X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
יכולות להעלות את המחירים [צילום: טד וורן, AP]
שמחים להיפגש עם לקוחות ועמיתים
נסיעות העסקים חוזרות - חלקית
וושינגטון פוסט: חברות קטנות ובינוניות שולחות עובדים לדרכים, המטוסים והמלונות מתמלאים - אבל לא באנשי החברות הגדולות ולא בנוסעים עסקיים בודדים; לא בטוח האם ומתי השוק יחזור במלואו לקדמותו

נסיעות העסקים חוזרות לאחר שנעלמו כמעט לחלוטין בתקופת הקורונה. למרות התחזיות לפיהן מפגשי זום יחליפו פגישות פנים אל פנים, ארגונים עסקיים וחברות מלונאות מדווחים על עלייה מהותית בחודשיים האחרונים בפגישות של עסקים קטנים כמו גם בוועידות נרחבות ובתערוכות מקצועיות. גם חברות התעופה מדווחות בזינוק בהזמנות של נסיעות עבודה.
מה שלא חוזר בכזו מהירות – ממשיך ניו-יורק טיימס – הוא נסיעות עסקיות של בודדים. חלק מן המעסיקים ממשיכים להגביל נסיעות אלו, ויש מקומות בהם מגבלות הקורונה מונעות פגישות פנים אל פנים. הקצב השונה של ההתאוששות הכלכלית בא לידי ביטוי בכך שיש יותר נסיעות בתוך ארה"ב מאשר אל מחוצה לה, ושהנסיעות אל אירופה וממנה רושמות התאוששות מהירה מאלו של אסיה.
גם בתוך ארה"ב יש שוני בין יעדים שונים. מספר התערוכות המקצועיות והאירועים בלאס וגאס השנה גבוה מזה של 2019 – אך מספר המשתתפים צפוי להיות רק 65%-60% מזה שהיה לפני המגיפה. עיריית ניו-יורק צופה שמספר המבקרים העסקיים בעיר יחזור לקדמותו רק ב-2025. האנליסט הנרי הרטוולדט מוסיף, כי העלייה במכירת כרטיסי טיסה בעולם מלמדת שחזרת הנסיעות העסקיות לקדמותן נמצאת בעיצומה.
אבל עם כל הסימנים החיוביים, נראה שהחזרה לממדי 2019 איננה צפויה בקרוב: המלחמה באוקראינה, הסגרים בסין וחוסר הוודאות לגבי מהלך הקורונה מטילים את צילם. למלחמה באוקראינה עלולות להיות השלכות משמעותיות על הכלכלה העולמית, אומר רוברט קרנדול, לשעבר יו"ר אמריקן איירליינס: "אנשים רוצים להרגיש בטוחים, והמלחמה תגרום להם להרגיש פחות בטוחים ותהיה לזה השלכה שלילית על הנסיעות". הרטוולדט אופטימי יותר: "אם המשקים במדינות המתפתחות יישארו חזקים והמלחמה באוקראינה לא תתרחב, יהיו לענף הנסיעות העסקיות חודשים טובים בסתיו ובחורף, ו-2023 תהיה שנה טובה ואפילו מצוינת".
בשיחות האחרונות עם משקיעים דיווחו כל חברות התעופה הגדולות בארה"ב על עלייה בביקוש העסקי, אשר חזר ל-80% מרמתו ב-2019. כל החברות גם ציינו, כי ביכולתן להעלות את המחירים כדי לכסות את עלויות הדלק, וזאת בלא לפגוע בביקוש. בדומה לכך דיווחו רשתות בתי מלון, כי למרות שהעלו את מחירי החדרים – הביקוש נותר ער, כולל מצד נוסעים עסקיים. כל זה בא אחרי הפגיעה הקשה של שנות הקורונה, במיוחד בערים הגדולות: ירידה של 69% בהכנסות מתיירות עסקית בסן פרנציסקו, 55% בניו-יורק ו-54% בוושינגטון.
שלוש הבעיות הגדולות של ענף המלונאות – כפי שאמר בחצי-צחוק נשיא אגודת המלונות, צ'יפ רוג'רס – הן צוות, צוות וצוות. בעיות כוח האדם במלונות הקשו על שהות הנוסעים העסקיים כמעט מאז תחילת המגיפה. המשרות בדלפקי הקבלה, בבארים, במסעדות ובתחזוקה קוצצו בצורה חדה. למעט המלונות היוקרתיים ביותר, החדרים אינם מנוקים מדי יום, למעט מגבות נקיות וריקון פחי האשפה. מסעדות ובארים רבים נסגרו או מציעים מבחר מצומצם, והטכנולוגיה החליפה הרבה פעולות אנושיות שבוצעו בדלפקי הקבלה. רובוטים לתחזוקה ולשירותים אחרים, שהושקו בזמן המגיפה, הפכו לנפוצים יותר.
חלק ממומחי הנסיעות שואלים עד כמה, אם בכלל, נסיעות הבודדים העסקיות יתאוששו. האנליסט מייקל דרצ'ין אומר כי בעוד עסקים קטנים ובינוניים ימשיכו לשלוח עובדים לדרכים לפגוש לקוחות פנים אל פנים, אבל עובדי העסקים הגדולים לא יחזרו לנסיעות תכופות שכן הללו מתמקדים בתפוקה ובחיסכון בעלויות. ועדיין, אחרי שנתיים של עבודה ופגישות מרחוק, רוב הנוסעים שמחים לחזור לדרכים ולראות במו עיניהם את לקוחותיהם ועמיתיהם.

תאריך:  17/05/22   |   עודכן:  17/05/22
+שר הבריאות הכריע: חובת עטיית מסכה בטיסות בינ"ל ב-23.5.22
12:20 17/05/22  |  מירב ארד

שר הבריאות ניצן הורוביץ סיכם עם מנכ"ל משרדו, פרופ׳ נחמן אש ובכירי המשרד ד"ר אלרעי-פרייס ופרופ' זרקא שלא להאריך את ההוראה בצו המורה על חובת עטיית מסכה בטיסות בינלאומית. על כן, חובת המסכות בטיסות נכנסות ויוצאות מישראל תבוטל, בכפוף לאישור הכנסת, ביום 23.5.22 בחצות שעון ישראל (בין יום ראשון ליום שני).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
יצחק דנון
יוסי אמבולנסים תובעת 5.1 מיליון שקל מהמשרד לשירותי דת וחברה קדישא, בטענה שמנעו ממנה להיות הזוכה היחידה במכרז של המשרד להובלת נפטרי הקורונה
איתמר לוין
מותו של תינוק בן שלושה חודשים שימש כמצע לקמפיין נגד התחסנות בזמן הריון    האם השכולה, אמנדה מקולק, מגיבה במאמר נוגע ללב בניו-יורק טיימס
דויד סנדובסקי
על-מנת שמדינת ישראל תישרד בריבונותה, בפרוס תחילת השנה ה-75 שנים לעצמאותה הריבונית - חייבים הישראלים לפתח קשב, עקומת למידה ומודעות מחוץ לקופסה לבעיות שבפניהם אנו הישראלים, הרוצים בהמשך וחיזוק ריבונות הישראלית עומדים
איציק וולף
אחד מכל 327 אמריקנים מת בשנתיים האחרונות לאחר שנדבק בנגיף הקורונה    מספר המתים שווה לאוכלוסיית העיר סן פרנסיסקו או סיאטל    בשנה האחרונה מתו יותר מחצי מיליון אמריקנים מקורונה
מירב ארד
יו"ר ועדת החוקה: "לא נותיר את ההכרזה על "מצב בריאותי מיוחד" במצב בו אין צורך בסמכויות"    ראש מטה שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אילנה גנס: "אם יהיו בדיקות מדגמיות הן יהיו במימון ציבורי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il