X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
כיצד לשתף את המידע [צילום: רוס פרנקלין, AP]
אמזון תרשום תרופות וגם תספק אותן
אחרי שורה של מהלכים בתחום הבריאות, אמזון השיקה שירות רפואי מקוון - ועשויה לגרום לענקי היי-טק נוספים להיכנס לענף הגדול ביותר והבעייתי ביותר בארה"ב, מנתח אקונומיסט

בעוד ענקי ההיי-טק ניצבים בפני האטה משמעותית, נמשך המצוד אחרי תחומי התרחבות חדשים. אקונומיסט מפנה את תשומת הלב אל אמזון, החברה השנייה בגודלה בארה"ב מבחינת ההכנסות. בשבוע שעבר הודיע המנכ"ל, אנדי ג'אסי, כי החברה החלה לפטר עובדים ותפטר נוספים בשנה הבאה – ולצד זאת אמר כי ניצבות בפניה "הזדמנויות גדולות". הוא ציין במיוחד את העסק הגדול ביותר, המורכב ביותר והקשה ביותר בארה"ב: הבריאות.
לחברות היי-טק רבות יש שאיפות בתחום זה. אפל מספקת מעקב אחרי המצב הרפואי באמצעות האייפון; מיקרוסופט מציעה מחשוב ענין לחברות בריאות; אלפאבית מוכרת ציוד רפואי מתכלה ומשקיעה במחקר ביוטק. אבל אמזון יוצרת כעת את המהלך השאפתני ביותר. יומיים לפני הודעתו של ג'אסי היא השיקה את Amazon Clinic - שירות מקוון הפועל ב-32 ממדינות ארה"ב והמציע שירות וירטואלי ב-20 תחומים, מאלרגיות ועד אקנה. אמזון מתארת אותו כחנות וירטואלית המקשרת בין המטופלים לבין ספקי הבריאות. בחודש יולי רכשה אמזון ב-3.9 מיליארד דולר את
One Medical המעניקה שירותי בריאות מרחוק ובמרפאות פיזיות ל-790,000 מטופלים. מהלכים אלו מתווספים לשירותי בריאות שהשיקה אמזון מאז 2018.
הכניסה כעת לבריאות המשפחה היא צעד גדול אך מובן. הענף מוערך בטריליון דולר לשנה, וההערכה היא שלמחצית מבני דור ה-Z ובני המילניום בארה"ב אין רופא משפחה קבוע. אמזון קליניק תגזור עמלה תמורת שירותיה, במקום להסתמך על קבלת החזרים מביטוח הבריאות המסויט. החברה מהמרת על כך שבריאות המשפחה תהפוך ליותר דיגיטלית, וצפויה לשלב אותה בשירותים אחרים כמו בית המרקחת שלה, ואולי גם להפעיל מרפאות בסניפי רשת המזון Whole Foods אותה רכשה ב-2017.
אקונומיסט מציין, כי כניסתה של אמזון לתחום הבריאות אינה נטולת סיכונים. הרקורד שלה בתחום אינו נקי מכשלונות. החברה סוגרת כעת את Amazon Care, החברה שהקימה לאספקת שירותי בריאות לעובדי הקבוצה ואשר הציעה מספר שירותים גם ללקוחות מחוצה לה. בשנת 2018 היא הקימה את חברת Haven בשותפות עם ברקשייר האת'אוויי של וורן באפט ובנק ג'יי.פי מורגן-צ'ייס, במטרה לספק שירותי בריאות מוזלים לעובדים, אך זו נסגרה לאחר פחות משלוש שנים.
סכנה נוספת היא התחרות. רשת בתי המרקחת CVS גברה על אמזון בהתמודדות על רכישת Signify Health, רשת מובילה של רפואת משפחה. ג'יי.פי מורגן-צ'ייס פתח לאחרונה מרכזי רפואת משפחה משלו. מול אמזון מתחרות גם חברות הזנק המתמקדות ברפואת משפחה וירטואלית.
לבסוף, על אמזון להרגיע את המאסדרים. ועדת הסחר הפדרלית, העוסקת בהגבלים, בוחנת את עסקת One Medical רכישה זו והשקת אמזון קליניק מעלות את השאלה למי יש להתיר להחזיק מידע רפואי רגיש. ייתכן שאמזון תחויב להקים חומה סינית שתפריד בין המידע שבידי עסקי הבריאות שלה לבין זה שבידי יתר שירותיה. אבל הטיפול בסוגיות הפרטיות והמידע עלול לאיין רבות מהזדמנויות שיתוף המידע שאמזון משתמשת בהן לאורכם ולרוחבם של עסקיה.
במקביל, לכניסתה של אמזון לתחום הבריאות יש השפעה חיובית עליו, סבור אקונומיסט. נסיונה בשמירה על שביעות רצונם של לקוחותיה לצד שולי רווח צרים, עשוי לשפר את ענף הבריאות ולחייב שחקנים אחרים להעלות את רמתם. אמזון גם עשויה לגרום לענקי היי-טק אחרים להיכנס לתחום. ייתכן שזוהי התרופה לה זקוקים מאוד גם ענף הבריאות וגם הקדנציה של ג'אסי בראש אמזון.

תאריך:  22/11/22   |   עודכן:  22/11/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמזון תרשום תרופות וגם תספק אותן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה זה "תרשום תרופות"? ל"ת
עברית קשה ספה  |  23/11/22 21:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יואל רות, שהיה מנהל האמון והאבטחה בחברה, מסביר בניו-יורק טיימס: אלון מאסק יתקשה לשחרר את חופש הביטוי בפלטפורמה מכל המגבלות
איתמר לוין
תחקיר ניו-יורק טיימס מגלה כיצד חברות ההימורים משיגות לגליזציה להימורי ספורט    המאסדרים אינם פועלים נגדן - בין היתר משום שהמדינות רוצות את ההכנסות ממיסים
איתמר לוין
הבנקים המרכזיים יצליחו להשתלט בשנה הבאה על האינפלציה באמצעות העלאת הריבית, אך המחיר יהיה כואב - צופה אקונומיסט
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מנתח את המדיניות של וושינגטון באוקראינה: כיצד לסייע לקייב בלא להסתכן בעימות גרעיני עם מוסקבה
איתמר לוין
קריסת חברת FTX מלמדת גם היא שמדובר בבועה, אך אקונומיסט מציין שהטכנולוגיה הבסיסית נכונה ושיש מקום למערכת פיננסית נוספת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il