דיסני, חברת המדיה הגדולה בעולם שתחגוג בשנה הבאה את יום הולדתה ה-100, עוברת שינויים מהותיים בפעילותה (260 מיליארד דולר בשנה) בשנתיים שחלפו מאז נכנסה לתחום הזרמת המדיה
(streaming). עד עכשיו זהו סיפור הצלחה. היעד של דיסני+ היה להגיע ל-60 מיליון מנויים ב-2024, אבל הוא הושג בתוך פחות משנה וכעת המטרה היא 260 מיליון באותו תאריך. אין ספק שדיסני+ יהיה בין השורדים בקרב הקשה שקיבל את הכינוי "מלחמות הסטרימינג".
אולם, מדווח אקונומיסט, בענף חלוקות הדעות בדבר הפרס הממתין למנצחים. דיסני ומתחרותיה מבטיחים להוציא מדי שנה סכומים גבוהים יותר על תוכן, אך הגידול במספר המנויים מראה סימנים של האטה. יותר ויותר מחלחלת ההבנה, כי חברות המדיה הוותיקות מעבירות את הדגש מהטלוויזיה בכבלים הרווחית במיוחד לחלופה רווחית פחות. בחודש שעבר דיווחה נטפליקס, מובילת השוק, כי ברבעון הנוכחי צפוי מספר המנויים לעלות ב-2.5 מיליון בלבד – הרבעון החלש ביותר מאז 2010. ברבעון שעבר נוספו לדיסני+ רק 2.1 מיליון מנויים, המספר הנמוך ביותר בשנתיים שלו.
החברות מאשימות גורמים זמניים: העלייה המחודשת בקורונה, עיכוב בתכנים וסיום מנויי החינם ב-TV+ של אפל. אבל חלק מן האנליסטים סבורים, כי תקרת המנויים נמוכה מכפי שמקובל היה לחשוב. מורגן-סטנלי צופה שנטפליקס תסיים את 2024 עם 260 מיליון מנויים, ירידה של למעלה מ-10% מהתחזית הקודמת. למרות שחברות ההזרמה צפויות לייקר את המנויים במדינות העשירות, זה יהיה קשה יותר בשווקים המתפתחים; מורגן-סטנלי צופה שהכנסות נטפליקס יגדלו השנה ב-10% לעומת 15% בתחזיתו הקודמת.
במקביל נרשם גידול בעלויות. החברות יוציאו השנה 230 מיליארד דולר על תוכן, כמעט כפליים מאשר לפני עשור. תוצאותיה החלשות של נטפליקס באו למרות ההשקעות חסרות התקדים שלה בתוכן. המצב של דיסני+ טוב בהרבה מכפי שהחברה העזה לחלום, אבל זה גם עולה לה יותר. לפני שלוש שנים צפתה דיסני הוצאה של 2 מיליארד דולר על תוכן ב-2024; כעת היא מדברת על 9 מיליארד דולר.