X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הזן החדש מדבק הרבה יותר אבל מסוכן פחות נכון לעכשיו מספר המאושפזים גדל במהירות, אך בסופו של דבר העלייה באשפוז עשויה להיות נמוכה בהרבה מאשר בתחלואה
▪  ▪  ▪
בדיקות קורונה, סן פרנציסקו [צילום: מרסיו סנצ'ז, AP]

למעלה מ-800,000 אמריקנים כבר מתו מן הקורונה ומספר הנדבקים היומי שובר שיאים – אך וושינגטון פוסט טוען שיש סיבה לאופטימיות. רוב האמריקנים קיבלו לפחות מנת חיסון אחת, מה שמוריד את הסיכון לתחלואה קשה. ומה שחשוב יותר: טבעו של הנגיף השתנה, כאשר האומיקרון המדבק-יותר תופס את מקומם של זנים קודמים. לנוכח המחקרים המלמדים בבירור שהוא פחות מסוכן, ייתכן שאנו מצויים בפתחו של שלב חדש במגיפה, בו היא נפוצה יותר אך השפעותיה מצומצמות בהרבה. הניסיון מלמד שיש להתייחס בזהירות לסימנים מעודדים אלו, אך הפוסט מדגיש שתי נקודות.
ראשית, תחלואה קלה יותר לצד הרבה יותר מקרים – משמעותם יותר מאושפזים. באמצע דצמבר הזכיר העיתון את אחד המונחים הפופולריים בתחילת הקורונה: לשטח את העקומה, כדי למנוע הצפה של בתי החולים. משמעות הדבר היא, שלא צריך להשתמש בהכרח באותה טקטיקה כדי להפחית את הלחץ מעל בתי החולים. לא תמיד צריך סגר נרחב, אלא יש לבחון נקודתית מה דרוש מול עלייה במספר המקרים. שיטוח העקומה בעזרת חיסונים ומסיכות יכול להבטיח שהמערכת לא תקרוס תחת העומס.
בשבועות האחרונים ניכרים סימני לחץ במערכת הבריאות האמריקנית. בכמה מן המדינות תופסים חולי קורונה שליש מן המיטות במחלקות לטיפול נמרץ. נכון שחלק מן העלייה נובע מאבחון קורונה אצל חולים שהגיעו מסיבות אחרות, אך אין ספק שיש עלייה במספר הפונים לאשפוז בשל הקורונה.
כאן המתימטיקה נכנסת לתמונה. מאז החלה הקורונה בארה"ב, אושפזו 13% מן המאומתים. אם היו 2.5 מיליון מאומתים בנובמבר, מספר המאושפזים אמור היה להגיע ל-325,000. נניח ששיעור האשפוז בשל האומיקרון הוא שליש מאשר בזנים הקודמים (הנחה גרידא); על 2.5 מיליון מאומתים, אמורים היו להיות 108,000 מאושפזים. אבל נכון לעכשיו, מספר המאומתים היומי הממוצע בינואר הוא 460,000. אם הקצב הזה יימשך, מספר המאושפזים החודש צפוי להגיע ל-620,000 – כפליים מאשר בנובמבר. זהו הסיכון: הרבה יותר מקרים מובילים ליותר מאושפזים, גם בשיעור אשפוז נמוך יותר.
שנית, נכון לעכשיו אין מתאם של ממש בין מספר המאומתים למספר המאושפזים, משום שהנתונים על האשפוז אינם ברורים. הפוסט בחן את המגמות – ולא את המספר המוחלטים – ביחס שבין המאומתים למאושפזים מאז מאי 2020. כאשר בוחנים את המצב בניו-יורק, בה האומיקרון כבר התפשט בצורה מהירה, העלייה באשפוז איטית יותר מאשר העלייה בהידבקות ביחס לגלים קודמים של המגיפה – אך היא עדיין מהירה. קשה לדעת האם בסופו של דבר העלייה באשפוז תהיה נמוכה מהותית מאשר העלייה במאומתים (בשל הפער בקצב בין שתי המגמות). המשמעות איננה שאין צדק במחקרים המלמדים שהאומיקרון פחות מסוכן; המשמעות היא שדרושה זהירות.
כולם רוצים שהקורונה תסתיים, ולכן כל קרן אור באפילה נראית כמו בוקר חדש או לפחות כמו התבהרות. השאלה כעת היא כמה אמריקנים יגיעו בבטחה ליעד ומה יהיה המחיר בדרך. ייתכן שהאומיקרון הוא השלב הקשה האחרון, אבל צריך להתקדם באיטיות ובבטחה.

תאריך:  07/01/22   |   עודכן:  07/01/22
+שלושה מעובדי הכנסת נמצאו חיוביים לקורונה
13:28 07/01/22  |  עידן יוסף

איש משמר הכנסת, עובדת ערוץ כנסת ועובד מאחת מוועדות הכנסת הודיעו לקצין הכנסת כי נמצאו חיוביים לקורונה. איש המשמר ועובדת הערוץ שהו לאחרונה במשכן ביום שלישי ועובד הוועדה ביום חמישי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיבות לאופטימיות מול האומיקרון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
עובדי מערכת החינוך יידרשו בהצגת תו ירוק או בחלופת בדיקות כפי שהיה נהוג עד היום    ממוני הקורונה בבתי הספר היסודיים יבצעו בדיקות אנטיגן לתלמידים ולצוותי הוראה במקרה של חשיפה למאומת
איציק וולף
יו"ר ארגון הבריאות העולמי טוען כי חוסר היכולת של מנהיגי המדינות להגדיל את שיעורי החיסונים במדינות עניות הוא שמוביל לסביבה שבה מתפתחים זנים חדשים של נגיף הקורונה    "אי שוויון בחלוקת חיסונים הוא רוצח אנשים ועבודות, הוא מסכן את התאוששות הכלכלה העולמית"
מירב ארד
המלצת משרד הבריאות התקבלה לנוכח המדיניות שהוגדרה מראש על-ידי הממשלה, לפיה מנגנון המדינות האדומות יושהה במצב בו מספר המאומתים הנכנסים מחו"ל יורד מתחת ל-5% מכלל התחלואה במדינה
יונתן אורון
מה שמעניין אותי הוא איך אותם מתנגדי חיסונים היו פועלים ומתנהגים אם הקורונה הייתה פוגעת בעיקר בילדים    אני מרשה לעצמי להניח שכל אחד ואחת מהם, ללא יוצא מן הכלל היו מתחסנים, למרות כל החששות
ערן גרף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il