בתחילת חודש מרס, שבועות אחרי שסנאטורים קידמו חוק מרחיק לכת להרחבת התחרות בתחום הטכנולוגיה, התפרסם מאמר התומך בענף בעיתון במרחק 3,000 ק"מ מעמק הסיליקון. "במקום לתקוף את הפלטפורמות הדיגיטליות הללו, עלינו לעבוד עם החברות הללו על יזמות שתאפשר לעסקים שלנו לשרוד", כתב קלייטון סטנלי, נשיא ארגון לפיתוח עסקי בצפון-מזרח מיסיסיפי, בעיתון עסקים מקומי. טיעונים זהים הועלו במאמרים ברחבי ארה"ב ובמודעות שפורסמו כביכול בידי עסקים מקומיים, אבל מאחורי כולם – מגלה תחקיר וושינגטון פוסט – עמד גורם אחד: פייסבוק.
פרויקט American Edge, אשר קיבל מיליוני דולרים מחברת מטא (חברת-האם של פייסבוק), מנהל מסע רב-חזיתי נגד חקיקת הגבלים בוושינגטון. המסע כולל שתילת מאמרים בעיתונים ברחבי ארה"ב, הזמנת מחקרים ושיתוף פעולה עם קשת רחבה להפתיע של בעלי ברית ובהם אגודות עסקים של בני מיעוטים, מכוני מחקר שמרניים ופקידים לשעבר בתחום הביטחון הלאומי. זוהי התנהלות האופיינית יותר לענפים אחרים, כמו הטבק והתקשורת, אותה מאמצות כיום חברות הטכנולוגיה.
במודעות ובמאמרים, מנגן American Edge על החששות מפני עוצמתה הטכנולוגית של סין – נושא מרכזי בהופעותיו של מארק צוקרברג. הקבוצה טוענת עוד, כי חוקי ההגבלים החדשים יחלישו את ענף הטכנולוגיה האמריקני, יפגעו בכלים בהם עושים שימוש עסקים שבבעלות בני מיעוטים ויפרקו חברות המסוגלות ליצור קו הגנה נגד מתקפות סייבר רוסיות. "פייסבוק אינה יכולה להיות השליח. אנשים לא יאמינו לנו באותה מידה כמו כאשר הדברים נאמרים באמצעות שליח", הסביר לפוסט אדם המכיר את הקבוצה.
אחרי שורה של שערוריות פוליטיות שפגעו במוניטין של מטא, American Edge הפך לשחקן מפתח. הוא מאפשרת לקבוצה להעמיד פנים של התנגדות נרחבת ברמת השטח בלא להותיר את טביעות האצבע שלה. על-פי הקמפיין של American Edge, לקובעי המדיניות המבקשים להטיל אסדרה על האינטרנט יש "אג'נדה מוטעית" או שהם "רוצים לקחת מאיתנו את הטכנולוגיה בה אנו משתמשים מדי יום". קו זה עומד בניגוד לזה הנושא בגלוי את שמה של מטא, ולפיו החברה שותפה בכל מאודה לרצון לעדכן את האסדרה המיושנת של הרשת. לשיטתה, חוקי ההגבלים אינם צריכים להעניש חברות מצליחות.
דובר פייסבוק, אנדי סטון, אמר לפוסט, כי החברה תומכת במאמציו של American Edge להעביר לציבור מידע על היתרונות של הטכנולוגיה האמריקנית. חוקי ההגבלים המוצעים לא יטפלו בנושאים המעסיקים ביותר את הציבור ויפגעו בתחרותיות האמריקנית, הוסיף. מנכ"ל American Edge, דאג קלי, סירב להתראיין. הוא אמר כי הפרויקט קיבל מענק ראשוני מקבוצת מטא, גייס משקיעים נוספים ומצפה שמספרם יגדל ככל שפעילותו תתרחב. קלי סירב לומר מיהם המשקיעים הנוספים.
הפוסט מציין, כי התיעוד מלמד שהפרויקט הוקם בלעדית בידי פייסבוק, במימון של 4 מיליון דולר. למרות שחברות הטכנולוגיה משקיעות סכומים גדולים במיוחד בשדלנות (מן הגבוהים ביותר בוושינגטון; פייסבוק לבדה הוציאה אשתקד 20 מיליון דולר), הן אינן חייבות לחשוף את השקעותיהן בקבוצות תומכות כמו American Edge.