X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שוטרים בטכס האשכבה לקורבנות הטבח [צילום: אריק גיי, AP]
האם זו ההכשרה הנכונה נגד היורים בבתי הספר
קתרין שווייט, אשר גיבשה את תוכנית ה-FBI נגד יורים המוניים, מצביעה על הכשלים העולים מהטבח בבית הספר בטקסס: השוטרים שהגישו באיחור וההדרכה השגויה הניתנת לרוב המורים והתלמידים

  • קתרין שווייט פרשה מה-IFB בשנת 2017 לאחר 20 שנות שירות, במהלכן הקימה וניהלה את תוכנית ההכשרה לתגובה נגד יורים פעילים, בעקבות הטבח בבית הספר סנדי הוק ב-2012. מאמרה בניו-יורק טיימס נכתב בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריו.
לאחר שראיתי את הטרגדיה בבית הספר רוֹבּ בטקסס, אשר התחוללה לאחר מקרי ירי רבים אחרים בשבועות האחרונות, אני תוהה מה פספסתי כאשר התבקשתי להקים את התוכנית של ה-FBI נגד יורים פעילים. האם הצוות שלי התמקד בבעיות הלא-נכונות? האם השתמשתי בתבונה בתקציב שהיה לי כדי למצוא דרכים להציל חיים?
כל ירי נבדק בשלושה מרכיבים: כיצד יכולנו למנוע אותו? האם הגבנו בצורה יעילה ומצילת חיים? כיצד אנו מסייעים לקהילה להתאושש? בשבוע שעבר קבעה הבולשת, כי אשתקד היו 61 מתקפות ירי – לעומת 40 ב-2020 ו-30 ב-2019. אנחנו לא מונעים את האירועים, אבל חשבתי שאולי אנחנו לפחות מגיבים טוב יותר כאשר הם מתרחשים. אבל אם 78 הדקות שחלפו עד שהמשטרה התעמתה עם היורה בטקסס, גם התגובה לא השתפרה.
בשנים הראשונות לאחר הטבח בסנדי הוק הוציא ה-FBI למעלה מ-30 מיליון דולר על שיגור סוכניו למשטרות המקומיות ברחבי המדינה. המטרה הייתה לאמן אותם כיצד להתמודד עם היורים, כדי שיוכלו לעשות זאת בביטחון ולנטרל את האיום. בשנתיים האחרונות היו בבית הספר רוֹבּ לפחות שתי הכשרות להתמודדות עם יורים פעילים, אחד מהם – לפני חודשיים. כללי הפעולה קובעים שעל שוטרים לפעול לנטרל את היורה, אפילו כאשר מדובר בשוטר בודד. אין ספק שזו הגישה הנכונה.
יש להבין מדוע הנהלים לא יושמו בעת הטבח בטקסס. אני בטוחה שרמת ההכשרה שמעניק ה-FBI היא הנכונה, אבל יש לי פחות ביטחון לגבי ביצועה. ייתכן שהשוטרים שהגיעו לבית הספר לא היו ערוכים לעימות שעלול היה להוביל לתוצאות קטלניות. השוטרים חייבים להיות מוכנים מבחינה נפשית לפני שהם מגיעים לזירה, כדי שיוכלו להגיב מיידית.
אימונים חוזרים ונשנים יוצרים את המיומנות והביטחון. תרגילים רחבי היקף אחת למספר שנים הם יקרים יותר ויעילים פחות; המשטרות צריכות להתמקד באימונים קצרים שניתן לסיים בשעות אחדות. על השוטרים לשוחח כיצד יגיבו ולבדוק שהם מצוידים כראוי בתחילת כל משמרת. במקביל, אימונים עלולים להפוך לשגרתיים ולהיתפס בצורה פחות רצינית, והמשטרות חייבות להיות ערות לכך. האם התרגולים נעשים רק כדי לצאת ידי חובה? המפקדים חייבים לומר לשוטרים מה מצופה מהם ולהבין שזה מה שארה"ב דורשת.
יש גם לבחון מחדש כיצד מתודרכים מורים ותלמידים להגיב לאירועי ירי. לאחר סנדי הוק אימץ הממשל הפדרלי את מודל "רוץ, התחבא, הילחם" ולפיו יש לברוח אם ניתן, להסתתר כחלופה שנייה ולהילחם אם אין ברירה. כיום, במקרה הטוב ביותר, בתי הספר משלמים מס שפתיים לחלופה הראשונה. רובם מדריכים את המורים והתלמידים לנעול את הכיתות או להסתתר, אך כמעט ולא כיצד להימלט. בסנדי הוק הצליחו תשעה תלמידי כיתה א' לברוח בעזרת מורתם האמיצה ויקטוריה ליי-סוטו, שנורתה למוות כאשר התייצבה מול הרוצח.
יש לי עדיין סיוטים מסיפוריהם של תלמידים שהתחבאו מתחת לשולחנותיהם, מתוך תקווה בלתי הגיונית שהיורה לא יראה אותם. קשה לשכוח את המחזות של גופות מתחת לשולחנות פלסטיק או בקבוצות ליד הקיר. אמרתי לילדַי שאם מישהו מתקרב אליהם במכונית כאשר הם הולכים, שירוצו הכי מהר והכי רחוק שהם יכולים. אבל עדיין בבתי ספר רבים טועים ומונעים מן התלמידים הדרכה פשוטה זו.
בתי הצעירה היא כעת מורה, שכיתתה בחטיבת הביניים מצויה קרוב לקצה המסדרון עם דלת צדדית. הכיתה מלאה בשולחנות. היא יודעת שרוצחים בבתי ספר מחפשים הזדמנויות להגדיל את מספר הקורבנות. אני מספרת על כך לא כדי למתוח ביקורת על תגובותיהם של מורים במצבי קטלניים, אלא כדי להבהיר עד כמה הכשרה נכונה חיונית להישרדות של מורים ותלמידיהם.
אומרים לנו שהדרך הטובה ביותר ללמוד היא מהטעויות שלנו. בשנים האחרונות יורד מספר הנפגעים הממוצע באירוע ירי, למרות שמספר האירועים עולה; הדבר מלמד על שיטור טוב יותר ועל מודעות ציבורית גבוהה יותר. ועדיין, קרוב לוודאי שהמשטרה לא תהיה בשטח בדקות הקריטיות הראשונה של מתקפה על בית ספר. עשר שנים אחרי סנדי הוק, אנו חייבים לשאול את עצמנו האם אנחנו מעניקים את ההכשרה המתאימה כדי להעניק הגנה מפני יורים בבתי הספר.

תאריך:  06/06/22   |   עודכן:  06/06/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם זו ההכשרה הנכונה נגד היורים בבתי הספר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שיעשו טקס עגלה ערופה
יענקלה  |  6/06/22 18:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אולף שולץ וממשלתו סופגים ביקורת קשה בטענה שאינם עושים די הצורך למען אוקראינה    אקונומיסט טוען שגרמניה מפתיעה לטובה, אך נכשלת בעיקר בתחום התקשורת
איתמר לוין
54 מבין 359 חברי הסיעה בפרלמנט דרשו לקיים את ההצבעה ובכך הגיעו לרף הנדרש של 15%    הדחתו של ראש הממשלה מצריכה רוב של לפחות 180 מהצירים; ג'ונסון בטוח שישרוד למרות פרשת "פארטיגייט"    אם ג'ונסון יודח, תבחר הסיעה בהמשך את יורשו
איתמר לוין
טום פרידמן כותב בניו-יורק טיימס על מה שלמד בביקורו באירופה: הפלישה לאוקראינה נראית כמו השטות הגדולה ביותר מאז זו של היטלר לבריה"מ    התגובה המאוחדת של אירופה הדהימה את פוטין, לא ניתן לסמוך עליו - אך הוא בעיה בה צריכים הרוסים לטפל
איתמר לוין
כבר בתחילת הפלישה לאוקראינה איים פוטין להשתמש בנשק גרעיני    המערב חייב להבטיח שרוסיה לא תצא נשכרת מאיומיה, שכן אם כך יהיה - היא תהיה מסוכנת מתמיד, המרוץ הגרעיני יסלים ומדינות אחרות יילכו בעקבותיה, מזהיר אקונומיסט
איתמר לוין
פרסום הדוח של פרשת "פרטיגייט" והחשש הגובר שאין בכוחו של ראש הממשלה להוביל את השמרנים לניצחון בבחירות הבאות, מגביר את הסיכוי לקריאת תגר על מנהיגותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il