X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טיל "יארס" השבוע. המערב לא נכנע [צילום: AP]
בכירי רוסיה מדברים על היום שאחרי פוטין
אקונומיסט מדווח על אובדן אמון בנשיא הכושל ומציג שמות של יורשים אפשריים - שאינם צפויים לבצע שינויים מהותיים

מה הלאה? האם יש חיים אחרי ולדימיר פוטין? כיצד הוא הולך הבית ומי מחליף אותו? שאלות אלו מטרידות את האליטה הרוסית, הביורוקרטים ואנשי העסקים, הרואים את הצבא מובס ברוסיה, צעירים כשרוניים נמלטים ואת המערב מסרב להיכנע לסחטנות האנרגטית והגרעינית שלו. "יש הרבה שיחות כועסות במסעדות ובמטבחים של מוסקבה", מצטט אקונומיסט איש אליטה. "כולם מבינים שפוטין פישל ומובס".
אין זה אומר שפוטין עומד להיכנע, להיזרק או להשתמש בנשק גרעיני. זה כן אומר שמי שמנהל את רוסיה ומי שמחזיק בה נכסים מאבדים את האמון בו. נראה שהמערכת הפוליטית הרוסית נכנסת לתקופה הבעייתית ביותר מאז תום העידן הסובייטי. גם ממשלות המערב מתחילות לחשוש מאובדן שליטה במוסקבה. בעבר הצליח פוטין לגלגל את האחריות לכתפיהם של אחרים; כיום ידוע שהוא מתכנן ומנהל את הפעולות הכושלות בעליל.
הפלישה לאוקראינה היממה את הממסד הרוסי, אשר שכנע את עצמו שפוטין לא יסתכן במלחמה בהיקף מלא. אבל ההצלחות המוקדמות, אי-קריסתה של הכלכלה הרוסית והנסיונות לנהל מו"מ הרגיעו את אנשיו (אולי גם צריכה מוגברת של אלכוהול סייעה; פוטין התלונן על כך בפומבי). כמה מאנשי האליטה אפילו השתכנעו שפוטין אינו יכול להפסיד.
גישה זו התרסקה כאשר הכריז פוטין על "גיוס חלקי", אשר לימד ש"המבצע הצבאי המיוחד" שלו מקרטע ואשר גרר עמוק יותר את המדינה לעימות. ואילו הבריחה ההמונית מלמדת שהוא לא הצליח לשכנע את הרוסים שמדובר ב"מלחמה פטריות גדולה" חדשה [הכינוי הרשמי של מלחמת העולם השנייה]. ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סבויאנין, נאלץ להודיע על הפסקת הגיוס בעיר; ערים אחרות, בעלות פחות השפעה, ייאלצו להשלים את הפער.
פוטין אינו יכול לנצח במלחמה, בה לא היו מלכתחילה מטרות ברורות; הוא לא יכול לסיים אותה בלא השפלה קשה. אפילו אם הלחימה תיפסק, חזרה לחיי השלום של ערב המלחמה אינה אפשרית תחת שלטונו, טוען אקונומיסט. השפעות העיצומים ויציאת העובדים המוכשרים והמשכילים ביותר מתחילות להיראות; אמון הצרכנים נמצא בצניחה. טכס הסיפוח של ארבעה מחוזות באוקראינה ונאומו הנבחני נגד המערב היו כה אבסורדיים, עד שהם רק החלישו את כוחו.

המעגל הפנימי ו"הקבוצה התוקפנית"
רצה למוטט את אוקראינה, ממוטט את רוסיה [צילום: AP]

תבוסה צבאית עלולה להוביל לקריסת הממשל, עם כל הסיכונים הכרוכים בכך לתומכיו. השאלה היא האם האליטה מוכנה לתמוך בו עד הסוף המר, או שבבחינתה הוא הפך מנכס לנטל. עבאס גליאמוב, פרשן פוליטי שעבד בקרמלין, טוען שבשבועות ובחודשים הקרובים יבינו אנשי האליטה שפוטין שוב אינו מסוגל להגן על עצמו ועליהם, וכעת המשימה נמצאת בידיהם; הדבר יאיץ את החיפוש אחרי מחליף מתוך המערכת.
רשימת המועמדים של גליאמוב כוללת את דמיטרי פַּטְרוּשֶב, בנו של ניקולאי פטרושב העומד בראש מועצת הביטחון הרוסית; פטרושב הבן היה בעבר שר. אפשרויות מוכרות יותר כוללות את סרגיי קירייֶנְקוֹ, סגן ראש הסגל בקרמלין; וראש הממשלה, מיכאיל מישוּצין, אשר יוכל לכרות ברית עם כמה מאנשי הממסד הביטחון ולנהל מו"מ עם המערב.
אבל, כפי שכתב לאחרונה מנהיג האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני במאמר בוושינגטון פוסט, המחשבה שמחליף לפוטין מתוך האליטה הקיימת ישנה מן היסוד את תפיסותיו של הקרמלין היא לכל הפחות תמימה. לטענתו, הדרך היחידה לשבור את מעגל הלאומנות האימפריאלית הוא ביזור הכוח ברוסיה והפיכתה לרפובליקה פרלמנטרית. במה שנראה כפנייה לאליטה הרוסית הוסיף נבלני, כי דמוקרטיה פרלמנטרית היא אפשרות הגיונית ורצויה לרבים מבין הסובבים את פוטין, כך שיוכלו לשמר את כוחם ולהיאבק על השלטון בלא שייהרסו בידי קבוצה תוקפנית יותר.
"הקבוצה התוקפנית יותר" כבר מסתמנת, אומר אקונומיסט. היא כוללת את יבגני פריגוז'ין, פושע לשעבר המכונה "השף של פוטין" העומד בראש קבוצת וגנר לשכירי חרב; ורמזאן קדירוב, האיש החזק של צ'צ'ניה ומי שלרשותו עומד צבא פרטי משלו. שניהם נאמנים אישית לפוטין; אנשיו של פריגוז'ין מזכירים את שומרי ראשו של איוון האיום, אשר דרדרו את רוסיה לתוהו ובוהו. פוטין פלש לאוקראינה כדי למוטט אותה; בפועל, הוא עושה זאת לרוסיה.

תאריך:  28/10/22   |   עודכן:  28/10/22
+הבית הלבן: מתקפה על תשתית אמריקנית תגרור תגמול
07:54 28/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הממשל האמריקני משגר לעבר רוסיה איום שלפיו אם זו תנסה לפגוע בלווינים אמריקניים בטענה שהצעד נעשה כתגובה להתערבות האמריקנית במלחמה באוקראינה - ארצות הברית תגיב בצעדים הולמים

בכיר רוסי איים בפגיעה בלווינים [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכירי רוסיה מדברים על היום שאחרי פוטין
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
משאלות לב של המערב...
חשדנית  |  28/10/22 15:32
 
- בכירי רוסיה
אורח  |  28/10/22 18:45
 
- לא נהרגו 4000 חיילים
שאול א   |  29/10/22 23:35
 
- 100% tzodeket ל"ת
Haim Mevin USA  |  30/10/22 05:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איציק וולף
הממשל האמריקני משגר לעבר רוסיה איום שלפיו אם זו תנסה לפגוע בלווינים אמריקניים בטענה שהצעד נעשה כתגובה להתערבות האמריקנית במלחמה באוקראינה - ארצות הברית תגיב בצעדים הולמים
איציק וולף
נשיא רוסיה טוען כי דוקטרינת המלחמה הרוסית אינה מאפשרת שימוש בנשק גרעיני שלא למטרות הגנה    "רוסיה מעולם לא דיברה על שימוש בנשק שכזה, המערב מאיים על היציבות"
יאיר נבות
בנאום שנשא בכינוס השנתי של מכון מחקר האשים נשיא רוסיה את ארצות הברית בחיסול קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, תוך התעלמות ממעשיו הטרוריסטיים של סולימאני
יאיר נבות
תקוותה של מוסקבה לפיכך היא ששינוי כזה יצליח אולי לגרום לקושי גדול יותר עבור הנשיא ביידן להמשיך ולתמוך באוקראינה באופן כ"כ עקבי, ואולי יגרום גם לירידה בהיקף התמיכה ואיכותה
יאיר נבות
בפעם הראשונה שירותי הביטחון הנורבגים מצליחים לזהות ולעצור מרגל רוסי "רדום", דהיינו כזה הפועל בזהות בדוייה עבור רוסיה    בנוסף החודש נעצרו בצפון נורבגיה לא פחות מעשרה בני אדם בגין פעילות חשודה שעלולה לשרת את רוסיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il