X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראמפ בעצרת בחירות מקדימות, אוהיו [צילום: ג'ו מאיורנה, AP]
רוב המועמדים הרפובליקנים תומכים בשקרי טראמפ
נתוני וושינגטון פוסט: מבין 170 המנצחים עד כה בבחירות המקדימות של הרפובליקנים, 108 תומכים בגלוי בשקר לגבי בחירות 2020 ועוד 41 תומכים ב"טוהר הבחירות" - שם קוד להגבלתם של מצביעים דמוקרטים רובם של מועמדים אלו מתמודדים במעוזים רפובליקנים וצפויים לנצח

ג"ר מייבסקי צעד לקפיטול ב-6 בינואר 2021 וצייץ תמונה של עצמו עם הכיתוב: "נכבש ב-6 בינואר". בחודש שעבר הוא ניצח בבחירות המקדימות של הרפובליקנים ויהיה מועמד המפלגה לקונגרס מטעם אוהיו. מוניקה דה-לה-קרוז הפסידה לפני שנתיים ומחזרה את טענות הכזב של דונלד טראמפ על הונאת בחירות; השנה היא תתמודד שוב על מקום בבית המחוקקים של טקסס. במעוז רפובליקני בג'ורג'יה כל תשעת המועמדים פקפקו בתוצאות הבחירות לנשיאות.
בשליש הדרך בבחירות המקדימות (ברמה הפדרלית וברמת המדינות) לקראת נובמבר 2022, לפחות 108 מבין 170 המנצחים בקרב הרפובליקנים תומכים בטענות הכזב של טראמפ – מצא וושינגטון פוסט. המספר מזנק ל-149 כאשר מביאים בחשבון גם את מי שתומכים בהחמרת חוקי הבחירות – מה שנתפס כדרך להפחית את מספר המצביעים הדמוקרטים ולהגביר את סיכויי הרפובליקנים.
הניתוח מוכיח עד כמה אימוץ טענות הכזב של טראמפ הפך להיות חלק מהנוסחא המנצחת בקרב הרפובליקנים ומעלה את השאלה מה המשמעות לעתידה של הדמוקרטיה בארה"ב. רוב מכחישי הבחירות ניצחו במחוזות בהם לרוב זוכים הרפובליקנים, מה שאומר שקיימת סבירות גבוהה שיאיישו את המשרות עליהן הם מתמודדים. רבים מהם יהיו בעמדות שיאפשרו להם להתערב בבחירות עתידיות: למנוע את אישור התוצאות, לשנות את הכללים לחלוקת האלקטורים ולהעביר חוקים שינסו למחוק את התוצאות. וכל זה קורה כאשר ועדת 6 בינואר מוכיחה שהטענות היו שקר מוחלט ושהמעגל הקרוב ביותר לטראמפ ידע זאת.
למרות כמה מפלות מתוקשרות שספג, בעיקר בג'ורג'יה, דרישתו של טראמפ לתמוך בשקריו הפכה להיות המחיר שיש לשלם כדי לזכות ברבות מן הבחירות המקדימות. מה שהדמוקרטים מכנים "השקר הגדול" הוא כעת כוח מניע מרכזי במפלגה הרפובליקנית. מי שאימצו את שקריו של טראמפ פקפקו בגלוי בנצחונו של ג'ו ביידן, התנגדו להביא בחשבון את האלקטורים של ביידן, חתמו על תביעות נגד התוצאות, המעיטו במשמעות אירועי 6 בינואר, נכחו בעצרת של טראמפ באותו בוקר או תמכו בה.

לפחות להימנע מזעמו של טראמפ

רבים מן המועמדים המנצחים אומרים בגלוי שהם מתכוונים להשתמש במשרותיהם הציבוריות כדי להשפיע על תוצאות הבחירות. המועמד למושל פנסילבניה, דאג מאסטריאנו, תומך בכך שבית המחוקקים שבשליטה רפובליקנית הוא שיקבע אלו אלקטורים ייצגו את המדינה בבחירתו הרשמית של הנשיא. הוא גם העלה את הרעיון להוציא משימוש את מכונות ההצבעה ולחייב את כל המצביעים להירשם מראש. השבוע צורפה לצוותו ג'נה אליס, עורכת דין שפעלה מטעם טראמפ להפיכת התוצאות.
המועמד לתובע הכללי של מישיגן, מתיו דה-פרנו, היה מעורב בתביעה בה נטען להונאה במחוז אנטרים במדינה. הוא הבטיח להוביל חקירה פלילית נגד המעורבים לשיטתו בהונאת הבחירות ב-2020, למרות שהרפובליקנים בסנאט של המדינה קבעו שהאשמותיו כוזבות לחלוטין. [בתי המשפט בכל ארה"ב דחו את כל 61 תביעותיו של קמפיין טראמפ].
מבחינת מועמדים רבים, אימוץ טענות השקר של טראמפ הן דרך לנסות ולזכות בתמיכתו, או לפחות להימנע מזעמו, טוען הפוסט. חבר הקונגרס מו ברוקס (אלבמה) ספג ביקורת קשה מטראמפ בחודש מרס, לאחר שקרא לבוחרים להותיר מאחוריהם את בחירות 2020. ברוקס קלט את המסר ובשבוע שעבר קרא למועמדת קייטי בריט, גם היא מכחישת בחירות, להתעמת איתו על שתי שאלות: האם בחירות 2020 נגנבו והאם טראמפ ניצח בהן; "אני משיב בחיוב על שתיהן", הכריז. ההימור נכשל: בריט שהיא שזכתה בתמיכתו של טראמפ.
מועמדים רבים חשו מחויבים לאמץ לפחות חלק מהנרטיב השקרי של טראמפ: הם לא מפקפקים בתוצאות הבחירות, אך כאמור עשרות מהם הפכו את "טוהר הבחירות" לנושא מרכזי בקמפיינים שלהם. מכנה משותף שלהם הוא הדרישה "לשפר" או "לשקם" את אמון הציבור בבחירות. הטענה היא, שהמשמעות המעשית של החוקים שהללו רוצים לאמץ או לחזק תהיה הצבת מכשולים בפני ההצבעה, ושאין בהם צורך משום שאין כל הוכחה להונאות.
המועמד לתפקיד מושל נברסקה, ג'ים פילן, תומך בחוק שיחייב הצגת תעודה מזהה בקלפיות [דרישה שאינה קיימת כיום]. הסנאטור מייק קראפו ממדינת איידהו לא נמנה על 147 הרפובליקנים בשני הבתים שהתנגדו לאשרור בחירתו של ביידן [בהצבעות שנערכו אחרי ההסתערות], אך יומיים מאוחר יותר הצטרף ליוזמה שמטרתה לשכנע את המדינות "ליישם ולאכוף צעדים שישמרו על הטוהר של כל הבחירות בעתיד וישקמו את אמונם של האמריקנים בשיטת האלקטורים".

אומץ בערבון מוגבל

אפילו כמה מאלו שטראמפ מתמקד בניסיון להביס אימצו לשון דומה, ממשיך הפוסט. מושל ג'ורג'יה, בריאן קמפ, ומזכיר המדינה, בראד רפנספרגר, הדפו ב-2020 את נסיונותיו של טראמפ לשנות את התוצאות במדינת מפתח זו. הם אומנם גברו בבחירות המקדימות על מכחישי הבחירות, אך תמכו בהצעת החוק המקשה על הצבעה בדואר ואוסרת לחלק מזון ושתייה לממתינים בתור בקלפיות, והזכירו זאת כאן למצביעים.
קמפ ורפנספרגר הם בין הבולטים מבין 30 מגיני התוצאות שהצליחו בבחירות המקדימות; שני שלישים מביניהם אימצו מצע של "טוהר הבחירות". לעומת זאת, רק 22 מבין המנצחים סירבו לאמץ את טענות הכזב של טראמפ או את רטוריקת "טוהר הבחירות". לפחות מחציתם לא התמודדו מול מכחיש בחירות, ולארבעה לא היו מתחרים כלל. ברוב המקרים מדובר במעוזים דמוקרטיים, כך שמועמדים רפובליקנים אלו צפויים להפסיד.
מכחישי בחירות נוספים שניצחו בבחירות המקדימות במדינות מפתח הם: הרשל ווקר לסנאט וברט ג'ונס לסגן המושל בג'ורג'יה; טד באד ומחמט אוז ("ד"ר אוז") לסנאט בצפון קרוליינה ופנסילבניה. מועמדים כאלה ניצחו גם בלפחות חצי תריסר מחוזות בהם ההתמודדות לבית הנבחרים נחשבת לפתוחה בצפון קרוליינה, פנסילבניה, אוהיו וטקסס.

תאריך:  15/06/22   |   עודכן:  15/06/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוב המועמדים הרפובליקנים תומכים בשקרי טראמפ
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אולי?
פלג א  |  15/06/22 19:23
2
ואיתמר מאמין בהבלים שלו.
המכ.  |  15/06/22 19:38
3
דיווח מוטה שוטף
מרק_טווין  |  16/06/22 11:09
4
הסמול קובע שזה שקרים
Q  |  16/06/22 20:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: פוטין מציב במפורש את הקיסר בן המאה ה-18 כמודל להערצה וחיקוי, ואת המלחמה באוקראינה יש להבין כמהלכים אימפריאליסטיים הנעשים בהשראתו
איתמר לוין
בן ברננקי, שהיה נגיד הפדרל ריזרב, מסביר בניו-יורק טיימס שיש הבדלים משמעותיים בין שתי התקופות, למרות נקודות הדמיון    המרכזיים שבהם נוגעים לבנק המרכזי: הוא מבין מהי משימתו, מוכן לבצע אותה ונהנה מתמיכה פוליטית
איתמר לוין
חוסר האמון בין סין למערב הולך וגובר, בין היתר בשל התגרויות של חיל-האוויר הסיני    אקונומיסט מפנה את תשומת הלב לזירה שפעם איחדה ביניהם: הגרעין הצפון-קוריאני
איתמר לוין
ניוזוויק הציג את השאלה לשני כלכלנים בכירים וקיבל שתי תשובות שונות. האחת טוענת שסיבה מרכזית היא הריכוזיות בשוק האמריקני; האחר מטיל את האחריות על הדפסות הכסף העצומות
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מדווח על כעסו של הנשיא בשל העדר פתרונות של ממש לעליית המחירים - הפוגעת בסדר היום הפוליטי שלו, במדיניות החוץ של ממשלו ובסיכוייהם של הדמוקרטים בבחירות לקונגרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il