X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
להרחיק אותו בכל מחיר [צילום: AP]
הטלוויזיה הרוסית בין תעמולה לבין מציאות
מומחה בריטי מציג בגארדיאן את התפתחות הסיקור של המלחמה ברוסיה גם אם יש הודאות נדירות בקשיים ובטעויות, קו אחד איש אינו עובר: אין ביקורת אישית ווישירה על פוטין

מי שמודאג שמא הוא צופה יותר מדי בטלוויזיה, שיחשוב על פרנסיס סקאר. מדי בוקר הוא מתיישב מול המחשב בבית ה-BBC וצופה ברוסיה-1, ערוץ 1 ו-NTV - שלושת ערוצי הטלוויזיה המובילים ברוסיה. הוא עושה זאת 3.5 שעות מדי יום, מספר ארצ'י בלאנד בגארדיאן. סקאר יכול להראות בצורה מבוססת כיצד סיקור המלחמה באוקראינה השתנה בעשרת החודשים בהם היא מתנהלת, והוא חלק עם קוראי גארדיאן כמה מן הממצאים. "הם לא יתמחו ביקורת על ולדימיר פוטין ורק לעיתים רחוקות מאוד יתמכו ביקורת על האסטרטגיה הרחבה, אבל הם נאלצו להכיר חלקית במציאות". הנה כמה נקודות זמן.
מארס 2022
רוב השידורים בחודשים הראשונים של המלחמה היו "נוטפי הגזמות ורוח ניצחון", מגדיר סקאר, לצד מסר לפיו הפלישה מנוהלת בצורה האנושית ביותר האפשרית. כך למשל, הפרשן אלכסיי מוחין שיבח את המלחמה כ"מבצע צבאי מדויק מאוד ומאוזן מאוד". הרושם הכללי היה שכל העסק לא יימשך זמן רב.
13 בספטמבר 2022
שידור ברוסיה-1 לאחר מתקפת הנגד העזה של אוקראינה היה ציון דרך, אומר סקאר: לראשונה הייתה הודאה באבידות הכבדות של רוסיה. הכתב אלכסנדר סלדקוב דיווח ממחוז דונבס: "אנחנו מאבדים אנשים רבים, יש לנו פצועים. יש לנו הצלחות רבות, אבל אנחנו לא" – וכאן נקטע השידור; כאשר התחדש, דיבר סלדקוב על היתרונות של כוח אווירי ארוך טווח. אפילו אם סלדקוב נכשל בלשונו, דבריו סימלו שינוי עמוק יותר. "הם החלו לטפטף את החדשות הרעות בצורה שלא תגרור תגובת-נגד חזקה מדי".
9 בנובמבר 2022
ולדימיר סולוביב הוא אחד המגישים החשובים ביותר ברוסיה-1 ובעל קשרים הדוקים עם הקרמלין, ודבריו נחשבים כאיתות לגבי כיוון הסיקור בו מעוניינים שליטי המדינה. סקאר מצביע על המונולוג בו פתח את תוכניתו הלילית: הכרה בקשיים, אך בידודו של פוטין מן הביקורת בכל מחיר. את הנסיגה מהעיר חרסון הוא כינה "החלטה קשה מאוד" שקיבל "באומץ רב" הגנרל סרגיי סורובקין; אבל לא פוטין, כי בעבר התערבות של מנהיגי רוסיה הובילה לתוצאות כואבות מאוד, הסביר.
14 בנובמבר 2022
סאקר אומר שזהו אולי השידור המדהים מכולם: ביקורת ישירה על האסטרטגיה הרחבה שמאחורי המלחמה ואופן מימושה. הפרשן דמיטרי אבזלוב אמר: "המצב בו איש אינו אומר דבר יוצר חלל ריק". המגישה הבכירה אולגה סקאבייבה טענה ש"המבצע הצבאי המיוחד מתנהל כמתוכנן, מטרותיו ויעדיו יושגו", ואבזלוב הגיב: "הייתי רוצה פעם אחת לדעת מהם, לשם שינוי!". מעניין לציין, כי תוכניתה של סקאבייבה – "60 דקות" – הורחבה ונמשכת כעת חמש שעות ביום.
12 בדצמבר 2022
סקאר מצביע על שידור הזוי, על-רקע הצלחותיה של נבחרת מרוקו בגביע העולמי: המערב מייצר ילדים במעבדה ומשתמש בסמארטפונים להרחיב את שליטתו, כדי שהאפריקנים ייראו "מתוקים" לאירופים ולאמריקנים. המסר: "ההבנה המודרנית הקלאסית של אירופה להומואים ותעמולה מפסידה לעולם המסורתי". התפיסות החשוכות שמאחורי הדברים לא שוות התייחסות בפני עצמן, מעיר סקאר, אך הן מלמדות על התרחבות תיאוריות הקונספירציה ככל שרוסיה נסוגה באוקראינה. "הסיפורים נועדו לבלבל את הציבור ולגרום לו להיכנס מתחת לכנפיה המגוננות של רוסיה", הוא מסביר.
18 בדצמבר 2022
המלחמה החלה בהכרזות על כוחה האדיר של רוסיה ובתחזיות שהעיר קייב תיפול בתוך ימים ספורים. כיום המסר לצופים הוא אחר: תהיו מוכנים לעימות ארוך ונרחב. הגנרל בדימוס אנדריי גורוליוב טען בשידור זה, כי אין היתכנות להסדר במו"מ משום ש"זוהי מלחמה על הישרדות, הישרדות הציביליזציה, הישרדותה של רוסיה שלנו, ולא רק של רוסיה אלא גם של הארצות הסובבות אותה".
"השינוי בטון ברור", אומר סקאר. "יש ניסיון לעורר זכרונות ממלחמת העולם השנייה, שהייתה פשוטו כמשמעו מאבק על קיומה של המולדת". במקביל, המערב ואוקראינה מוצגים יותר ויותר כשטניים ואוכלי אדם – מה שעל-פי פרשנים כמו גורוליוב מצדיק את ההתקפות על התשתיות האזרחיות באוקראינה.
יש גם קריאות ליצור מיליוני פליטים אוקראינים ורמזים על מלחמה גרעינית. קהל היעד איננו המערב, מדגיש סקאר, אלא הרוסים המבוגרים יותר שלעיתים קרובות מחזיקים את הטלוויזיה פתוחה ברקע לאורך כל היום. "זה אומר לקהל המקומי, שאפילו אם דברים משתבשים – יש לנו ג'וקרים שניתן לשלוף. המטרה היא להבטיח שרוסיה עודנה מעצמת-על, לא משנה מה קורה בשטח".

תאריך:  21/12/22   |   עודכן:  26/12/22
+ביידן: נעמוד לצד אוקראינה ככל שיידרש
21:54 21/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

זלנסקי: פוטין צריך לפנות אלינו; לא נתפשר על ריבונות ארצנו ושלמותה  ▪  ביידן: חנוכה מזכיר את נצחון האמיצים המעטים על התוקפנים הרבים; חייבים להביא את פוטין להבין שלא ינצח

ביידן וזלנסקי בחדר הסגלגל [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
+אירן ורוסיה משקיעות כ-20 מיליארד דולר להרחבת נתיבי הסחר ביניהן
11:21 21/12/22  |  עידן יוסף

אירן ורוסיה משקיעות סכום עתק של כ-20 מיליארד דולר במטרה להרחיב את נתיבי הסחר היבשתיים והימיים ביניהן. על-פי דיווח ברשת בלומברג, המבוסס על תמונות לווין ומידע ממקורות רבים, מוקמות מסילות רכבת חדשות ומורחבים נתיבי השיט הימיים.

+זלנסקי ייפגש עם ביידן וינאם בקונגרס
09:13 21/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נשיא אוקראינה יצא לביקור ראשון מחוץ לארצו מאז הפלישה הרוסית לפני עשרה חודשים  ▪  ביידן יודיע על חבילת סיוע נוספת בהיקף של 1.8 מיליארד דולר

זלנסקי. דורש נסיגה ללא תנאי [צילום: ז'ניה סבילוב, AP]
+כאשר ענקי הטכנולוגיה משתתפים במלחמה
08:24 21/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המעורבות של חברות ההיי-טק במלחמה באוקראינה צריכה להוביל למיסוד היחסים עם הממשל לעימותים עתידיים, סבור Foreign Affairs

שיגור לוויין Starlink של SpaceX [צילום: ג'ון רו, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטלוויזיה הרוסית בין תעמולה לבין מציאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
נשיא אוקראינה יצא לביקור ראשון מחוץ לארצו מאז הפלישה הרוסית לפני עשרה חודשים    ביידן יודיע על חבילת סיוע נוספת בהיקף של 1.8 מיליארד דולר
איתמר לוין
המעורבות של חברות ההיי-טק במלחמה באוקראינה צריכה להוביל למיסוד היחסים עם הממשל לעימותים עתידיים, סבור Foreign Affairs
עידן יוסף
רוסיה החלה בתקופה האחרונה להשתמש במל"ט האירני שהאד-131    מאז ספטמבר שיגרה רוסיה לעבר אוקראינה 508 מל"טים מתאבדים
יאיר נבות
נשיא אוקראינה שב וקרא למדינות המערב לספק לאוקראינה נשק נוסף    פוטין הורה לרשויות הפדרליות להגביר את המעקב בגבולות המדינה כדי למנוע סיכונים מפני איומים בחו"ל ומבית
איתמר לוין
אירופה חוזרת לאנרגיה הגרעינית ואקונומיסט מצביע על שלושה לקחים שיש ללמוד מנסיונה של צרפת, המובילה העולמית בתחום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il