X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פעילה למען איכות הסביבה תומכת, במאמר בגארדיאן, ביוזמתו של ראש העירייה להקטין ב-27% את מספר המכוניות הפרטיות ומצביעה על יוזמות דומות ברחבי העולם
▪  ▪  ▪
לשפר את התחבורה הציבורית [צילום: אלברטו פזאלי, AP]

בשבוע שעבר (14.1.22) התבקשו תושבי לדון להימנע מפעילות גופנית מאומצת, בשל זיהום אוויר גבוה מן הרגיל. הממשלה צפתה שהזיהום יגיע לרמה הגבוהה ביותר האפשרית, לראשונה מזה ארבע שנים. ההמלצה הזאת נגעה לפגיעים במיוחד – זקנים, ילדים, בעלי מחלות לב ובעלי מחלות ריאה – במקום להמליץ לנהגים להעדיף תחבורה ציבורית. אבל ברור שאין דרך להיאבק בשינויי האקלים בלא הפחתה אמיתית בתעבורה – כותבת בגרדיאן הירה חאן-אדואגן, מראשי מלכ"ר איכות הסביבה Possible.
אם לונדון רוצה להיות העיר של כולם, כולל הנהגים, היא חייבת לפעול ברצינות להפחתת מספר הנהגים הפרטיים ברחובותיה. לכן יש לשבח את ראש העירייה, סאדק חאן, על יוזמתו להפחית את מספרם ב-27%. אומנם אפשר לעשות יותר, אך זהו צעד חשוב בכיוון הנכון. ערים ברחבי העולם שהפחיתו את מספר הנהגים הפכו למקומות שטוב יותר לחיות ולעבוד בהם: נקיות יותר, בטוחות יותר, עם תושבים בריאים יותר להם יש יותר אפשרויות התניידות בהן.
סגנו של חאן לענייני תחבורה, סֶבּ דאנס, אמר לאחרונה שבקרוב נהיגה תהיה בלתי מתקבלת על הדעת מבחינה מוסרית – והוא צודק, טוענת חאן-אדואגן. היא מתגוררת ברובע טאואר המלטס, הסובל מזיהום כבד למרות מיעוט בעלי המכוניות מבין תושביו, משום שעוברים בו שלושה כבישים ראשיים. זהו רובע יפהפה, אבל קשה מאוד להבחין בכך בימים של זיהום כבד; וההשלכות הרפואיות, כולל על ילדים, מתועדות היטב.
ברחבי העולם גוברת ההכרה בבעיות אלו. ראש עיריית פריז, אן הידלגו, זכתה אשתקד בכהונה שנייה לאחר מסע בחירות שקידם הפחתה בתחבורה בעיר. היא הציעה להפוך את פריז ל"עיר של 15 דקות", בה רוב המשימות היום-יומיות יוכלו להתבצע בהליכה או ברכיבה על אופניים. ברלין בוחנת סגירת שטח בגודל מנהטן לכניסת מכוניות פרטיות, יש בה למעלה מ-600 ק"מ של שבילי אופניים ותחבורה ציבורית מעולה גורמת לכך שהמכונית שוב אינה האפשרות הטובה ביותר. מקבלי ההחלטות ברחבי העולם מתחילים להבין את משמעויותיו של זיהום האוויר שגורמות המכוניות, ואשר רובן נופלות על בני מיעוטים ועל בעלי הכנסות נמוכות. הם מגיעים למסקנה שיש לסיים את הדומיננטיות של המכוניות.
צעדים של תימחור חכם – גביית תשלום מן הנהגים בהתאם למרחק הנסיעה, הזמן והמיקום – ימלאו תפקיד חשוב בהפחתת התנועה ברחובות, צופה חאן-אדואגן. בלונדן הם יוכלו לסייע לתאגיד התחבורה העירוני לגייס כספים הנחוצים מאוד לשימור ושיפור התחבורה הציבורית, תוך שחרור הרחובות לכלי רכב חיוניים כמו רכבי חירום והסעת זקנים ומוגבלים.
אי-אפשר להמשיך ולהתעלם מן הצורך החיוני לחשוב מחדש על השימוש במכוניות בלונדון וביתר ערי בריטניה, היא אומרת. לונדון חייבת להיות נחרצת אם ברצונה להידמות לפריז, ברלין וערים חלוצות נוספות במאבק העולמי נגד קריסת האקלים. היא יכולה לתפוס את המנהיגות ולהפוך את תושביה לגאים בעירם, הנוקטת פעולות ממשיות להתמודדות עם משבר האקלים והדומיננטיות של המכוניות. עיר המוכנה להציב לעצמה שאלות קשות לגבי עתידה ולהציע רעיונות חדשניים למרכזים עירוניים אחרים ברחבי העולם.

תאריך:  21/01/22   |   עודכן:  21/01/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר האקלים
איתמר לוין
יורש העצר הבריטי פורס במאמר בניוזוויק את תוכניתו לגיוס טריליוני דולרים מן המגזר הפרטי, בעיקר לסיוע במעבר מדלק מוצק לאנרגיה ירוקה    קורא להמשיך ברוח ההתגייסות של תקופת הקורונה ומזהיר מפני העברת הנטל לדורות הבאים
עידן יוסף
יו"ר הוועדה להשפעת הסביבה והאקלים על בריאות הציבור: "לשלטון המקומי אין יכולות, סמכויות והתקציבים הדרושים להיערכות ביחס להיקף הסיכונים לבריאות הציבור, שנובעים משינויי האקלים"    איגוד רופאי בריאות הציבור: עלייה של 54% בכמות המוות של קשישים בימים של חום קיצוני    הוועדה דורשת ממשרד הבריאות לדווח לה על התקדמות לתוכנית עבודה תוך-משרדיות להיערכות
עידן יוסף
המדינה הגישה עמדתה לבג"ץ בעתירת הארגונים הסביבתיים לעניין הסכם קצא"א-רד מד, והדגישה כי אין בכך כדי למנוע ממנה להפעיל את סמכויותיה בכובעה כמאסדר    זנדברג: "למרות הלחצים וההתנגדויות, בלמנו כניסה של עשרות מכליות נפט למפרץ אילת והובלנו להישג סביבתי משמעותי"
עידן יוסף
סקר בעולם בין עשרת אלפים צעירים: 83% מרגישים שנכשלו בדאגה לכדור-הארץ, 60% מודאגים מאוד ואף באופן קיצוני משינויי האקלים עד כדי פעולות אובדניות    איגוד רופאי הציבור מציע לחקור את התופעה    ח"כ אלון טל: "עשייה היא התשובה לייאוש, ואנחנו צריכים לספק תשובות ישירות למשבר האקלים לדור הצעיר"
עידן יוסף
שיעורי מס הקנייה והבלו המוטלים על סוגים שונים של דלק יועלו בהדרגה משנת 2023 עד 2028, במטרה להפחית משמעותית את פליטת גזי החממה ב-70%    הממשלה מציגה שורה של צעדים תומכים בתעשיה ובשכבות המוחלשות, בעלות של מאות מיליוני שקלים, במטרה לגשר על ההתייקרות    התעשיינים: צפויה פגיעה קשה בייצוא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il