X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
השוק איבד 65% [צילום: קים צ'ונג, AP]
נפילת מטבעות הקריפטו: מחזוריות או בועה שהתפקעה
הירידות בשוקי המניות הובילו להתרסקות של רבים ממטבעות הקריפטו והחברות העוסקות בהם ניו-יורק טיימס מזכיר שהיו מי שהזהירו מראש מפני הסיכון בענף, ושלמרות הכל - חלק מן החברות נותרו אופטימיות

איש לא רצה להפסיד את שגעון מטבעות הקריפטו. בשנתיים האחרונות, כאשר שערי הביטקוין והמטבעות האחרים נסקו, פרחו חברות הזנק בתחום. הן הציפו את גלי האתר בפרסומות, מעניקי הלוואות הבטיחו תשואות מרקיעות שחקים על פקדונות קריפטו ובורסות קריפטו יצאו לגלים של גיוס עובדים. ענף עולמי בשווי מאות מיליארדי דולרים צמח בן-לילה. כעת הוא מתרסק – מדווח ניו-יורק טיימס. האנליסט ריאן קויין סיכם במשפט אחד: "במשך שנים זו הייתה צמיחה בכל מחיר; כעת זו תהיה צמיחה רק אם היא רווחית".
בורסת Coinbase הודיעה על קיצוץ 18% מעובדיה, לאחר פיטורים בחברות קריפטו אחרות. חברות הזנק בולטות כמו Terraform Labs התמוטטו ומחקו שנים של השקעות. בנק הקריפטו הנסיוני צלזיוס עצר את המשיכות ממנו. שוויו של השוק כולו צנח ב-65% מאשר הסתיו וההערכות הן שמכירות החיסול יימשכו. מחירי המניות של חברות הקריפטו קורסים, הסוחרים נוטשים והמנהלים צופים התדרדרות מתמשכת שתסכן חברות נוספות.
במשך שנים נתפסו מטבעות הקריפטו כגידור בפני אינפלציה הנגרמת בשל הצפת השווקים בכסף בידי בנקים מרכזיים. אבל עם הירידות בשוקי המניות, העלייה בריבית והגאות באינפלציה, מתרסקים גם שערי הקריפטו – מה שמלמד שהם הפכו להיות קשורים לשווקים בכלל. וכאשר המשקיעים בורחים מהם, נחשפים היסודות המעורערים של רבות מן החברות הפופולריות בתחום.
62 חברות הזנק בתחום הקריפטו שוות כיום מיליארד דולר ומעלה. בשנה שעברה גייס הענף 25 מיליארד דולר ב-1,700 עסקות. אפילו בנקים כמו ג'יי.פי מורגן וחברות כמו PayPal החלו לסחור במטבעות קריפטו. רבות מבין החברות מסוגלות לשרוד ירידה בשערי המטבעות, אבל הקיצוצים צפויים להימשך כאשר הן מתאימות את עצמן לאחר שנים של צמיחה מהירה. פגיעות במיוחד הן חברות הזנק שהשיקו מטבעות משלהן.
כמה מן המומחים בענף טענו שוב ושוב, כי הצמיחה של השנתיים האחרונות לא תוכל להימשך לעד והשוו אותה לעידן הדוט.קום של סוף המאה שעברה. אז קרסו רוב החברות ונותרו רק החזקות שבהן, כמו אמזון ויאהו. ההערכה היא שהפעם יהיו יותר שורדים, כי מספר החברות החזקות גבוה יותר.

"גדלנו מהר מדי"

היו סימני אזהרה לכך שהחברות אינן יציבות, מזכיר הטיימס. ספקנים הצביעו על כך שרבות מן הפופולריות שבהן מציעות מכשירים פיננסיים מסוכנים. Terraform Labs הציעה מטבע בשם TerraUSD שערכו צמוד לדולר וגייסה 200 מיליון דולר. האלוגריתם שלו היה צמוד למטבע-האח Luna. כאשר שערו של האחרון צנח בחודש שעבר, הראשון צלל יחד איתו. הודעתו של צלזיוס השבוע על הקפאת המשיכות פגעה בצורה דומה במשקיעים. הוא הבטיח תשואה של 18%, ובמשך חודשים נטען שהוא אינו יכול לעמוד בה לאורך זמן. בסופו של יום, הנפילה בקריפטו הפעילה עליו לחץ בו לא יכול היה לעמוד.
חוסר היציבות בשוק הוביל למשבר ב-Coinbase, בורסת הקריפטו הגדולה בארה"ב. מאז סוף 2021 היא איבדה 2.2 מיליון לקוחות, 19% מהם, כאשר שערי הקריפטו ירדו. הרווח הנקי שלה הצטמק ברבעון הראשון ב-27% ל-1.2 מיליארד דולר; מאז ההנפקה אשתקד התרסקו מניות החברה ב-84%. כאמור, החודש היא הודיעה על קיצוץ 1,100 משרות ועל הימנעות מגיוס עובדים חדשים. "גדלנו מהר מדי ושכרנו יותר מדי", הודה המנכ"ל בריאן ארמסטרונג בהודעה לעובדים.
בורסת הקריפטו ג'מיני, בבעלות המיליארדרים התאומים טיילר וינקְלֶפוֹס וקמרון וינקלפוס, הודיעה גם היא החודש על פיטורי 10% מעובדיה. במזכר לעובדים, הם תיארו את הענף כנכנס ל"חורף קריפטו". אבל הם הביעו גם אופטימיות לגבי עתידו של הענף. "מהפכת הקריפטו נמצאת בעיצומה וההשלכות ימשיכו להיות משמעותיות. אבל המעבר לא היה מדוד וצפוי".
בשנה שעברה שידרה Crypto.com, בורסת קריפטו הממוקמת בסינגפור, פרסומת שכעת ידועה לשמצה. השחקן מאט דיימון הכריז בה ש"העושר מעדיף את האמיצים", כאשר עודד משקיעים לשים את כספם בשוק הקריפטו. בשבוע שעבר היא הודיעה על פיטורי 5% מעובדיה, 260 איש. אבל חלק מן החברות נותרו בטוחות בעצמן, דווקא לנוכח התנודתיות הרבה המאפיינת את הענף. Coinbase שידרה פרסומת במשחק החמישי בסדרת הגמר של נב"א: "הקריפטו מת, יחי הקריפטו".

תאריך:  16/06/22   |   עודכן:  16/06/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפילת מטבעות הקריפטו: מחזוריות או בועה שהתפקעה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עבריינית המין שסייעה לפדופיל ג'פרי אפשטיין טוענת להתעללות גופנית ונפשית מצד איל העיתונות המנוח    בטיעונים לעונש אומרים הסניגורים שהילדות הטראומטית של מקסוול דחפה אותה לזרועותיו של אפשטיין; שניים מאחיה תומכים בטענה זו
איתמר לוין
הנחת יסוד של הבנק המרכזי של ארה"ב היא שניתן יהיה לצנן את המשק ולהוריד את האינפלציה במחיר של האטה בלבד - בשל המספר העצום של המשרות הפנויות    אקונומיסט טוען שהתיאוריה הכלכלית וההיסטוריה מלמדות שמדובר בתחזית אופטימית מדי
איתמר לוין
נתוני וושינגטון פוסט: מבין 170 המנצחים עד כה בבחירות המקדימות של הרפובליקנים, 108 תומכים בגלוי בשקר לגבי בחירות 2020 ועוד 41 תומכים ב"טוהר הבחירות" - שם קוד להגבלתם של מצביעים דמוקרטים    רובם של מועמדים אלו מתמודדים במעוזים רפובליקנים וצפויים לנצח
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: פוטין מציב במפורש את הקיסר בן המאה ה-18 כמודל להערצה וחיקוי, ואת המלחמה באוקראינה יש להבין כמהלכים אימפריאליסטיים הנעשים בהשראתו
איתמר לוין
בן ברננקי, שהיה נגיד הפדרל ריזרב, מסביר בניו-יורק טיימס שיש הבדלים משמעותיים בין שתי התקופות, למרות נקודות הדמיון    המרכזיים שבהם נוגעים לבנק המרכזי: הוא מבין מהי משימתו, מוכן לבצע אותה ונהנה מתמיכה פוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il