X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שלל רוסי מוצג בקייב [צילום: ג'ון גרמבל, AP]
קייב מפגינה נחישות - וכך גם המערב
הפרשן הבכיר פריד זכריה מתאר בוושינגטון פוסט ביקור בבירת אוקראינה ומסביר מדוע המערב לא יוותר גם במחיר של חורף קשה

במבט ראשון, קייב נראית שגרתית בצורה מוזרה. פה ושם יש מחסומים, אך בעיקרו של דבר הרחובות עמוסים, התנועה זורמת, החנויות פתוחות והמסעדות מלאות – מדווח הפרשן הבכיר פריד זכריה בוושינגטון פוסט. אפשר לקנות יין צרפתי, משקאות אנרגיה אמריקניים ושוקולד שווייצרי.
אבל אם בוחנים מתחת לפני השטח, מגלים חברה מצולקת קשות מן הפלישה הרוסית. כל אוקראיני עימו דיבר זכריה, סיפר על חבר או קרוב שנהרג, נפצע או הפך לפליט (14 מיליון אוקראינים נעקרו מבתיהם ומחציתם עזבו את המדינה). מיליוני גברים נלחמים בחזית או מסייעים בעורף. התושבים חווים פחד, אובדן, עצבות וחרדות – הכל בעת ובעונה אחת. אבל הם נחושים להמשיך ולהוכיח שחייהם מתנהלים כסדרם. אזעקות נשמעות פעם-פעמיים ביום, אך מדובר באמצעי זהירות בלבד והן אינן מעוררות תשומת לב, גם משום שקייב מרוחקת משדה הקרב.
זו הסיבה שהקרן הפילנטרופית ויקטור פינצ'וק החליטה לערוך כסדרה את ועידתה השנתית ה-17 בקייב. שורה של מנהיגים בכירים הגיעו כדי להפגין את תמיכתכם, וזכריה התרשם עוד יותר מ"הגיבורים האוקראיניים" שהוצגו במהלך הכינוס. למשל: אנדריי פוקרסה סיפר כיצד הוא משתמש ברחפן שלו כדי למסור לצבא האוקראיני קורדינציות של טנקים ורכבים רוסיים; המידע הזה, כך נטען, סייע להשמיד 100 מהם. כוכב הרוק סוויטוסלב וקרצ'וק מופיע חינם ברחבי הארץ, כולל בעמדות הקדמיות וגם אם הקהל מונה תריסר חיילים.
המלחמה באוקראינה היא מתקפה מלמעלה הנתקלת בהתנגדות מלמטה, מאפיין זכריה. הפלישה הייתה החלטה של אדם אחד; החברה הרוסית אולי תומכת, אך לא מתלהבת. והצבא נאלץ למלא את שורותיו באסירים ולהציע מענקים במזומן למתגייסים. לעומת זאת, אוקראינה כולה התגייסה למערכה, החל מממשלתה הנבחרת וכלה בכל אזרחיה. בחזית בצפון המדינה קיים פער עצום במורל: האוקראינים נלחמים על מולדתם, הרוסים נלחמים מתוך פחד או בעד תשלום.
אותה אבחנה קיימת גם במבט רחב יותר על המלחמה. האסטרטגיה של ולדימיר פוטין היא הימור על חולשת המצביעים במערב, תוך שהוא מאיים שהאירופים יקפאו בחורף כאשר יפסיק את אספקת האנרגיה, ומקווה שאז ממשלות המערב יתחננו לשלום. ממש לא בטוח שזה יקרה, צופה זכריה. הציבור המערבי מאוחד בצורה יוצאת דופן בנושא הזה. רוב גדול של האמריקנים והגרמנים תומך באוקראינה, והמספרים אינם שונים מהותית ברוב מדינות אירופה. מדינות מזרח היבשת – במיוחד פולין והבלטיות – מתנגדות בתוקף לכל הקלה בעיצומים.
תמיד קל להמעיט בערכה של עוצמת הדמוקרטיות. הן רעשניות, מפולגות ומפגינות בפומבי את חששותיהן, ספקותיהן וביקורתן. כאשר יש תחושה שעימות כלשהו אינו מרכזי או שהמטרות שבחרו המנהיגים אינן ראויות – כמו וייטנאם ועירק – נשמעות קריאות רמות לשינוי כיוון. אך כאשר הסיכונים משמעותיים והמטרה מוצדקת, דמוקרטיות יכולות לשמור על המסלול. הן עשו זאת במשך כמעט חמישה עשורים במלחמה הקרה, והן יעשו זאת חורף או שניים במשבר המשמעותי הנוכחי, מסכם זכריה.

תאריך:  18/09/22   |   עודכן:  18/09/22
+צבא אוקראינה טוען כי תפס שלל טנק רוסי מתקדם
20:33 18/09/22  |  עידן יוסף

אוקראינה טוענת כי לראשונה אי-פעם, תפסה שלל את טנק הקרב הראשי הרוסי המתקדם ביותר T-90M. הצבא האוקראיני תפס אותו ככל הנראה במחוז חרקוב.

+דיווח בפינלנד: רוסיה מעבירה מערכות הגנה אווירית מסנט פטרבורג לאוקראינה
18:51 18/09/22  |  איציק וולף

רוסיה החלה בהעברת מערכות הגנה אווירית ובהעברת טילים נגד מטוסים מסנט פטרבורג לאזור אוקראינה. כך דיווח בכלי התקשורת בפינלנד. הדיווח מתבסס על צילומי לווין ועל ניתוח שלהם בידי מומחים.

+רוסיה הרחיבה ההפצצות של יעדים אזרחיים
16:57 18/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

המודיעין הבריטי טוען כי בשבעת הימים האחרונים מרחיבה רוסיה את ההפצצות על יעדים אזרחיים באוקראינה, כתגובה למפלות שלה בחזית ובניסיון להורדת המורל של העם האוקראיני

הרוסים מגיבים למתקפת הנגד האוקראינית [צילום: קוסטנטין ליברוב, AP]
+מלחמת רוסיה-אוקראינה: מבט נוסף (1)
08:33 18/09/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

מלחמת רוסיה-אוקראינה הפכה מאירוע חולף (כפי שחשבו רבים) לאירוע מתגלגל עם השלכות עולמיות על היחב"ל, על מאזן הכוחות העולמי ועל הכלכלה. למעשה זהו מאבק על מעמדן ההגמוני של מעצמות עבר ועל עיצובו מחדש של מאזן הכוחות העולמי בשל הופעתם של כוחות מעצמתיים חדשים כסין והודו. נראה שרוסיה שגתה לא מעט בניהול המלחמה ובין היתר בהערכת התגובות של אוקראינה ושל המערב, וכולנו עתידים לשלם על כך

זלנסקי-פוטין. מאבק בין מעצמות [צילום: לשכת העיתונות הנשיאותית האוקראינית/AP ולשכת העיתונות הנשיאותית הרוסית/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קייב מפגינה נחישות - וכך גם המערב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
עידן יוסף
בלחץ הרשויות הפדרליות הכריזו רשויות על "גיוס עצמי" למלחמה באוקראינה    ה"מתנדבים" נקראים לשירות חובה אך אז מתברר להם כי הם מתנדבים תמורת 220 אלף רובל, כסיוע לצבא רוסיה, עם אפשרות לתגמולים
דן מרגלית
העולם המערבי ידע כי הרוסים רצחו ביער קאטין ולא הגרמנים, אבל שמר על שתיקה רועמת וקיבל את גרסת מוסקבה, שבינתיים הפכה בעל כורחה שותפה למלחמה בנאצים
מירב ארד
הנשיא זלנסקי האשים: "מוסקבה משאירה מאחוריה מוות בכל מקום"    בקבר האחים אותרו גופות עם ידיים קשורות מאחורי הגב ואחת נוספת עם חבל סביב הצוואר
איתמר לוין
האסטרטגיה הסינית למלחמה באוקראינה לא השתנתה - להחליש את המערב - אך תבוסה רוסית תהיה סיפור אחר, מנתח אקונומיסט
יאיר נבות
החבילה תכלול בין השאר תחמושת ארטילרית עבור סוללות ה HIMARS    גרמניה תספק לאוקראינה שתי סוללות של משגרי רקטות MLRS ו 200 רקטות, כמו גם 50 רכבים משוריינים מדגם "דינגו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il