X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פרופ' שרה גילברט מאוניברסיטת אוקספורד קוראת להקדיש משאבים לקראת המגיפה הבאה גארדיאן מצטט אזהרה מפני מצב קשה במיוחד הצפוי בבתי החולים בשל זן האומיקרון
▪  ▪  ▪
גילברט. "לא לאבד את הידע" [צילום: פייסבוק / אוניברסיטת אוקספורד]

מגיפת הקורונה רחוקה מלהסתיים והמגיפה הבאה עלולה להיות קטלנית עוד יותר – מזהירה (6.12.21) פרופ' שרה גילברט מאוניברסיטת אוקספורד, אשר עמדה בראש הצוות שפיתח את החיסון שמייצרת חברת אסטרה-זנקה. 265 מיליון איש ברחבי העולם לקו בקורונה ו-5 מיליון מתו, וכאמור – גילברט אומרת שהמגיפה הבאה עלולה להיות מדבקת עוד יותר וקטלנית עוד יותר.
"לא תהיה זאת הפעם האחרונה בה נגיף מאיים על חיינו ופרנסתנו. האמת היא, שהבא יהיה גרוע יותר. הוא יהיה יותר מדבק, או יותר קטלני, או שניהם", אמרה גילברט, כפי שמצטט אותה גרדיאן. עוד הדגישה, כי אין לאבד את ההתקדמות המדעית והידע שהושגו במחקר הקורונה. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מצב בו עברנו את כל זה, ואז לגלות שההפסדים הכלכליים העצומים שספגנו משמעותם שעדיין אין מימון למוכנות למגיפה. בדיוק כשם שאנחנו משקיעים בצבא ובמודיעין ובדיפלומטיה כדי להתגונן מפני מלחמות, אנחנו חייבים להשקיע באנשים, מחקר, ייצור ומוסדות כדי להתגונן מפני מגיפות", הוסיפה גילברט.
לדברי גילברט, זן האומיקרון כולל מוטציות שכבר ידוע שהן מדבקות יותר, ושהנוגדנים שנוצרים באמצעות חיסונים או החלמה עשויים להיות פחות יעילים למניעת הידבקות בו. אבל, הדגישה גילברט, אין זה אומר שתהיה פחות הגנה מפני תחלואה קשה ותמותה. "עד שנדע יותר, עלינו להיות זהירים ולנקוט צעדים כדי להאט את התפשטות הזן החדש".
גרדיאן מזכיר, כי מהיום (7.12.21) חייבים כל הנכנסים לבריטניה להציג בדיקה שלילית מ-48 השעות שלפני ההמראה. אבל פרופ' מארק וולהאוס אומר שייתכן שכללים אלו באו מאוחר מדי. "אם אומיקרון כבר בבריטניה, ואין ספק שהוא כאן, אם יש הדבקה בקהילה, והרושם הברור הוא שיש כזאת – אזי הדבקה בקהילה היא שתניע את הגל הבא. זה לא יעשה הבדל מהותי", הוא סבור.
נשיאת הקולג' המלכותי לרפואת חירום, ד"ר קתרין הנדרסון, מזהירה, כי בתי החולים בבריטניה יהיו במצב קשה אם האומיקרון יגרום לזינוק באשפוז והם עלולים להתקשות בהתמודדות עם הקורונה. "זה די גרוע כבר כעת, זה יחמיר – ואם הזן החדש יהפוך למשמעותי מבחינת המספרים וההדבקה והאשפוז – נהיה במצב מאוד מאוד קשה".
מנהיג הלייבור, קיית שטרמר, התבטא בצורה החריפה ביותר מבחינתו עד כה כלפי סרבני החיסונים. שטרמר, אשר קיבל אתמול את זריקת הדחף, אמר שעליהם "לשקול את ההשלכות של החלטתם, לחשוב שוב ולהתחסן. מתסכל ומדאיג שכל כך הרבה מיטות בבתי החולים ומשאבים של מערכת הבריאות הלאומית נתפסים בידי מי שבחרו שלא להתחסן", הוסיף. שטרמר קרא לממשלתו של בוריס ג'ונסון להגביר את המאמצים להעניק את זריקות הדחף.

תאריך:  07/12/21   |   עודכן:  07/12/21
+מסקנת ביניים: אין המלצה לחיסון ילדים מחלימים
22:50 07/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההכרעה במתן חיסוני קורונה למחלימים בני 11-5 תמתין עד לקבלת נתונים נוספים לגבי השפעת זן האומיקרון על התחלואה  ▪  עם זאת, אם חלפו 3 חודשים מההחלמה רשאי ההורה לחסן את ילדו

חיסון ילד בנתיבות [צילום: פלאש 90]
+עובד זר חיובי לקורונה נמלט מנתב"ג
19:26 07/12/21  |  עידן יוסף

עובד תאילנדי שהיה אמור לטוס בטיסת אל על חזרה לתאילנד מנתב"ג. עשה בדיקת קורונה והתברר שהוא חיובי, אבל נמלט מנתב"ג לפני שהספיקו לעצור אותו. משרד הבריאות פנה למשטרה בבקשה לאיתורו.

+ה-CDC פרסם אזהרת מסע לצרפת, פורטוגל, קפריסין וירדן
10:47 07/12/21  |  מירב ארד

המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) פרסם אתמול (יום ג') אזהרת מסע למספר מדינות, בהן: צרפת, פורטוגל, קפריסין, אנדורה, טנזניה וירדן בשל "סיכון גבוה מאוד" לתחלואת נגיף הקורונה. במרכז ציינו כי אדם אשר חייב לבקר באחד מיעדים אלה, עליו לוודא שהוא מחוסן באופן מלא לפני הנסיעה.

+חג קורונה שמח
10:26 07/12/21  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

19,000 בקבוקונים [צילום: אנדראה אלכסנדרו/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
יפעת גדות
איציק וולף
ראש עיריית ניו-יורק היוצא הודיע כי מ-27 בדצמבר יחויבו כל עובדי המגזר הפרטי בעיר להתחסן נגד קורונה    מדובר בכ-3.7 מיליון בני אדם    "החלטנו על מכה מקדימה ועל מעשה אמיץ נגד המשך הגידול בתחלואה"
איציק וולף
ראש הצוות המקצועי לטיפול במחלת הקורונה, זונג ננשן, פרט לראשונה מהם התנאים שבהם סבור הממשל הסיני שניתן יהיה לחזור לפעילות כלכלית נורמלית    "לא חוששים מזן אומיקרון"
מירב ארד
לאחר פגרת חנוכה ידרשו התלמידים לבצע בדיקת אנטיגן ולהציג הצהרת הורים חתומה עם תוצאה שלילית כתנאי כניסה למוסד החינוכי    רה"מ בנט: "העובדה שישראל היא אי-של תיפקוד ובריאות היא תוצאה של ניהול הדוק ביותר"
יהודה קונפורטס
איכוני השב"כ חזרו השבוע לכותרות - מה שהעלה ביקורת, ובצדק    אלא שהממשלה עושה כאן מעשה שלא ייעשה, וצריכה להבין שעליה להפסיק אותו - ומיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il