X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מיקרוסופט התנצלה על התוכנה [צילום: אנדי וונג, AP]
רוב החברות יגיעו לפשרות בפיקוח על העובדים
אקונומיסט סוקר את הדעות בעד ובנגד שימוש באמצעים דיגיטליים לפיקוח על עובדים – משיקולי ביטחון ותפוקה ועד לחששות בתחום הפרטיות

בוסים תמיד אהבו לשים עין על עובדיהם. ככלות הכל, חלק מתפקידו של מנהל הוא להבטיח שהכפופים אליו ממלאים את חובותיהם. מצלמות וחיישנים מותקנים מזה זמן במקומות עבודה. אבל בשנים האחרונות, ובמיוחד מאז פרוץ הקורונה, התנפח משמעותית הן היקף הפיקוח והן עומקו – כותב אקונומיסט. מחקר של הנציבות האירופית מצא, כי הביקוש העולמי לתוכנות למעקב בידי מעסיקים יותר מאשר הוכפל בין אפריל 2019 לאפריל 2020. החיפושים ברשת אחרי כלי פיקוח זינקו פי 18 עם הטלת הסגרים הראשונים במרס 2020. באוגוסט 2021 השתמשו 60% מהחברות האמריקניות באמצעי פיקוח ועוד 17% שקלו זאת.
מתוך הכרה במצב זה, אישר בשבוע שעבר בית המחוקקים של מדינת ניו-יורק חוק המחייב את המעסיקים למסור לעובדיהם על ניטור אלקטרוני של הטלפונים שלהם, הדוא"ל שלהם ופעילותם באינטרנט; הקנס על הפרה יהיה 3,000-500 דולר. במדינות קונטיקט ודלאוור קיימים חוקים דומים מזה שנים. באיחוד האירופי נחקק כבר ב-1995 חוק המחייב את המעסיקים להוכיח שיש הצדקה לאמצעי המעקב, כגון מניעת גניבת קניין רוחני או שיפור התפוקה. קרוב לוודאי שחוקים דומים נמצאים בדרך, אבל אקונומיסט צופה שהם לא ירתיעו מעסיקים נוספים מיישום שיטות של האח הגדול.
לחברות יש סיבות לגיטימיות רבות לנטר את עובדיהן. האחת היא בטיחות והיכולת לאתר את העובדים בשעת חירום. אחרת היא שמירה על כסף ומידע ולמנוע מעובדים להעביר הלאה מידע רגיש. לשם כך, בנקים כמו ג'יי.פי מורגן אפילו בודקים כמה זמן המועסקים נמצאים בבניין וכמה שעות הם עובדים. חברות הזנק מספקות ציוד מתוחכם יותר ויותר. למשל: חברת Awareness Technologies מציעה תוכנה בשם Veriato, הקובעת את רמת הסיכון של כל עובד מבחינת המעסיק. אחרת, Deepscore, טוענת שהיא יכולה לקבוע מי ראוי לאמון על-פי סריקת פנים וקול.
סיבה מרכזית נוספת היא לפקח על התפוקה ולהגדיל אותה. בשנתיים האחרונות זינק מספר המוצרים שמטרתם לא רק לאפשר למעסיק לבדוק לא רק אם פלוני עובד, אלא גם כמה קשה. הם יכולים לעקוב אחרי כל תנועת עכבר ומקלדת, להיכנס למצלמות ולמיקרופונים של המחשבים, לבדוק האם הדוא"ל כולל רכילות ולצלם את המסכים. מוצריה של חברת FlexiSPY אף מסוגלים לעשות זאת מבלי שהעובד כלל יהיה מודע לכך. כמה מוצרים זמינים אפילו בתוכנות נפוצות כמו Google Workspace ו-Microsoft Teams.
אם מידע זה ייאסף בצורה אחראית, הוא יכול לשפר את ביצועי החברות וגם העובדים ייהנו ממנו. הרחבת ההשגחה על לוח הזמנים של העובדים יכולה לסייע במניעת שחיקה. טכנולוגיה יכולה להעצים עובדים מול דעות קדומות או אפליה. הורים יכולים להוכיח שהם מספקים תפוקה בדיוק כמו עמיתיהם שבמשרד. עובדים רואים מצלמות במעגל סגור ובדיקה בתיקיהם כדרכים לגיטימיות להגברת הביטחון; רבים מקבלים בה במידה פיקוח על שיחותיהם ותכתובותיהם.

יותר מדי מידע - רעיון מסוכן

אולם, ממשיך אקונומיסט, מבקרי הפיקוח חוששים שלא ניתן להפקיד מידע שכזה בידי חברות. בשנת 2020 נאלץ בנק ברקליס להפסיק את השימוש בתוכנה שבדקה כמה זמן העובדים נמצאים במקומותיהם, בשל התנגדות עזה של העובדים. מיקרוסופט ספגה מתקפה לאחר שהפעילה תוכנה המעריכה את התפוקה בין היתר בהתאם לנוכחות בישיבות וידאו ומשלוח דוא"ל; היא התנצלה ושינתה את התוכנה כך שלא תזהה עובדים ספציפיים. מה שמוביל לנקודה נוספת: רבים ממוצרי הפיקוח, שנועדו להגביר את התפוקה, לא נוסו כיאות. מחקרים מצביעים על קשר בין פיקוח לבין ירידה באמון ועלייה ברמות הלחץ – שני מרכיבים הפוגעים בתפוקה.
לכל אלו יש להוסיף את החשש מפני פגיעה בפרטיות, במיוחד כאשר עובדים עוברים מהמשרדים לבתיהם, ואין פלא שהתוצאה היא ספקנות לגבי ערכו של הפיקוח. בשנת 2018 מצא קונגרס האיגודים המקצועיים בבריטניה, המאחד 48 ארגונים, כי רק רבע מן העובדים סבורים שיתרונות הפיקוח עולים על חסרונותיו; 75% סבורים שתוכנות לזיהוי פנים אינן ראויות, כמו גם פיקוח על הפעילות ברשות החברתיות מחוץ לשעות העבודה ושימוש במצלמות רשת לשם פיקוח. חברת המחקר גרטנר דיווחה אשתקד, כי העובדים בתשעה משקים גדולים מעדיפים פיקוח אנושי על פני דיגיטלי; רק 16% מהעובדים בצרפת מוכנים להסכים לפיקוח דיגיטלי כלשהו.
אקונומיסט מסכם: כאשר חוקים כמו זה של מדינת ניו-יורק נכנסים לתוקף, עובדים רבים עתידים לגלות שדעתם של מעסיקיהם על אמצעי הפיקוח שונה משמעותית מזו שלהם. המעסיקים מצידם יצטרכו לרסן את התלהבותם ממעקב אחרי העובדים. מותר להניח שרוב החברות יגיעו לפשרה הגיונית. אלו שלא, עלולות לגלות שיותר מדי מידע הוא רעיון מסוכן.

תאריך:  12/05/22   |   עודכן:  12/05/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוב החברות יגיעו לפשרות בפיקוח על העובדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הנסיך מוולס החליף את המלכה אליזבת באחד התפקידים החשובים ביותר שלה, ובבריטניה תוהים האם יהפוך לעוצר ולמעשה יירש אותה בחייה. זהו מהלך עתיר סיכונים, מנתח ניוזוויק
איתמר לוין
הבנק המרכזי של ארה"ב החל להעלות את הריבית רק במרס השנה, למרות שהאינפלציה צברה תאוצה כבר במהלך 2021    לטעות בהערכות נוספו הבטחות קודמות וסוגיות בצמרת ה"פד"
איתמר לוין
הפרשן הבכיר מזהיר מפני היגררות למלחמה ישירה עם רוסיה – או בשל התרברבות בסיוע שניתן לאוקראינה בחיסול גנרלים ובהטבעת "מוסקבה" או בשל קשרים הדוקים מדי עם קייב
איתמר לוין
עזרא קליין, בעל טור בניו-יורק טיימס, מזהיר מפני האפשרות הממשית שממשלת סין תקבע אלו תכנים יופיעו ביישומון הפופולרי – וכך תוכל לעצב את עתידה של ארה"ב
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מדווח על תפיסת נכסים בעשרות מיליארדי דולרים ברחבי העולם, במיוחד באירופה ובקריביים, במטרה לחתור תחת המבנה הפיננסי המשמש את הקרמלין לביצוע העברות כספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il