עד החודש שעבר נראה היה, כי תביעה ייצוגית נגד טסלה תחשוף פרטים חדשים על טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של החברה, אשר על-פי הנטען אחראית לתאונות קשות ולתמותה. אבל אז הפעילה טסלה אסטרטגיה משפטית שמטרתה לחסום את החשיפה: היא ביקשה מבית המשפט להעביר את התיק לגישור חסוי בפני מגשר שהיא שתשלם את שכרו. ההימור צפוי להצליח, סבור ניו-יורק טיימס, בשל התניית בוררות הקיימת בחוזים בינה לבין לקוחותיה, החייבים לוותר על זכותם החוקית למשפט בפני שופט וחבר מושבעים.
לשונו של ההסכם המדובר היא דוגמה למגמה ותיקה, אשר לדברי משפטנים מונעים מעשרות מיליונים לקבל את יומם בבית המשפט. התניות בוררות קבורות בעמקי ההסכמים בהם משתמשים בנקים, חברות כבלים ובתי אבות, אך בוררות חובה היא תופעה נדירה בענף הרכב. טסלה יכולה להשתמש בבוררות חובה בצורה נרחבת יותר ממתחרותיה, משום שהיא מוכרת את המכוניות במישרין ללקוחות ולא דרך סוכנויות כפי שעושים חברות ותיקות כמו ג'נרל מוטורס, פורד וטויוטה.
ארגוני צרכנים ומשפטנים טוענים שהבוררות – הליך שנועד להימנע מהליכים משפטיים יקרים ולהקל על העומס בבתי המשפט – הפכה לשיטה המעדיפה את החברות ומצמצמת את הסעדים הניתנים ללקוחות. מאחר שההליך מתנהל בצורה חסויה, הוא מונע ממי שנפגעו באותה צורה להתלכד לתביעה ייצוגית וכך לחלוק ביניהם את עלויות עורכי הדין והמומחים. ברוב המקרים, עלות הבוררות גבוהה מן הנזק וכך יש מניע שלילי לפנות אליה.
בתביעה הייצוגית בנושא הנהיגה האוטומטית, שהוגשו לבית משפט פדרלי בקליפורניה, נטען שהחברה הוליכה שולל את לקוחותיה בכך שהגזימה בתיאור היכולות של טכנולוגיה זו. טסלה הגישה בקשה לכפות על הלקוחות לפנות להליכי בוררות פרטניים מולה. השופט הייווד גיליאם טרם הכריע בבקשה, אך הטיימס מציין, כי בית המשפט העליון העניק לחברות מנדט נרחב לכפות על לקוחותיהן לפנות לבוררות. לקוחותיה של טסלה יכולים לעמוד על זכותם לנהל הליכים בבית המשפט באמצעות משלוח מכתב לחברה בתוך חודש מרכישת הרכב, אך רק בודדים ערים לזכות זו.
אגודת הבוררות האמריקנית, מלכ"ר המספק שירותי בוררות לטסלה ולחברות אחרות, אומרת כי היא מפעילה שורה של נהלים שמטרתם להעניק פורום הוגן ונגיש לפתרון מחלוקות צרכניות, כולל אגרה מירבית של 200 דולר להגשת תביעה. לדבריה, היא פותרת את המחלוקת במהירות גבוהה פי שלושה מזו של בתי המשפט.