X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בריטניה, צרפת וספרד פונות ממגבלות לעבר חיי שגרה עם הנגיף ומדברות על התייחסות אליו כמו אל שפעת עונתית ניו-יורק טיימס מדווח, כי חלק מן המומחים מזהירים שעדיין מוקדם מכדי לומר שהמגיפה הפכה למחלה
▪  ▪  ▪
מדריד. "יצטרכו לחיות עם זה" [צילום: גרגוריו בורג'ה, AP]

בבריטניה, צרפת, ספרד ומדינות נוספות באירופה מנסים פוליטיקאים ומומחים לבריאות הציבור גישה חדשה לקורונה: היא הופכת לחלק מחיי היום-יום. הממשלות מנצלות את הרגע בו התחלואה פחות קשה, ובחלק מן המקומות מספר החולים החדשים מתחיל לרדת; הן מורידות את הרגל מהגז של שעת החירום – מדווח ניו-יורק טיימס.
ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ז, הכריז בשבוע שעבר שהאזרחים "יצטרכו ללמוד לחיות עם זה כמו עם הרבה נגיפים אחרים" ושהטיפול בקורונה צריך להיות דומה יותר לטיפול בשפעת. שר הבריאות הצרפתי, אוליביה וראן, אמר לאחרונה, כי ייתכן ששיעורי ההידבקות וההתחסנות הגבוהים עשויים לבשר שזהו הגל האחרון.
השינוי התחולל למרות שארגון הבריאות העולמי הזהיר בשבוע שעבר מפני התייחסות לקורונה כמו אל שפעת עונתית, באומרו שמוקדם מכדי לקבוע זאת. גל האומיקרון ממשיך לשטוף את היבשת ורוב תושבי העולם אינם מחוסנים – מה שמותיר בעינה את הסכנה של התפתחות זנים נוספים. ועדיין, תומכי גישת "ללמוד לחיות עם זה" מציינים שהגל הנוכחי שונה מקודמיו בכמה מובנים חשובים, כולל שיעור התחסנות גבוה באירופה (במיוחד במערב היבשת) ושיעור אשפוז נמוך.
רק איטליה החמירה את המגבלות
גישה זו בולטת בשינויי המדיניות בבריטניה, שממשלתה נטשה את גישת "לוחמה כוללת" עליה המליצה מערכת הבריאות רק בחודש שעבר. השינויים כוללים בידוד קצר יותר וביטול דרישת הבדיקות מן הנכנסים למדינה. יש כמה סימנים לכך שבריטניה עומדת בפני נקודת מפנה: מספר המקרים החדשים שלשום (14.1.22) היה קצת פחות מ-100,000 – צניחה של 45% לעומת השבוע הקודם. אחת הדאגות הגדולות ביותר באנגליה הייתה הלחץ שיפעילו שיעורי ההידבקות על מערכת הבריאות, אבל החשש שמא בתי החולים יוצפו בחולים הולך ומתפוגג.
בספרד תופעל מערכת בקרה חדשה כאשר מספר המקרים בגל הנוכחי יתחיל לרדת, והממשלה כבר הקלה חלק מן המגבלות. אבל קריאתה להתייחס לקורונה כמו לשפעת ספגה ביקורת מצד חלק מן הרופאים וארגונים של אנשי מקצוע, כמו גם מצד סוכנות התרופות האירופית האומרת שהנגיף עודנו מתנהג כמו מגיפה ולא כמו מחלה.
בצרפת ממשיך מספר החולים החדשים לעלות, עם קרוב ל-300,000 ביום בשבוע היוצא – כמעט פי שישה מאשר בחודש שעבר. אבל הנשיא עמנואל מקרון, העומד בפני בחירות בחודש אפריל, פועל להותיר על-כנן מגבלות מינימליות ומתמקד בקריאה לצרפתים להתחסן. ממשלתו דחתה את הטענה לפיה הרימה ידיים במאמץ להקטין את מספר הנדבקים, במיוחד בבתי הספר, שם שבתו מורים רבים בשבוע שעבר במחאה על חוסר הבטיחות בכיתות.
גרמניה מפגרת בכמה שבועות אחרי שכנותיה בהתמודדות עם העלייה בהידבקות, מציין הטיימס. בסוף השבוע הגיע מספרם לשיא של יותר מ-80,000 ביום. אבל מומחים עצמאיים אינם ממליצים לממשלתו הטרייה של אולף שולץ להטיל מגבלות חדשות, למרות שהכל מסכימים שמספר המקרים ימשיך לעלות.
גם איטליה רושמת שיעורי הידבקות מן הגבוהים בשנתיים של הקורונה. בניגוד למדינות אחרות באירופה, היא החמירה את המגבלות בשבועות האחרונים, כולל חובת התחסנות לבני 50 ומעלה ודרישה לתו ירוק כתנאי לשימוש בתחבורה הציבורית. לדברי משרד הבריאות המקומי, המדינה עודנה ב"שלב רגיש" והעלייה במספר הנדבקים מפעילה לחץ על היחידות לטיפול נמרץ. מדענים איטלקים מסכימים, שמוקדם לומר שהמגיפה הפכה למחלה.
זהירות דומה שוררת בקרב מומחי בריאות רבים באירופה. חלקם פרסמו בשבוע שעבר ב-British Medical Journal קריאה להידוק שיתוף הפעולה בהתמודדות עם המגיפה. לטענתם, קיים עדיין צורך דחוף להפחית את מספר ההידבקויות, כדי למנוע את הצפת מערכות הבריאות וכדי להגן על חיי הציבור והמשקים. "אפילו על-פי התחזיות האופטימיות ביותר, עלולות להיות השלכות הרסניות אם האומיקרון יוכל להתפשט בחופשיות".

תאריך:  16/01/22   |   עודכן:  16/01/22
+10 חולי קורונה שסרבו לקבל תרופה מתו מסיבוכים
21:32 16/01/22  |  עידן יוסף

עשרה חולי קורונה מתו מסיבוכים של המחלה לאחר שסירבו לשכנועי קופת החולים מאוחדת לקבל את תרופת הנוגדנים של חברת רג'נרון.

+ישראל מקום שני בעולם במספר מאומתים לנפש
21:07 16/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מספר החולים במצב קשה זינק ל-436, מקדם ההדבקה בירידה לפי הנתונים הרשמיים אך ניטור השפכים מצביע דווקא על עלייה  ▪  במשרד הבריאות דנים בקיצור הבידוד ל-5 ימים  ▪  בנט: עד סוף השבוע יגיע לארץ עוד משלוח משמעותי של תרופת פייזר

בדיקת קורונה בבית חשמונאי [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+"דיון אחד של מעצר עד תום הליכים יעוגן כחובה בפני שופט"
15:30 16/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

דברי יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב  ▪  קרפ"ר שב"ס: "היו לנו למעלה מ-2000 מאומתים ונפטרו 4. בארה"ב תחלואה של פי 3-2 ותמותה גבוהה פי 19 ביחס לשב"ס, הודות לפעולות שנקטנו בהם"  ▪  בקרב האסירים כ-60% מחוסנים חיסון שלישי. עצורים שנקלטים 90% מהם לא מחוסנים

ח"כ קריב. "מצפה שתהיה היערכות שלא לפגוע בדיונים אחרים" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+צה"ל: 11,500 מאומתים בשורות הצבא
15:06 16/01/22  |  עידן יוסף

נכון להיום (א'), 11,542 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים לנגיף הקורונה במצב קל. נכון ליום (ה') 8,434 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

+"בוחנים את קיצור הבידוד לעובדים מאומתים בתפקידים חיוניים"
14:27 16/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שרי הממשלה לוחצים על משרד הבריאות: קצרו את הבידוד ל-5 ימים  ▪  השר פורר קרא להעניק לשרים סמכויות לפטור מבידוד חולים מאומתים ללא תסמינים  ▪  השר חילי טרופר התגלה כחיובי לקורונה

פרופ' אש. לחץ מצד השרים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+השחקניות גילה אלמור ואסנת פישמן חיוביות לקורונה
13:20 16/01/22  |  מירב ארד

השחקניות גילה אלמגור ואסנת פישמן נמצאו חיוביות לקורונה.

+בנט: אנו נכנסים לעין הסערה
11:54 16/01/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לגל האומיקרון ואמר כי נראה שהנגיף הגיע כבר לכל בית וכי רבים - כולל שרים בממשלה - כבר מאומתים  ▪  "עד סוף השבוע יגיע לארץ עוד משלוח, משמעותי, של מנות תרופה של פייזר"

בנט. האומיקרון כבר בכל בית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שינוי גישה במדינות מרכזיות באירופה: לחיות עם הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
הוא חש בטוב ושוהה בביתו שבנוקדים    זהו השר הרביעי שנדבק בנגיף, וקדמו לו בר-לב, לפיד ואלקין    גם חברי הכנסת דודי אמסלם ומשה טור פז נמצאו חיוביים לקורונה
מירב ארד
טייס האיירבוס A380 מא ג'יאן, בילה בילה 189 ימים ו-4,536 שעות בהסגר במהלך 2021, וזכה לכינוי "מלך הבידודים"
איציק וולף
עשרות בעלי עסקים מתחום האירועים מפגינים מול ביתו של ראש הממשלה ברעננה בדרישה להשקת מתווה פיצויים לנוכח ביטולי האירועים בשל הגל החמישי של הקורונה    "למרות אובדן ההכנסה אנחנו ממשיכים לשלם תקורות של עד מאות אלפי שקלים בחודש"
איציק וולף
מתחם ״הבדק וסע״ לבדיקת אנטיגן מפוקח מהבודדים בארץ שהוקם בשער בנימין בהפעלת חברת אינווויז'ן care מצטרף למתחמים רגילים ביישובים עלי ונריה. בתחילת השבוע צפויה החברה להרחיב את מספר המתחמים ביישובים, במזרח ובמערב בנימין וביישובי גוש אדומים
איציק וולף
שר ההגירה האוסטרלי הודיע כי השתמש בסמכותו לביטול אשרת הכניסה של הטניסאי הסרבי הבכיר שלא התחסן נגד קורונה    "האינטרס הציבורי חייב לנקוט צעד זה"    שלילת האשרה תהיה בתוקף לשלוש שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il