X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
חנות להשכרה בניו-יורק [צילום: מארק לניהאן, AP]
התחזיות הסותרות של הכלכלנים הבכירים
אז האם יהיה מיתון בארה"ב
ניו-יורק טיימס סוקר את ההערכות של כמה מן המוסדות הפיננסיים החשובים בארה"ב - הנעות בין העדר מיתון לבין ודאות גבוהה שיתרחש; אך גם הפסימיים אומרים שהוא יהיה קצר וקל יחסית

אינפלציה מהירה, ריבית גבוהה, פעילות כלכלית בלתי יציבה ושווקים תנודתיים – כל אלו העלו את האפשרות שארה"ב עלולה לגלוש למיתון. אבל טווח התחזיות בנושא הוא רחב – החל מסיכוי נמוך למיתון (המוגדר כשני רבעונים רצופים של ירידה בתוצר) וכלה בכך שהוא ודאי, סוקר ניו-יורק טיימס. ככלל, האופטימיים מזהירים שייתכן שהם טועים והפסימיים אומרים שהמיתון לא יהיה כל כך נורא. הנה כמה מהתחזיות.
דלוייט. דניאל בקמן, מנהל צוות תחזיות ארה"ב בחברת הייעוץ, אומר שהסיכוי למיתון הוא 15%, "פחות ממה שפרשנים אחרים רוצים שתחשבו".
פנתאון מיקרואקונומיקס. איאן שפרדסון, הכלכלן הראשי של מכון המחקר, אומר שיש עדיין בסיס לתחזית שלא יהיה מיתון; ואם כן – הוא יהיה קצר וקל.
מורגן-סטנלי. אלן צנטנר, כלכלנית ארה"ב הראשית של הבנק, מזכירה שאינפלציה גבוהה היא בדרך כלל הקדמה למיתון. אבל למרות ההאצה בה, הסיכוי למיתון ב-12 החודשים הקרובים הוא 30%, מלמדים המודלים של הבנק.
גולדמן-זאקס. האנליסטים של הבנק העלו את הסיכוי למיתון, אך סבורים שעדיין ניתן למנוע אותו ("במסלול קשה"). דייוויד מריקל ורוני ווקר העלו את הסיכוי לשנה הקרובה מ-15% ל-30%, ולשנתיים הקרובות – מ-35% לכמעט 50%.
ג'יי.פי מורגן צ'ייס. הכלכלנים בראשותו של ברוס קסמן, העלו את התחזית למיתון בשנה הקרובה ל"שיעור גבוה ובלתי נוח" של 35%. אין ספק שקיים סיכון של ממש לעלייה באינפלציה ולירידה בתוצר, הם אומרים.
בנק אוף אמריקה. איתן האריס, הכלכלן הגלובלי הראשי של הבנק, צופה שהצמיחה בארה"ב תרד לכמעט אפס במחצית השנייה של השנה, עם סיכוי של 40% למיתון והתאוששות חלקית בלבד ב-2024.
סיטיגרופ. הכלכלנים בראשותו של הכלכלן הגלובלי הראשי, נתן שיטס, אומרים שהסיכוי למיתון הוא 50%. לדעתם, המשק האמריקני יאט אך לא יצטמק, אם כי הסיכוי למיתון הולך וגדל.
קרדיט סוויס. ארה"ב נמצאת על סף מיתון – אומר הצוות בראשותו של ג'רמי שוורץ, הכלכלן הראשי של הבנק השווייצרי לענייני ארה"ב, אך ישנן רשתות ביטחון האמורות להגן על המשק מפני גלישה להאטה עמוקה יותר.
אוקספורד אקונומיקס. לפדרל ריזרב יש סיכוי למתן את האינפלציה בלי לגרום למיתון – כותבת קאת'י בוסטיאניץ, הכלכלנית הראשית לענייני ארה"ב. היא קיצצה את תחזיות הצמיחה שלה, ואומרת שזו תתקרב למיתון באמצע 2023.
פיץ'. הצוות של חברת הדירוג, בראשות הכלכלן הראשי בריאן קולטון, מצפה שהצמיחה תצטמק ל-0.1% לרבעון מהרבעון השני ועד הרבעון הרביעי של 2023. קצב אשר יציב את המשק האמריקני על סף המיתון.
דויטשה בנק. לפני מספר חודשים צפו כלכלני הבנק הגרמני, כי ארה"ב תגלוש למיתון סוף 2023. כעת הם צופים שהוא יגיע מוקדם יותר ויהיה במידת מה חמור יותר. הצוות של מתיו לוזטי, כלכלן ארה"ב הראשי, אומר שבשנה הבאה יצטמק המשק ב-0.5%.
וולס-פארגו. ג'יי ברייסון, הכלכלן הראשי של הבנק, אומר שהסיכוי למיתון בשנה הבאה גבוה מהסיכוי שלא יהיה. הוא צופה ירידה של 1% בתוצר בשני רבעונים בשנה הבאה, "אחד המיתונים הקלים ביותר מאז מלחמת העולם השנייה". ברייסון מוסיף, כי בשל כך – הוא אינו סבור ששוק העבודה ייפגע בצורה קשה.
סטנדרד אנד פור. בת' בובינו, הכלכלנית הראשית בחטיבת הדירוג העולמית של החברה, אומרת שהסכנה למיתון עומדת על 40%. "המומנטום הכלכלי כנראה ימנע מיתון ב-2022. אבל מאחר שההפרעות בשרשרת האספקה יחמירו, בשל הירידה בכוח הקנייה והתייקרות נטילת ההלוואות, קשה לראות את המשק נמנע ממיתון ב-2023".

תאריך:  30/06/22   |   עודכן:  30/06/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
העדות אתמול חיזקה את הקשר של טראמפ לאלימות בקפיטול ושומטת את הקרקע מתחת לטענת הגנה ולפיה פעל בתום לב. לא בטוח שזה יוביל לכתב אישום – מנתח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
הוועדה מקפידה לזמן עדים רפובליקנים, כולל כאלו שכיהנו בתפקידים בכירים בממשל טראמפ ואף מונו אישית על-ידי הנשיא – מה שמותיר אותו ואת נאמניו עם טענות חלולות, מנתח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
אקונומיסט מצביע על המשך עליות השכר לצד הציפיות האינפלציוניות של משקי הבית והמגזר העסקי    אומנם מחירי הטובין במדינות העשירות עשויים לרדת, אך ספק רב אם יהיה די בכך כדי לשנות את המגמה בעתיד הנראה לעין
איתמר לוין
בת-זוגו לשעבר של ג'פרי אפשטיין הורשעה בסרסרות של נשים וילדות עבורו    מקסוול, בתו של רוברט מקסוול, היא בת 60 - ואם לא יתקבל ערעורה, היא עשויה לסיים את חייה בכלא    בית המשפט בניו-יורק קיבל את המלצת שירות המבחן
איתמר לוין
קאסידי האצ'ינסון, שהיה עוזרת לראש הסגל בבית הלבן, בעדות דרמטית: טראמפ השתולל מזעם כאשר השירות החשאי מנע ממנו לנסוע לקפיטול ב-6 בינואר    טראמפ ידע שחלק מתומכיו חמושים כאשר עודד אותם לצעוד לקפיטול; ג'וליאני הזכיר את אנשי הימין הקיצוני בהכנות ל-6 בינואר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il