X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
גרלנד פועל בשקט ועומד על כך שמשרדו יהיה א-פוליטי, למרות שהנושאים המרכזיים על שולחנו - ובראשם 6 בינואר - הם פוליטיים סוגיות אלו הסיטו את תשומת הלב מכמה הצלחות משמעותיות
▪  ▪  ▪
גרלנד. להעלות את המורל [צילום: AP]

מריק גרלנד מתחיל את שנתו השנייה כשר המשפטים של ארה"ב בצורה דומה מאוד לזו בה נכנס לתפקידו: אדם שקט במרכזן של סערות פוליטיות בנוגע לדמוקרטיה, שלטון החוק ודונלד טראמפ – מאפיין וושינגטון פוסט.
הנשיא ג'ו ביידן מינה אותו בתקווה שהוא ינתק את המשרד מן הפוליטיקה ויעלה את המורל ברשויות האכיפה. שנה אחרי, משימתו המרכזית נותרה זהה: לשכנע את המחוקקים והציבור שהמשרד שלו הוא א-פוליטי למרות שהנושאים המרכזיים שבטיפולו הם פוליטיים – חקירת אירועי 6 בינואר, חקירת הקונגרס בנוגע לנסיונותיו של טראמפ להפוך את תוצאות הבחירות וקרבות מפלגתיים סביב זכויות הצבעה וזכויות אזרח.
גרלנד ציין את יום השנה הראשון שלו בדרכו השקטה האופיינית: פגישה עם בכירי המשרד. בשיחה קצרה עם עיתונאים לפני הישיבה הוא סירב להתייחס לאפשרות של חקירה נגד טראמפ. גרלנד גם הדגיש, שהמשרד "אינו בורח ממקרים שנויים במחלוקת, רגישים או פוליטיים. אנחנו חייבים להימנע ממרכיב פוליטי בקבלת ההחלטות".
סטיבן וסרמן, תובע פדרלי בוושינגטון ונשיא אגודת סגני התובעים, אומר שיש כמה הבדלים ניכרים בין גרלנד לבין קודמו, ויליאם באר. הלה התערב בחקירות, עורר התנגדות מצד הפרקליטים בשטח וטען שהדרג המקצועי מתערב בפוליטיקה. גרלנד נמנע ממחלוקות כאלו ובוודאי מן הרטוריקה של באר, ולדברי וסרמן ניכרת גם חזרה לרמת היציבות והמכובדות לה ניתן לצפות ממשרד המשפטים. ההישג הגדול ביותר של גרלנד, סבור וסרמן, הוא ניהול חקירת 6 בינואר שבכמה מובנים היא הנרחבת ביותר בתולדות ארה"ב. לצד זאת, הוא אומר, האגודה מודאגת מהתגברות האלימות ותוהה האם מדיניות המשרד הולמת את צורכי השעה.
רבים בימין מותחים ביקורת על גרלנד, מציין הפוסט. הם יוצאים נגד ההעמדה לדין של בעלי נשק בלתי חוקי, טוענים שהוא שם על הכוונת את מתנגדי מדיניות הקורונה ומתלוננים שהוא מסרב למסור מידע על החקירה נגד הנטר ביידן, בנו של הנשיא. במקביל, הוא סופג ביקורת משמאל מצד מי שרוצים חקירה תוקפנית יותר נגד טראמפ ומקורביו בנוגע לבחירות ול-6 בינואר. כריסטי פרקר, תובעת פדרלית לשעבר, אומרת שמורשתו של גרלנד כנראה תוגדר על-פי החלטותיו בנוגע לטראמפ; לדעתה חובה לחקור אותו.

דגש על זכויות האזרח

עדיין לא ברור האם טראמפ נמצא על הכוונת של המשרד. גרלנד עצמו הבהיר, כי החוקרים בונים את התיקים מלמטה למעלה ויילכו בעקבות הראיות עד להיכן שהן יובילו אותם, גבוה ככל שיהיה. עד כה, ככל הידוע, מקורביו של טראמפ לא נחקרו. סטנלי ברנד, המייצג כמה מנאשמי 6 בינואר, דווקא משבח את גרלנד על עבודתו בכלל ובנוגע לאותם תיקים בפרט, ובמיוחד על הדרך השקטה בה הוא מתנהל.
ועדת בית הנבחרים החוקרת את 6 בינואר (ואשר מורכבת כמעט בלעדית מדמוקרטים) מסרה לבית המשפט, כי יש ראיות לכאורה לקשירת קשר מצד טראמפ ומקורביו לבצע הונאה בנוגע לבחירות. הודעות כאלו מגבירות את הלחץ על גרלנד, אבל הוא דבק בעמדתו: הכל לפי הראיות. בתדרוך הראשון שלו אשתקד, ביקש גרלנד מן הפרקליטים להסביר מהו קנה המידה לקביעת האישומים בכל תיק. מבקריו טוענים, שמרוב עצים הוא אינו רואה את היער – קשירת קשר להפיל את הממשלה.
המחלוקת סביב טראמפ הסיטה את תשומת הלב מפעולות מרכזיות אחרות של המשרד בשנה האחרונה, מציין הפוסט. גרלנד חיזק את ההגנה על זכויות האזרח כאשר גייס את וניטה גופטה וקריסטן קלארק, המתמחות בתחום זה, והעמיד אותן בראש חטיבות התביעות האזרחיות וזכויות האזרח. הוא הכפיל את מספר העובדים במחלקת זכויות ההצבעה, אשר הגישה תביעות נגד חוקים מפלים לכאורה בג'ורג'יה ובטקסס.
שתיים מההצלחות הגדולות ביותר של המשרד הגיעו בחודש שעבר, כאשר שלושה לבנים שרצחו שחור בג'ורג'יה הורשעו בפשעי שנאה, וכאשר התקבלה תביעה אזרחית נגד שלושה שוטרים במיניאפוליס שהיה מעורבים ברצח ג'ורג' פלויד. בשני המקרים מדובר בהליכים פדרליים נדירים, והם מסמלים את הדרישה ליתר אחריות שהועלתה בשנת 2020 לאחר רצח פלויד. פרופ' כריסטי לופז מאוניברסיטת ג'ורג'טאון, מבכירי משרד המשפטים בממשל אובמה, סבורה שמדובר בנקודת מפנה בדמות אכיפה אזרחית של זכויות האדם.
גרלנד גם ביטל את האיסור מימי טראמפ על הגשת תביעות במטרה לאלץ משטרות עירוניות לבצע רפורמות, ובשנה שעברה הוגשו שלוש כאלה. ועדיין, יש הטוענים שקצב השינויים איטי מדי. קבוצות רבות בתחום זכויות האזרח ביקשו לנהל חקירות פדרליות בנוגע למשטרות בעריהן, ועד כה כל הבקשות נדחו. ג'ונתן סמית, מראשי לשכת עורכי הדין בוושינגטון, אומר שבמשרד יש תרבות ארגונית המונעת פעולות נמרצות יותר.

תאריך:  20/03/22   |   עודכן:  20/03/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השנה הראשונה של מריק גרלנד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אופס שכחנו רדיפת הורים
עינבל1  |  21/03/22 07:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
איתמר לוין
הנשיא ניצל את תמימות הדעים המפלגתית סביב אוקראינה, דיבר בכמה נושאים בשפתם של הרפובליקנים ואפילו ויתר למעשה על תוכנית הענק שלו להשקעות ברווחה ואקלים
איתמר לוין
שמי ארה"ב ייסגרו בפני כל המטוסים הרוסיים    "פוטין חשב שנאט"ו לא תגיב, שיוכל לפלג אותנו בבית ובאירופה. הוא טעה. אנחנו מאוחדים ועומדים מאוחדים"    מחיר הנפט זינק ב-5% לאחר ההודעה ל-111 דולר לחבית
איתמר לוין
ביידן בחר את שופטת בית המשפט הפדרלי לערעורים בוושינגטון כמחליפתו של סטיבן ברייר    המינוי טעון את אישור הסנאט; ייתכן שרפובליקנים בודדים יתמכו בה
איתמר לוין
סטיבן ברייר הוא הבכיר בין שלושת השופטים הליברלים - מול ששת השופטים השמרנים - ופרישתו תאפשר לביידן למנות את מחליפו כל עוד יש לדמוקרטים רוב בסנאט
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מראה כיצד התמיכה בביידן החלה לצנוח באוגוסט שעבר ולא נפסקה מאז    המשברים שבאו לאחר מכן פגעו עוד יותר בדימויו כמי שיביא רוגע אחרי טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il