X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מחנה אל-חול. 55,000 פליטים [צילום: בדרחאן אחמד, AP]
איך להחזיר לעירק את משפחות אנשי דאעש
השלטונות מבקשים להחזיר את הנשים והילדים המוחזקים במחנה אל-חול בסוריה, אך חלק מן השנים לא מוכנים לחיות ליד משפחות רוצחי דאעש - מדווח וושינגטון פוסט

קילומטרים ספורים מבדילים בין מחנה הפליטים אל-חול שבסוריה לבין הגבול העירקי, אך המסע הביתה של שוכניו נמשך שנים. במחנה שרר גיהנום, כאשר מעשי רצח בלילות נוספו לצמא הכבד בימים. שנים לאחר תבוסת דאעש, תומכיו השתלטו על המחנה והפכו אותו לזירת אלימות. חדיר חאלד בכתה מאושר כאשר שבה הביתה עם ילדיה, מספר וושינגטון פוסט.
מחנה אל-חול הוא אחת הבעיות הקשות ביותר באזור – למעשה כלא באוויר הפתוח בו מוחזקים רבבות, בעיקר נשים וילדים מרחבי העולם להם יש קשרים משפחתיים לקיצונים מוסלמים ושממשלותיהם אינן רוצות לקבלם בחזרה. ואילו בעירק הותיר דאעש צלקות עמוקות, וכלל לא ברור ואיך יכולות הקהילות שנקרעו לגזרים לשוב ולהתאחות והאם יסכימו לקבל בחזרה מן המחנות את התושבים לשעבר.
בניגוד למדינות אחרות, עירק אכן מנסה להחזיר את תושביה. מאז מאי אשתקד חזרו כמעט 2,500 עירקים ממחנה אל-חול ורבים צפויים לשוב בעתיד. 30,000 מבין 55,000 יושבי המחנה הם עירקים. בעוד רוב מחנות העקורים בעירק נסגרו אשתקד בשל העדר תקציב, המחנה הקולט את יוצאי אל-חול, מחנה ג'דה, מנוהל כיאות ויש בו אפילו טיפול פסיכולוגי לסובלים מטראומה. הם אומרים, כי הילדים הם הסובלים העיקריים: הם חרדתיים ומסוגרים, סובלים מהשתנה בלתי רצונית, רעשים קטנים מקפיצים אותם ולחלקם יש מחשבות אובדניות.
רוב העקורים עימם שוחח הפוסט טענו, כי ברחו מעירק ב-2017 – לפני קריסתה הסופית של מדינת דאעש. הנשים אומרות שלא הייתה להן השפעה על ההחלטות של משפחותיהן. בחלק מן המקרים הצטרף האב או הבעל לדאעש; במקרים אחרים הורה הארגון לגברים להמשיך בעבודותיהם המוניציפליות. הילדים במחנה אל-חול הוחזקו באוהלים מחשש שייפגעו מן האלימות שהשתוללה בו, ורק כעת הם לומדים לשחק בחוץ.
שכנוע הפליטים לחזור לעירק הוא דבר אחד; לשכנע אותם לחזור לבתיהם – זהו סיפור נפרד, מציין הפוסט, ופקידי ממשלת עירק מתלבטים כיצד לעשות זאת. סעד ג'יאשי, יועץ באחד מגופי הביטחון הלאומי, כינס לאחרונה במלון בעיר אירביל את נכבדי מחוז נינוה הסמוך. הוא נטל נשימה עמוקה והחל: "אנחנו אחראים לכל עירקי, טוב או רע. בבקשה, דברו אתי בכנות. אני מוכן לשמוע כל מה שמטריד אתכם". רבים מהנוכחים הסכימו שאין להעניש ילדים על פשעי הוריהם, אך רוב השאלות נגעו לסינון הביטחוני. הם ראו סרטונים ממחנה אל-חול: נשים וילדים תוקפים צוותי תקשורת וקוראים ססמאות בזכות דאעש. "יש לנו בעיה – הם עדיין מאמינים באידיאולוגיה", אמר אחד מהם. חבר הוסיף: "אנחנו לא רוצים להחזיר את אנשי דאעש".

"אני אספתי את הגופות"

System.String[]

תאריך:  11/07/22   |   עודכן:  11/07/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך להחזיר לעירק את משפחות אנשי דאעש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
ירון פרידמן
בשבוע שעבר נחשפה הפדיחה הגדולה של משפחת סנואר - בן אחותו, איש דאעש חוסל ע"י הצבא המצרי. האירוע מעלה תהיות לגבי הגבולות העוברים בין ארגוני טרור - האם הם אויבים או שותפים?
עידן יוסף
המשטרה והשב״כ פענחו שני מעשי רצח ונסיון רצח שארעו בירושלים    ח"כ בן-גביר: יש להצטער שהמשטרה ניסתה להטיל בבני המשפחה כתם
יוני בן-מנחם
צה"ל הגביר את הכוננות בגבול ישראל מצרים מחשש שפעילי דאעש בסיני ינסו לבצע פיגועים. השב"כ מנהל מסע מעצרים נרחב של פעילי דאעש במגזר הערבי בישראל וכבר חשף תשתית חבלנית גדולה בעיר אלפחם שאחראית לפיגוע בחדרה
איתן קלינסקי
חברי הכנסת מימין, שהלהיטו את הרוחות בשאגות נגד נפתלי בנט ונגד ממשלת ישראל משרתים נאמנה את המבקשים ליצור כאוס בתוך מדינת ישראל ולהגביר את עוצמות הפער בחברה הישראלית. חשוב להם, שעוצמות הפער תהיינה רוויות אלימות מילולית ופיזית
עידן יוסף
מחמיד נטל בשידור בכאן 11 אחריות אישית לפרסום הרשומה שבה הביעה העירייה תנחומים למשפחות המחבלים, אך לאחר שעתיים וחצי התחרט    אומר כי היה עליו לבדוק את ההודעה לפני הפרסום    "כאיש חינוך, הדבר מנוגד לערכי השותפות בהם אני מאמין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il