחוסן במנה שלישית ("בוסטר")
  • מחוסן במנה שנייה ולא חלפו 6 חודשים מיום החיסון השני
  • מחלים שקיבל מנת חיסון
  • בעל אישור החלמה או תעודת מתחסן ישראלית, אשר יצא מישראל 7 ימים אחרי החיסון או חזר אליה 14 ימים אחרי החיסון (לא כולל יום החיסון)
וכן
  • מחלים על בסיס בדיקת PCR
  • בעל אישור החלמה ממשרד הבריאות על בסיס בדיקת PCR שבוצעה בישראל או תועדה בישראל, ולא חלפו שישה חודשים מיום קבלת אישור ההחלמה.
תנאי הכניסה והיציאה למדינות אדומות וצהובות ללא שינוי:
  • מדינות צהובות - מחוסנים ומחלימים חייבים בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית או 24 שעות (לפי המוקדם), מי שלא התחסנו או החלימו חייבים בבידוד מלא.
  • מדינות אדומות - הנסיעה אסורה, גם למחוסנים ולמחלימים.
  • למעט מי שקיבלו אישור מוועדת החריגים, ואלו יחויבו בבידוד מלא.
כמו-כן, לאור עידכון צו בריאות העם, כלל הנוסעים ששבו ממדינה כתומה ועונים להגדרה החדשה של מחוסן או מחלים, רשאים להשתחרר מבידוד מחר (3.9.21). במקרה של אכיפת פקח, ניתן להציג לו את הודעת הטקסט שנשלחה ממשרד הבריאות בצירוף תעודה מזהה.

+נמנעה כניסתם לארץ של שני נוסעים שהגיעו ארצה עם אשרות מזויפות
21:56 02/09/21  |  עידן יוסף

שני נוסעים שזייפו את אשרות הכניסה שלהם לארץ, נתפסו בנתב"ג, התפרעו בשדה התעופה ועכשיו מוחזרים בחזרה לארצות הברית (גלי צה"ל).

+עלייה קלה במספר החולים קשה
21:45 02/09/21  |  עידן יוסף

‏משרד הבריאות: 7,640 מאומתים מחצות, עלייה קלה במספר החולים הקשים, 31 מתו ביממה האחרונה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
הסכום ישמש, בין היתר, לתגבור מערך הבדיקות והדיגום למבוגרים ותלמידי בית ספר בערים כתומות ואדומות, לתמיכה במחלקות הקורונה בבתי החולים וחיזוק מבצע החיסונים
מירב ארד
את הדברים אמר מנהל המחלקה יחב"ל במשרד הבריאות, בדיון בו אישרה ועדת הכלכלה להדק את הפיקוח על היוצאים לאוקראינה ולחייב גם מחלימים ומחוסנים להציג בדיקה שלילית לפני היציאה    הקנס על הפרת התקנות - 2,500 שקלים
רפי לאופרט
בעידן של קורונה פעילה, מדינת "ברדק" היא מדינה ששוחקת בצורה חסרת אחריות את משאביה ואת האנרגיות החיוביות של אזרחיה באמצעות חוסר משילות, שמקורו באמונות תפלות ושקריות ומשמעת ציבורית רופסת. הללו מחבלים באינטרס הציבורי המרכזי של צימצום החולי והתמותה תוך כדי קיום אורח חיים קרוב ככל האפשר לנורמטיבי
כתיבת המומחים
איציק וולף
על-פי צו בריאות העם אמורים מחוסנים ומחלימים לקבל פטור מבידוד מלא ממדינות שאינן אדומות ולהזדקק לבידוד של 24 שעות בלבד או עד לקבלת תוצאה שלילית של הבדיקה שבוצעה בנמל התעופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il