X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
האחים וורנר. גם הם עזבו את רוסיה
המלחמה חידשה את בריחת המוחות מרוסיה
פוטין אולי מרוצה מעזיבת מדענים מבריקים המתנגדים לו, אבל מדובר בנזק משמעותי וארוך טווח לארצו - מנתח ניו-יורק טיימס המערב ובראשן ארה"ב צריך לפתוח את דלתותיו בפני המהגרים וליהנות מהם כפי שעשה במשך עשרות שנים

מאז פלשה רוסיה לאוקראינה התמקדו הדיווחים בתקשורת ביציאתם מן המדינה של מדענים, מהנדסים ומומחי טכנולוגיית מידע המתנגדים למלחמה. אבל הרוב המכריע של הרוסים ממשיכים לתמוך בוולדימיר פוטין. מכון הסקרים העצמאי האמין ביותר במדינה, לֶבָנְדָה, מצא, כי רק 10% מהרוסים אמרו בחודש מרס שישקלו להגר – לעומת 19% בשלושה סקרים מאז 2019. אותו שיעור נמצא בין בעלי השכלה גבוהה.
זה חשוב – מסביר ניו-יורק טיימס – משום שפוטין מהמר על כך, כי כל עוד רוב הרוסים תומכים בו, הוא יכול להרשות לעצמו לאבד את המיעוט. הוא אפילו עשוי לשמוח שחלקם עוזבים: הוא לא הציב מגבלות על ההגירה, למרות שהציע תמריצים להישארות. אבל פוטין עשוי להתחרט: מדובר בגל עזיבה משמעותי של מי שמשתייכים לחלק היצרני ביותר בחברה הרוסית. אומנם פוטין מתנגד לגלובליזציה ובטוח שרוסיה יכולה להסתדר בכוחות עצמה, אבל משמעות ההגירה עלולה להיות ירידה חדה בפריון ובצריכה.
רוסיה סובלת מבריחת מוחות מזה לפחות 100 שנה, משום שהיא מייצרת אקדמאים מעולים אך אינה יכולה לנצל את כישוריהם. ארה"ב ומדינות אחרות נהנו מהגירה זו, לארה"ב הגיעו למשל חלוץ המסוקים איגור סיקורסקי, הכלכלן חתן פרס נובל סימון קוּזֶנְץ, המוזיקאים אירווינג ברלין וסרגיי רחמנינוף, הסופר ולדימיר נבוקוב ואנשי עסקים כמו האחים וורנר.
סביב 2010 הואטה בריחת המוחות משום שהמצב הכלכלי היה טוב; כמה רוסים אפילו שבו הביתה. אבל הפלישה לאוקראינה שוב שחררה את השסתום. רוב המהגרים כיום פונים למדינות סמוכות כמו טורקיה, ארמניה, קזחסטן והבלטיות. בארה"ב קשה יותר: היא מאפשרת לאוקראינים, אבל לא לרוסים, לחיות ולעבוד במשך 18 חודשים בלא ויזה. אולם, בשבוע שעבר ביקש ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן מהקונגרס להקל לארבע שנים את תנאי הכניסה של מדענים רוסים בעלי תארים מתקדמים. זהו צעד חכם, סבור הטיימס. ארצות המערב שוגות אם אינן פותחות את הדלתות בפני מדענים רוסים בשל התנגדותן לנשיאם.
ד"ר מארה קובלדינה, פסיכולוגית קוגניטיבית העובדת במרכז הרפואי של אוניברסיטת קולומביה בניו-יורק, מחתה נגד פוטין וכעת מפחדת לבקר את אימה המתגוררת בסנט פטרסבורג. היא משתתפת ברשת של מדענים בתחומה המסייעים לעמיתיהם הבורחים מרוסיה, אוקראינה ובלארוס למצוא משרות במערב. אחת ממטרותיהם, הסבירה, היא לסייע להם להיטמע באקלים חברתי חדש ולחזור לחיי שגרה.
ג'ון הולדרן, שהיה יועצו המדעי של ברק אובמה, אומר שהוא עבד עם משרד החוץ כדי להפחית את המכשולים הניצבים בפני אנשים מוכשרים ממדינות רבות המבקשים לעבור לארה"ב. ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ ביטל כמה מן ההקלות של קודמו, הוא מציין. הטיימס מסכם: מבחינתו של פוטין, הרחקת כמה מן המוחות המבריקים ביותר בארצו היא טירוף. אבל, כפי שכבר נאמר, לעולם אל תפריע לאויבך כאשר הוא טועה.

תאריך:  06/05/22   |   עודכן:  07/05/22
+BBC: הפריגטה הרוסית אדמירל מקרוב נפגעה מטיל נפטון
19:00 06/05/22  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

על-פי המידע שטרם אומת, טיל נפטון ששיגר צבא אוקראינה פגע בספינה  ▪  סוכנות BBC מסתמכת על אתר חדשות באודסה  ▪  דובר הקרמלין: "לא, אין לנו מידע כזה"  ▪  צבא אוקראינה שהטביע את ספינת הדגל הרוסית מוסקבה, מתבסס בפעולותיו על מודיעין אמריקני-בריטי איכותי ביותר

ספינת המלחמה החדישה נפגעה ליד אי הנחשים
+האיחוד האירופי שוקל עיצומים על 'החברה של פוטין'
11:54 06/05/22  |  איציק וולף

האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים על אלינה קביבה, אשת תקשורת ומתעמלת רוסית לשעבר הנחשבת למקורבת לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בשלב זה עדיין לא אושרה רשימת העיצומים על ידי המוסדות האירופיים נגד קביבה, העומדת בראש קבוצת המדיה הלאומית של רוסיה.

קביבה. זוכת מדליית זהב וחברת דומה [צילום: מיכאיל מצל, AP]
+זלנסקי: רוסיה החריבה 400 בתי חולים ומרפאות
10:46 06/05/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נשיא אוקראינה מאשים את הכוחות הרוסיים בהרס היכולת של הצוותים הרפואיים במזרח אוקראינה ובדרומה לספק טיפולים בסיסיים  ▪  "אין להם אנטיביוטיקה"  ▪  אחרוני הלוחמים במריופול ממשיכים לעמוד מול המצור הרוסי

מטופלת אחרי ניתוח בבית חולים במזרח אוקראינה [צילום: יבגני מלולטקה, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלחמה חידשה את בריחת המוחות מרוסיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לניו יורק טיימס אותה אמינות
BS  |  6/05/22 18:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איציק וולף
נשיא אוקראינה מאשים את הכוחות הרוסיים בהרס היכולת של הצוותים הרפואיים במזרח אוקראינה ובדרומה לספק טיפולים בסיסיים    "אין להם אנטיביוטיקה"    אחרוני הלוחמים במריופול ממשיכים לעמוד מול המצור הרוסי
איציק וולף
נשיא רוסיה שוחח עם ראש ממשלת ישראל והתנצל בפניו על דברי שר החוץ סרגיי לברוב בעניין זיכרון השואה    "היחסים בין רוסיה לישראל, המבוססים על עקרונות הידידות והכבוד ההדדי, ימשיכו להתפתח לטובת עמינו ולטובת חיזוק השלום והביטחון במזרח התיכון"
יאיר נבות
המודיעין של ארה"ב יודע היכן ממוקמים מרכזי הפיקוד והשליטה הניידים של הצבא הרוסי בזירות השונות של הקרבות ומצליח ליירט תשדורות    המידע מועבר לצבא אוקראינה ומשמש לתקיפת המפקדות וחיילי רוסיה
איתמר לוין
מידע שפורסם ברשתות החברתיות שעודן בשימוש ברוסיה מסביר כיצד אפשר ליצור קשר חשאי ובטוח עם הסוכנות - מדווח וושינגטון פוסט
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il